Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Installera FSd

Registrerade
    Jun 2011
    Respekt
    14

Installera FSd

Hej jag försöker installera FSD på min xbox men lyckas verkligen inte.. behöver man kanske en internet uppkoppling för att ens starta FSD?
    Skulle någon annars kunna skriva en kort guide om hur man gör?

JL

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Hej jag försöker installera FSD på min xbox men lyckas verkligen inte.. behöver man kanske en internet uppkoppling för att ens starta FSD?
    Skulle någon annars kunna skriva en kort guide om hur man gör?

JL
    FSD startas genom XEXMenu, Dashlaunch eller genom att du gör en quickboot länk... FSD ska starta utan internet uppkoppling bara du har fått in all data ordentligt på hårddisken
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jun 2011
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    FSD startas genom XEXMenu, Dashlaunch eller genom att du gör en quickboot länk... FSD ska starta utan internet uppkoppling bara du har fått in all data ordentligt på hårddisken
    hur gör man en quickboot länk?
    Jag lyckas inte starta det via XEXmenu heller :S det blir bara svart då. guideknappen funkar men inget annat .. efter en stund så står det att spelet inte går att starta och jag kommer tbx till NXE Dash
    edit: nu funkar inte guide button heller. om det spelar roll så kör jag XEXmenu 1.1 ?
    Last edited by jonthe838; 2011-06-12 at 20:29.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Hur har du fört över FSD? genom USB eller genom FTP?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jun 2011
    Respekt
    14
    USB minne

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    USB minne
    Det verkar nämligen som att någon del av datan saknas... det brukar vara då det failar... eller så startar du fel xex fil?
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2011
    Respekt
    14
    Det verkar nämligen som att någon del av datan saknas... det brukar vara då det failar... eller så startar du fel xex fil?
    vad för fil är det man ska starta ?^^ och skulle du kunna ladda upp en fungerande version?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    vad för fil är det man ska starta ?^^ och skulle du kunna ladda upp en fungerande version?
    Default.xex alternativt Freestyle.xex (beroende på om du kör 1.xx eller 2.xx...

du kan ladda hem en fungerande här: http://whipland.no-ip.org/.temp/FSD.rar
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2011
    Respekt
    14
    hur vet man vilken dashlaunch man har?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    hur vet man vilken dashlaunch man har?
    Det vet du bara om det var du som installerade den tyvär, jag har inte hört något annat sätt man kan kolla det på
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2011
    Respekt
    14
    Det vet du bara om det var du som installerade den tyvär, jag har inte hört något annat sätt man kan kolla det på
    okej fan då.. Ehm, jag har laddat ner dashlaunch 2.02 till datorn. Hur installerar jag det?
    Edit: läste någonstans att man ska köra det via xexmenu ? och att man behöver freeboot 0.32 ? freebot 0.32 är väl dash 9199 ? och finns det någon risk att detta fuckar min xbox?
    Edit2: den här filen laddade jag ner: http://www.megaupload.com/?d=IBT0E1VP
    Last edited by jonthe838; 2011-06-13 at 14:54.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    okej fan då.. Ehm, jag har laddat ner dashlaunch 2.02 till datorn. Hur installerar jag det?
    Edit: läste någonstans att man ska köra det via xexmenu ? och att man behöver freeboot 0.32 ? freebot 0.32 är väl dash 9199 ? och finns det någon risk att detta fuckar min xbox?
    Edit2: den här filen laddade jag ner: http://www.megaupload.com/?d=IBT0E1VP
    ladda hem version 2.21 istället... den finns på xbins... och är mycket mycket bättre passar versionerna: 9199, 12611 eller 12625

men för att svara på din andra fråga; du kör default.xex som finns i installer mappen... det installerar den åt dig
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Installera HBC på 4.0E
    By chief wiggum in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-07-11, 09:10
  2. Installera
    By hejhej in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2003-12-13, 11:19
  3. hur ska ja installera
    By mekholm in forum Emulatorer
    Senaste inlägg: 2003-08-21, 16:57

Bookmarks