Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Fel på Wi-Fi på PSP2001

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2011
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Unhappy Fel på Wi-Fi på PSP2001

    Hej. Idag försökte jag göra en systemuppdatering till v.6.39 på mitt PSP 2001. (2001 står det på serienumret.) Men upptäckte att den inte hittar min trådlösa router. Jag gick till 'Settings > Network Settings > Infrastructure Mode > [New Connection]' och tryckte på 'Scan'-knappen.

    Den scannar efter access-points men den hittar aldrig min router.

    P.S Den är inte flashad eller tidigare flashad.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Visar din router ssid??
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Har du slagit igång Wlan på din PSP *Liten spak på vänster sida* och du kör inte med för hög kryptering ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2011
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Har du slagit igång Wlan på din PSP *Liten spak på vänster sida* och du kör inte med för hög kryptering ?
    Det är klart jag har slagit på WLAN-switchen. Jag vet inte vilken kryptering den har exakt, jag vet iallafall att den använder WPA-kryptering.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2011
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Visar din router ssid??
    Ehm... Tja, på alla andra mina prylar med Wi-Fi (som min iPod och min PocketPC) så visar den min router som dlink och dlink_guest.

    Kan problemet vara nåt med min eller routerns IP-adress?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Love Källman Visa Inlägg
    Det är klart jag har slagit på WLAN-switchen. Jag vet inte vilken kryptering den har exakt, jag vet iallafall att den använder WPA-kryptering.
    Inte alltid så klart, har tagit emot flertalet telefonsamtal *fastän det mesta står i manualen* och då har folk kommit åt den *oftast folk under 14*
    Har du ställt om i din router så att du måste acceptera nya w-lan produkter *mac ID låst* eller är den vaniljkonfigurerad *Direkt ut ur lådan och bara bytt lösenord*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2011
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Inte alltid så klart, har tagit emot flertalet telefonsamtal *fastän det mesta står i manualen* och då har folk kommit åt den *oftast folk under 14*
    Har du ställt om i din router så att du måste acceptera nya w-lan produkter *mac ID låst* eller är den vaniljkonfigurerad *Direkt ut ur lådan och bara bytt lösenord*
    Nja... PSPt har ju funkat tidigare och jag har inte ställt om i min router och jag tror inte att den är 'Vaniljkonfigurerad' och den är inte Mac-ID-låst. Plus så köpte jag den inte helt ny. Jag köpte den begagnat.

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Vaniljkonfigurerad ... *Skratt*
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2011
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Vaniljkonfigurerad ... *Skratt*
    Tja... Pendragon sa ju så!

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Love Källman Visa Inlägg
    Tja... Pendragon sa ju så!
    Med det menar jag ( inte mycket annat ändrat i routern än lösenord ) mao Vanilj *ler soett*
    Prova gå in under System settings på din PSP o resetta inställningarna o se om det hjälper, och ryck strömmingen ur routern innan du startar din PSP o låt routern starta upp
    Se om det hjälper att tömma den lite på info, de ställer bara in tid o datum sedan o söker ett nytt w-lan, alla sparningar o sånt som spel kommer ju ligga kvar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •