Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Ang. Dålig koll, bannad 360 med första Lite-ON med flash LT.

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    17

    Ang. Dålig koll, bannad 360 med första Lite-ON med flash LT.

    Hej!

    Jag har en fråga angående att spela nya brända spel på min gamla bannade xbox 360 med den första LT firmwaren (ej LT+), och då jag har dålig koll och alla de nya firmwaresen och dashboardsen är lite av en djungel vänder jag mig till er =).

    Kommer det gå att spela nya brända spel (så som portal 2, LA Noire osv.) på denna maskin som inkluderar den senaste dashboard? Eller är det så att jag behöver uppdatera till en ny LT+ firmware i läsaren för att spelen ska fungera? Jag struntar ju givetvis i bann och liknande då konsolen redan är bannad =P.

    Om jag förstått det rätt måste jag uppdatera firmware till LT 2.0 (som ej ännu släppts) för att det ska fungera då alla nya spel flashar om dvd-läsaren, men då jag inte är hundra på att detta stämmer frågar jag helt enkelt er.

    Tack på förhand =).

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Jag vet inte hur det är med Portal 2 och LT, men jag vet att AP25 spelen (Assassins Creed: Brotherhood, Fable III samt Need for speed: Hot Pursuit innan man uppdaterat till 2.0.12625.0 samt Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Modern Warfare2 samt Halo Reach efter den uppdateringen) kräver att du har LT+ 1.0 eller senare, LT+ 2.0 kommer det ta ett tag innan det kommer (efter sommaren) änsålänge flashar inga spel uppdateringar om din DVD enhet, det handlar om 2.0.13146.0 dashboarden... det är den som flashar om... och den finns inte med spel änsålänge
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Ok tack för svaret =D.
    Om min konsol då klarar att spela Modern Warfare 2 (vilket jag vet att den gjort) bör jag om jag har tur kunna spela Portal 2 på den då =)? är inte hemma så kan ej testa för tillfället.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Paddy Visa Inlägg
    Ok tack för svaret =D.
    Om min konsol då klarar att spela Modern Warfare 2 (vilket jag vet att den gjort) bör jag om jag har tur kunna spela Portal 2 på den då =)? är inte hemma så kan ej testa för tillfället.
    Nja, MW2 funkar skit bra fram tills du kör portal 2... därefter aktiveras AP25 för det spelet också... Portal 2 borde funka utan LT+ men du kommer som sagt inte kunna lira dom spelen jag nämnde ovan efter att du kör inte Portal 2 och uppdaterat... inte förrens du uppdaterar till LT+ 1.0 eller senare (1.1 är senaste idag, och du kan lika gärna uppdatera till den när du ändå håller på?! )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Ok tack får göra så =)-

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Protal 2 + La noir funkar kalas på 12625 med LT+ 1.1 eller högre. ( Portal 2 kräver minst 12611 )
    Så länge spelen är kontrollerade med ABGX360 och verifierade.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. dålig koll, frågor ang ap25, ny dash och ban.
    By Lynx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 23:51
  2. Flasha LT på Lite-on första gången
    By strikefour in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 17:20
  3. X-ecuter 2 lite Första versionen 256kb
    By rilleor in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-07, 00:02
  4. Första gången flash med superdisc
    By PunkE in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-31, 10:49
  5. X-ecuter 2 LITE första bios?
    By Meck in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-05, 00:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •