Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Nya spel med gammal dashboard?

Registrerade
    Jun 2011
    Respekt
    0

Nya spel med gammal dashboard?

Tja,
    Jag bytte till mig en gammal xbox i helgen. Med ett Xenon eller Zephyr moderkort. Har den utan HDMI i alla fall och en samsung m28 dvd. Dashboarden är riktigt gammal, kommer inte ihåg exakt men jag tror den var 1.x.x.x nått sånt. Jag kollade bara snabbt att den var under 2.0.7371 så att jag kan jtaga den.
    Det jag då undrar över är:
    1.Kan jag flasha dvd:n med ixtreme lt 1.0 utan att updatera systemet och spela nyare spel.
    2. Om inte räcker det med att uppdatera till 2.0.7371 för att spela tex NHL 11 och LA Noir?
    3. Om inte kan jag komma runt kravet på högre dashboard version på något sätt?

Tanken är att så småningom jtaga den och jag kommer inte spela online.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av pullmanswe Visa Inlägg
    Tja,
    Jag bytte till mig en gammal xbox i helgen. Med ett Xenon eller Zephyr moderkort. Har den utan HDMI i alla fall och en samsung m28 dvd. Dashboarden är riktigt gammal, kommer inte ihåg exakt men jag tror den var 1.x.x.x nått sånt. Jag kollade bara snabbt att den var under 2.0.7371 så att jag kan jtaga den.
    Det jag då undrar över är:
    1.Kan jag flasha dvd:n med ixtreme lt 1.0 utan att updatera systemet och spela nyare spel.
    2. Om inte räcker det med att uppdatera till 2.0.7371 för att spela tex NHL 11 och LA Noir?
    3. Om inte kan jag komma runt kravet på högre dashboard version på något sätt?

Tanken är att så småningom jtaga den och jag kommer inte spela online.
    1. du kan flasha den och spela spel som motsvarar wave 3 eller lägre (kör in 7371 så kan du köra alla spel som inte säger "uppdatering krävs"

2. NHL11 har jag för mig är Wave 4? L.A. Noire är Wave 11, båda dessa har för höga uppdateringar...

3. Modda spelen, detta kräver JTAG lika bra att få maskinen JTAG:ad ASAP istället för att vänta
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Spela brända spel på en bannad gammal låda
    By Eroish in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 20:56
  2. Spela nyare spel på gammal flashning?
    By Theclan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 11:03
  3. 360n hänger sig i spel och dashboard
    By mafiaboy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-24, 18:16
  4. Nya spel = Ny firmware, Gamla spel = Gammal firmware?
    By dekeart in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 16:27
  5. Igr i spel till dashboard, inte starta om.
    By digital1 in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 10:28

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner