Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: [2011-06-14 09:24AM UTC] #c4e <c4eva> LT 1.9 for Sammy,Benq and Phat Liteon released

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    [2011-06-14 09:24AM UTC] #c4e <c4eva> LT 1.9 for Sammy,Benq and Phat Liteon released

    [2011-06-14 09:24AM UTC] #c4e <c4eva> LT 1.9 for Sammy,Benq and Phat Liteon released within 24 hours!





  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Micke78 Visa Inlägg
    [2011-06-14 09:24AM UTC] #c4e <c4eva> LT 1.9 for Sammy,Benq and Phat Liteon released within 24 hours!


    Hade du iofs kunnat skriva i en av dom redan befintliga trådarna...

    Men ja, den kommer någon gång under natten här hoppas vi på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, nu är det släppt för SAMSUNG, BENQ och LITE-ON DG-16D2S

    Denna firmware gäller just nu alltså för TJOCK-boxar, inte slim, och är baserad på den nya original firmwaren som ingår i senaste dashboarduppdateringen. Det som är nytt både i original firmware och iXtreme 1.9 är stöd för det nya skivformatet XGD3 som ger lite mer plats för själva spelet på skivan och lite mindre plats för videopartitionen.

    iXtreme 1.9 har endast stöd för XGD3 originalspel. Det blir först med iXtreme 2.0 som man får stöd för backuper på XGD3 spel.

    Har man spel med AP25 skydd så måste man bränna om dom efter att ha lagt in nya AP25 patchar i sina ISO-filer.

    Vi kommer testa mer under dagen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Har alla spel AP 25 skydd nu från idag tillbaka till 2005 i och med denna uppdatering ? och isåfall måste man inte vänta på ett abgx version 1.06 eller högre för att programmet ska kunna hitta och lägga in AP 25 checkar på gamla spel som Ex en av dom äldsta project gotham racing 3 ?

    Eller gäller detta bara att man ska bränna om dom 6st spelen som har AP25 sen innan : Black ops, cod mw2 halo3, nfs:hp, fable iii, AC: B-Hood.

    Och funkar isåfall alla gamla spel abgx checkade med abgx 1.05 som jag spelade "100% säkert online" med ssv2 med ixtreme 1.9 LT+ utan att det behöver komma en ny abgx version ?


    Vill gärna få detta uppklarnat då jag är noob så jag inte stoppar in skivor som får mig bannad när jag väl lämnar in boxen hos er igen


    Samt sist men inte minst hur vet jag om ett nytt spel har XGD3 abgx 1.05 stöder väl inte att titta efter det ? då kanske programmet säger spelet är grönt och man stoppar in skivan och blir flaggad ?
    Det finns väl dags datum inget spel med XGD3 antar jag för då borde det väl stått här eller nånstans eller jag kanske varit blind och missat det ?


    /Tack på förhand

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    AP25 sas skulle bli aktivt med alla Wave 3+ spelen tidigare, men så är inte fallet... däremot har alla AP25 spelen nya värden, så dessa funkar inte som backups längre förrens man dumpat dom nya värdena...

    Det kommer en ny ABGX360 version när det finns något nytt som behöver läggas till (troligen inte förrens XGD3 finns ute på marknaden ordentligt)

    Vill du inte bli bannad från live kör du med en original maskin och original spel

    Du vet att det är ett XGD3 spel när du inte kan spela det :O simple... eller när det börjar dyka upp massa trådar på forumet som säger att andra inte får spel att funka... alternativt när ABGX360 tycker det är något fel på skivformatet eller liknande... du kommer aldrig kunna bli flaggad för att ett XGD3 visats som grönt i ABGX360 om det inte är som det ska vara, det är omöjligt eftersom ABGX360 inte visar något som är grönt förrens det är verifierat, det vill säga när all data från spelet är verifierat som OK från FLERA källor, och det kommer inte finnas några XGD3 backups förrens 0800 v2 kommer, och det vet vi i dagsläget inte när det är (annat än när MS väl släpper ut XGD3 skivformatet med nya spel på marknaden)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    men alltså, om jag tankar hem NFS:HP nu, och bestämmer mig för att bränna ut spelet. ska jag bara tanka hem filen rakt av och sen köra som vanligt i abgx360 och sen bränna? eller ska jag patcha på något annat sätt?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    http://www.team-xecuter.com/forums/s...6&postcount=16

    nu har jag kört igenom i abgx och ska bränna om. får se om det hjälper. sämsta som händer äer att jag pajar en skiva. orkar fan inte vänta mer ;d

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Jag har en tjock box med lite-on men hur ska jag veta om det är "DG-16D2S"? Vad händer om jag inte har den modellen? Ska jag strunta i upgrade då eller hur ligger det till med det?
    Just nu har jag min flashad med lizard till LT+1.1


    *EDIT*

    Ser ut som att den enda liteon som har LT+1.1 är just den modellen så jag antar att jag har den då?

    Den nya 1.9 som finns nu stödjer ju inte XGD3 backuper, innebär det att man ska vänta på 2.0 innan man kan lira eventuella nya spel som kör med XGD3? Antar att XGD3 är typ ett format på spelen eller vad man ska kalla det.
    Last edited by Yobaman; 2011-06-15 at 22:30.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Håller på flasha min fat till LT 1.9 men får ett problem. När jag i JF FIRMWARE TOOLS32 väljer jag min source och inga problem sen popup det en fråga om JF ska automatisk ladda nya FW LT 1.9 jag kilckade ja men JF vill ha filen LTPlus-934v1.1.bin. Det är väl inte rätt?? Är inte den bara LT plus 1.1?? Vilken fil ska jag köra egentligen?

    Jag har en LITE ON 93450 kör JF 0.1.84 b.

    Swizzy hjälp!! :-)

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Jag har en tjock box med lite-on men hur ska jag veta om det är "DG-16D2S"? Vad händer om jag inte har den modellen? Ska jag strunta i upgrade då eller hur ligger det till med det?
    Just nu har jag min flashad med lizard till LT+1.1


    *EDIT*

    Ser ut som att den enda liteon som har LT+1.1 är just den modellen så jag antar att jag har den då?

    Den nya 1.9 som finns nu stödjer ju inte XGD3 backuper, innebär det att man ska vänta på 2.0 innan man kan lira eventuella nya spel som kör med XGD3? Antar att XGD3 är typ ett format på spelen eller vad man ska kalla det.
    DG16D2S = Tjockis liteon modellen, sen har du olika FW versioner; 74850C, 83850C, 83850Cv2 och 93450C... och den nya som jag inte minns siffrorna för atm...

    DG16D4S = Slim liteon...

    XGD3 = nytt format på skivan, finns inte på marknaden ännu, så du kan lungt flasha till LT 1.9 sålänge om du uppdaterat din dash eller helt enkelt vill köra online...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Ok har flashat nu till LT 1.9. Till följd fråga som många har frågat:

    1. Är det bara AP25 spel som man behöver bränna om?
    2. Om frågan ovan är NEJ. Räcker det med abgx360 v1.0.5 för att fixa allt på gamla spel? Får gamla spel också nu sk AP25?

    Jag kanske är ute o cykla isåfall pls förklara.

    Tacksam för svar!
    Last edited by feifam; 2011-06-16 at 00:50.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    15
    Vad är fördelen med att uppdatera till LT1.9 om man inte har uppdaterat till senaste DBn? Bör man göra det eller ska man bara ha kvar äldre dashboarden med LT1.1+?

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Fördelen är att du KAN uppdatera till den nyaste dashboarden och använda Xbox Live igen. Om du helt skiter i det så kan du gott strunta i den nya dashboarden. Då kan du t.o.m. fortfarande spela AP25 utan att behöva bränna om dem.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Ok har flashat nu till LT 1.9. Till följd fråga som många har frågat:

    1. Är det bara AP25 spel som man behöver bränna om?
    2. Om frågan ovan är NEJ. Räcker det med abgx360 v1.0.5 för att fixa allt på gamla spel? Får gamla spel också nu sk AP25?

    Jag kanske är ute o cykla isåfall pls förklara.

    Tacksam för svar!
    1. JA

    2. Räcker med ABGX360 1.0.5 änsålänge... Gamla spelen får inte AP25 aktivt nej... inte ännu iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    är det fortfarande 250 kr som gäller om man är återkommande kund jag kanske tittar förbi stockholm nån gång i juli för ixtreme LT+ 1.9 måste kunna lira online igen , för övrigt undrar jag om ni funderar på att sänka priset litegrann snart eller senare ifall microsoft tänker köra firmware reset på alla updates det blir ju lönsamt för er om alla måste ha online men surt för oss kunder, förr räckte det med att chippa alla konsoller 1 gång sen kan man spela allt som kommer endast offline dock med lättare updates som man lätt kan köra in via skiva eller så oftast så det kändes smärtfritt då man vet att man betalar en gångs summa sen kan man spela allt som nånsin kommer komma till konsollen, det var tider det

    PS Glömde bara tillägga att om microsoft gör Firmware reset på alla updates så skjuter dom bara sig själv i foten då gynnar dom bara dom som dom försöker stoppa som tex : pirater / modförsäljare eftersom det gör att dom får bara mer pengar då alla måste chippa om stup i kvarten så marknaden för chippande växer bara mer o mer
    Last edited by Boz666; 2011-06-16 at 21:44.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nya firmwaren beror endast på att det var nödvändigt för nya skivformatet. Drivar som redan har stöd för formatet har inte flashats om.

    Just nu är det 250:- för uppdatering. Men det täcker knappt våra egna omkostnader, så det är möjligt att vi måste höja till 350:- igen framöver.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    PS Glömde bara tillägga att om microsoft gör Firmware reset på alla updates så skjuter dom bara sig själv i foten då gynnar dom bara dom som dom försöker stoppa som tex : pirater / modförsäljare eftersom det gör att dom får bara mer pengar då alla måste chippa om stup i kvarten så marknaden för chippande växer bara mer o mer
    Not really, om du som konsument blir tvingad att varje månad punga ut massa pengar för att modda konsollen köper du hellre spelen du verkligen vill ha och skiter i resten...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    ääh, blir fortf billigare o flasha sin läsare än att köpa original hur man än vänder o vrider på det, så länge de är korrekt patchade med abgx d.vs
    Tomskivor kostar inte mycket i dagsläge o att göra en iso av en backup för att patcha om med abgx o bränna ut på nytt är en smal sak
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    ääh, blir fortf billigare o flasha sin läsare än att köpa original hur man än vänder o vrider på det, så länge de är korrekt patchade med abgx d.vs
    Tomskivor kostar inte mycket i dagsläge o att göra en iso av en backup för att patcha om med abgx o bränna ut på nytt är en smal sak
    jojo, men ska du sitta och bränna ut spelen varje månad på nytt, och flasha om din DVD varje månad blir kostnaden högre än att du köper spelet och skiter i att flasha i längden...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jojo, men ska du sitta och bränna ut spelen varje månad på nytt, och flasha om din DVD varje månad blir kostnaden högre än att du köper spelet och skiter i att flasha i längden...
    Så farligt är det ändå inte
    Tomskiva 10 kr kontra original 600 kr det går då 60 tomskivor på ett original
    Sen om alla är Ap25 patchade med ABGX så behöver man ju än så länge inte göra mer, med andra ord en ny patch + utbränning vilket totalt kostat 20 kr för ett spel
    Småpotatis

    Sedan efter man "testat" spelen kan man ju alltid köpa dem o kära på en omoddad konsol så man slipper oroa sig för banningar med mera
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. WAD Manager + Menu 4.1E = ERROR -2011
    By Jompe71 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-26, 05:07
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 18:56
  3. C4EVA iXtreme Benq V1.1 rev2 & xtreme version
    By Playtoy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 10:40
  4. BenQ läsaren läser sämre än Hitachi/Sammy
    By Gemet in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 13:23
  5. <@c4eva> benq ixtreme is COMPLETE!
    By hejsan_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 18:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •