Det börjar bli dags att införskaffa en slim (+ en kinect). Har varit runt lite i butikerna i Sthlm och än så länge har alla haft lotnr: 11x vilket ska vara 0225. Är det någon som vet var man kan få tag på en 9504 i Sthlmstrakten? Eller spelar det inte lika stor roll längre? Om jag förstått det rätt så finns fw till 0225 också men det är WP som är problemet men det verkar vara löst även det nu?
Med tanke på MS möjlighet att flasha om läsarna så känns det kanske som läge att man köper hem grejor för att kunna flasha själv istället för att lämna in varje gång. Om jag förstått det rätt är det antingen Maximus Lizard eller Xecuters X360USBPro (+CK3 Lite) som gäller. Vilken rekomenderas till en newbie flashare? Och hur svårt är det hela på en skala?
Kan inte påstå jag är superteknisk av mig men har iaf klarat att plocka isär min bärbara ner till moderkortet, så hoppas det ska räcka för att fixa en xbox med Har läst någon guide på hur man ska plocka isär en slim och det verkar väl vara ganska straight forward, om än lite pill.
En sista grej, om man har LT+ flashad och vill uppgradera när ny version kommer. Måste man återställa till orginal först eller hur går man då tillväga? Har inte helt lyckats läsa på den biten?!
Så sammanfattningsvis:
1. Spelar det någon roll om man skaffar 0225 eller 9504? Om ja, vet någon var man kan få tag på 9504 i sthlmstrakten?
2. Lizard eller X360USBPro? Jag har som sagt ingen erfarenhet av tidigare flashning, så har inte använt JF tidigare.
3. Några speciella tips inför demontering av slim?
4. Vid uppgradering mellan LT versioner måste man återställa till original först?
Bookmarks