Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Spelskiva dyker endast upp i XMB-menyn efter laddat hdd-spel

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Spelskiva dyker endast upp i XMB-menyn efter laddat hdd-spel

    Bytte blueray-läsare på grabbens PS3 för nåt år sedan och den har fungerat utan problem. Efter uppdatering till 3.61 började den strula med att bli svart-skärm när spel laddades. Han försökte med en massa olika saker, men fick inte till det så han gjorde en total systemåterställning från service-menyn. Efter det så fungerade den sådär.
    Nu uppdaterade han till 3.65 och nu helt plötsligt kommer inte spelet han stoppar i den upp i XBM. Laddar han ett spel som ligger på hdd så kommer även skiv-symbolen fram efter han avslutat hdd-spelet.
    Någon som vet om det är nån bug eller kanske nån spärr från Sonys sida för att man inte skall kunna byta ut BR-spelaren? Kanske vanligt fel som dyker upp när läasren börjar ge med sig?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Bytte blueray-läsare på grabbens PS3 för nåt år sedan och den har fungerat utan problem. Efter uppdatering till 3.61 började den strula med att bli svart-skärm när spel laddades. Han försökte med en massa olika saker, men fick inte till det så han gjorde en total systemåterställning från service-menyn. Efter det så fungerade den sådär.
    Nu uppdaterade han till 3.65 och nu helt plötsligt kommer inte spelet han stoppar i den upp i XBM. Laddar han ett spel som ligger på hdd så kommer även skiv-symbolen fram efter han avslutat hdd-spelet.
    Någon som vet om det är nån bug eller kanske nån spärr från Sonys sida för att man inte skall kunna byta ut BR-spelaren? Kanske vanligt fel som dyker upp när läasren börjar ge med sig?
    låter som att det är mjukvaru fel, kanske hårddisken är på väg att ge upp? om det är hårddisken som satt i från början som fortfarande sitter där är det med största sannolikhet den som är problemet, i annat fall kan det vara något annat som strular...

    Tvivlar starkt på att det skulle vara en spärr från sony, när du säger att du bytt hela spelaren antar jag att du flyttade styrkortet från gamla läsaren till nya... eftersom PS3:an likt 360 har en unik nyckel på BD och moderkort som måste matcha för att det ska funka
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    när du säger att du bytt hela spelaren antar jag att du flyttade styrkortet från gamla läsaren till nya... eftersom PS3:an likt 360 har en unik nyckel på BD och moderkort som måste matcha för att det ska funka
    Ja, precis.
    Ok, ska säga till honom att han får prova att byta hdd:n
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Fungerar det inte efter HDD byte kan det vara blålasern som strular igen, jag uppgraderade en Ps3 åt en polare vars blålaser var kajko o fick fram en hel drös problem o felkod under uppgraderingen då den gör en systemkontroll o fungerar inte lasern så felkodar den likväl om w-lan inte fungerar som det skall.

    Många har tydligen missat att peta in flatkabeln ordentligt om man söker lite på nätet på liknande problem men i vissa fall är det lasern om inte HDD byte hjälper.
    Kanske något att fundea på

    Prova byt HDD, om inte det fungerar så prova kika på flatkablaget till blålasern eller dvd enheten i sig.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Spel "dyker inte upp i menyn"
    By karoshi99 in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 23:49
  2. Spel dyker inte upp i menyn!
    By zhilmoen in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 21:08
  3. vad ska jag gör när jag har laddat ner ett ps2 spel och vill
    By 891010 in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 20:33
  4. Efter att ha laddat hem?
    By Subster in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-27, 09:33
  5. har laddat ner ett spel men vet inte villket de e ??
    By chileman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-05-20, 15:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •