Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: no matching title is in the database?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    no matching title is in the database?

    jag försöker få mina dlc`s att funka, vissa gör det, men andra så st det "no matching title is in the database" i blå text, när man kollar i xm 360. Jag har laddat ner dom senaste TU`s från fds. ett specefikt problem jag har( som jag tror kan bero på detta) är att när jag försöker logga in på ett spel via xlink kai i fsd så kommer inte spelet upp i system link. jag markerar spelet, och sen väljer jag lauch game, men när man går in i system link så är de inga spel där. all hjälp är välkommen

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jdipt Visa Inlägg
    jag försöker få mina dlc`s att funka, vissa gör det, men andra så st det "no matching title is in the database" i blå text, när man kollar i xm 360. Jag har laddat ner dom senaste TU`s från fds. ett specefikt problem jag har( som jag tror kan bero på detta) är att när jag försöker logga in på ett spel via xlink kai i fsd så kommer inte spelet upp i system link. jag markerar spelet, och sen väljer jag lauch game, men när man går in i system link så är de inga spel där. all hjälp är välkommen
    du ska ha spelet igång när du startar X-Link Kai på datorn, och det är bra om du har dashlaunch installerat och pingpatchen aktiv.

    Vad gäller XM360 har du troligen en gammal version när det blir sådär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    om du menar att xlink kai enginen ska va igång, så är den det, annars kan man ju inte logga in på xlink kai fliken i fsd. när man har hittat ett spel där så står de ju launch game? går ju ej o leta efter spel och ha spelet igång samtidigt

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jdipt Visa Inlägg
    om du menar att xlink kai enginen ska va igång, så är den det, annars kan man ju inte logga in på xlink kai fliken i fsd. när man har hittat ett spel där så står de ju launch game? går ju ej o leta efter spel och ha spelet igång samtidigt
    det går visst, jag gör det... jag startar först spelet, går in under system link taben och väljer att den ska söka efter spel... därefter startar jag engine på datorn... och väntar lite så brukar det dyka upp spel, om det finns ngra (tänk på att du måste gå in i ett "rum" för att hitta spel, det vill säga leta dig fram till där du hittar spelet i fråga...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    så jag ska inte använda xlink kai som är inbyggt i fsd utan göra det på det andra sättet dom beskriver? känns ju smidigare om man bara gör de genom fsd? funkar inte den fliken? när man har sett på tutorials så har de ju funkat o leta spel därigenom. la in xm 360 2.0d men de e fortfarande samma problem, och jag hittar ingen nyare... och nu kommer xm360 inte upp under homebrew=/

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jdipt Visa Inlägg
    så jag ska inte använda xlink kai som är inbyggt i fsd utan göra det på det andra sättet dom beskriver? känns ju smidigare om man bara gör de genom fsd? funkar inte den fliken? när man har sett på tutorials så har de ju funkat o leta spel därigenom. la in xm 360 2.0d men de e fortfarande samma problem, och jag hittar ingen nyare... och nu kommer xm360 inte upp under homebrew=/
    Well, jag har inte testat det inbyggda i FSD, men jag tvivlar på att du kan köra engine där samtidigt som du kör spelet... du måste ha det på datorn också...

    Den kommer inte upp i homebrew vart? i FSD? kolla runt i dom andra om den ligger där, flytta isåfall bara om den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    man kör enginen på datorn, men man ser spelen och dom andra spelarna i fsd.men ska testa de andra sättet. hittade xm360 o flyttade den.=)

Liknande diskussioner

  1. Title Updates
    By Råttan in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2010-10-30, 13:22
  2. Title updates försvinner mystiskt på en JTAG maskin.
    By anden1 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-08, 14:27
  3. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •