Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Bannad xbox 360 iXtreme 1.51, kan jag köra originalspel?

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17

Bannad xbox 360 iXtreme 1.51, kan jag köra originalspel?

Min Xbox 360 har varit bannad sedan november 2009. Kommer jag kunna spela nya spel som L.A Noire på den här konsollen med uråldrig firmware? Tvingas man att installera den nya dashboardupdaten trots att man är offline permanent?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Min Xbox 360 har varit bannad sedan november 2009. Kommer jag kunna spela nya spel som L.A Noire på den här konsollen med uråldrig firmware? Tvingas man att installera den nya dashboardupdaten trots att man är offline permanent?
    Du måste uppdatera till 2.0.12625.0 för att det ska fungera, jag vet inte om det kommer funka med 1.51 då det som du säger är uråldrigt... troligen måste du flasha om dvd'n också för att det ska funka...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Omn du har en hitatchi som kör 1.51 kan du spela La Noir då den mjukvaran för just den läsaren skiter fullständigt i kopieringsskydd etc.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Omn du har en hitatchi som kör 1.51 kan du spela La Noir då den mjukvaran för just den läsaren skiter fullständigt i kopieringsskydd etc.
    inte säkert att det funkar bara för att den inte bryr sig om kopierings skydden... t.ex. gamla Xtreme mjukvaror kan ha problem med att läsa nyare spel, dom har inte heller några spärrar
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    inte säkert att det funkar bara för att den inte bryr sig om kopierings skydden... t.ex. gamla Xtreme mjukvaror kan ha problem med att läsa nyare spel, dom har inte heller några spärrar
    Ordbajs... JAG har själv en Hitatchi läsare (Hade tills jag sålde den förra veckan) som körde iXtreme 1.51 som tog både Silver Surface Verbatim som Printable. Den körde jag igång en uppdatering på till 12625 innan jag sålde den och testade B.la Portal2, DragonAge 2 samt Mortal Kombat på, och personen som köpte den "en vän" hade La Noir på original samt Backup hemma o testade även där innan vi bytte varor mot kontanta medel

IXtreme 1.51 till just Hitatchi tittar inte på krav som många nyare läsare o mjukvaror gör, det kan du dubbelkolla med C4eva om du känner för det <3 Det var lite den buggen nyare iXtreme mjukvaror byggdes på då dessa startade spel som inte nyare läsare med nyare iXtreme *då* kunde få igång.

Sen är det klart att nyare iXtreme mjukvara har bättre resistans mot "skitskivor" och läsfel än äldre mjukvaror har, men LA Noir är ändå ett av de senaste spelel på Copy Scenen och jag eller min vän har då inte haft några problem med den på en gammal dammig Hitatchi som svalt både Silver/Printable skivor... Så klart har de backupper han haft checkats med ABGX360 och att tänka på så har "vissa" hitatchiläsare problem med att läsa antingen Silver surface eller Printable ibland o i sällsynta fall har de problem med Verbatim över huvud taget... Har man en hitatchi som inte läser Verbatim så har man snart allvarligare problem
    Last edited by Pendragon; 2011-06-14 at 00:05.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Först och främst, jag sa aldrig att det INTE kommer fungera, jag sa att det inte är säkert att det gör det... det är inte samma sak...

För det andra, det var inte någon bugg... det var en feature... dom gjorde så för att slipper sitta där hela tiden och koda nya hitachi firmwares om och om igen... det finns ju en hel drös (15 st) olika hitachi's som ska ha egen mjukvara...
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    16
    Jag har en gammal hitachi med tillverkningsdatum 060226, flashade den med 1.51 i nov 09 spelar fortfarande på den obannad

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Samsung och Hitachi lägre än v78/v79 har inte stöd för AP25-skyddet, så en äldre hitachi med gammal hederlig 1.51 firmware lär starta vad man än kastar i den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Bannad box, Behöver man köra genom ABGX längre då?
    By Kardanmannen in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 17:42
  2. Spela originalspel online med flashad xbox
    By runeAusLKPG in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 20:23
  3. Köra spel som inte är släppta ännu, (ixtreme 1.2)
    By mattias80 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 01:17
  4. Sluta med Bannad inte bannad, ååå igen bannad inte bannad
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 19:22
  5. Bränna Xbox-originalspel
    By Atratus in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 17:02

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner