Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 58 av 58

Diskussion: lt 1.9 och ap25

  1. #31
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Jepp det sant testar det.

    Trist nu bara att bränna om alla 200 spel och kolla dom i ABGX

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
    Jepp det sant testar det.

    Trist nu bara att bränna om alla 200 spel och kolla dom i ABGX
    Bara AP25 spelen som påverkas, finns inte 200 AP25 spel... det är 6st...

    Assassins Creed Brotherhood
    Need for speed Hot Pursuit
    Fable III
    Call of Duty Black Ops
    Call of duty Modern Warfare 2
    Halo Reach
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Ok bra att veta så man inte bränner om dom andra i onödan.

    SWå dom andra spelen är ok att spela med LT 1.9?

    MVH

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
    Ok bra att veta så man inte bränner om dom andra i onödan.

    SWå dom andra spelen är ok att spela med LT 1.9?

    MVH
    Ja, men huruvida dom är livesäkra eller ej vågar jag inte svara på, men dom ska funka iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
    Jepp det sant testar det.

    Trist nu bara att bränna om alla 200 spel och kolla dom i ABGX
    Nja lugn i gatan
    Inte bränna om 200 spel o sen kolla med ABGX Alltid kolla med ABGX innan man bränner

    De spel som inte fungerar dumpar du till .iso med IMGBURN. sen chheckar du den isofilen med ABGX sen när den checkar ok enligt konstens alla regler så kan du rosta ut de berörda titlarna på skiva igen och använda de gamla som ölunderlägg alternativt göra ett vindspel av dem
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #36
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Helt sant,skall kolla alltid nu med ABGX framöver

    ölunderlägg låter mycket bra

  7. #37
    dragonslayer Guest
    har du mycket tid över kan du ju kolla dina brända skivor med abgx360 oxo

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Stämmer det Drakdräparen skriver
    i ABGX finns det ett val där man kan checka skivor med, jag använder den ofta o mest då jag "lånar" spel av vänner som jag alltid även om de påstår att de är checkade o gröna testar själv.
    Och gissa hur många som failat *en hel del*

    Kostar inte mycket annat än 10-20 min att kolla spel innan man gör en backup av en backuppad skiva
    Yarr...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #39
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om liteon läsaren är samma som satt i från början skulle jag rekomendera att du dumpar den då du får med all viktig data då som kanske saknas i samsung mjukvaran (för livesäkerhetensskull)

    Men du kan annars dumpa din samsung, välja den som source och sedan manuellt ladda en liteon mjukvara av rätt version (kör med LT+ 1.9 direkt så slipper du göra skriva om flashningen till den sen ) och trycka på stora knappen i mitten (Spoof source to target) då kommer JF automatiskt fixa till allting
    Hej igen. Nu har jag provat fram och tillbaka hela kvällen utan resultat. Jag kopplade in min samsung (conektivity kit) flashade den till 1.9, läste ur den. Kopplade sen in min liteon och valde "spoof sourse to target" men då blir det bara "play dvd" när man testar.

    Följer jag JF är det mycket prat om att läsa ur nyckeln med en fysisk sak (probe).
    1. Är det ett måste för jag har ingen sådan?
    2. Ska jag någon gång under processen "erase liteon"? Blev lite nojjig med alla varningar.
    3. Firmwaren i liteon katalogen heter 1.1 är det rätt?
    4. I vilket skede ska jag spoofa och vilka filer (fw) är det jag ska öppna/ladda, och vart, source/target?

    Det känns som jag är tillbaka på ruta ett, men jag har aldrig flashat en liteon, eller hållit på med spoofing, så det var klurigare än det lät.

    Hur som helst, väldigt tacksam för mer hjälp om någon pallar.

    /Niklas

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du failade lite redan från början... iaf om jag förstår dig rätt, du har förmodligen raderat nyckeln när du flashade samsungen med LT+ 1.9...

    Du läser bara ut key på en LITEON med en probe...

    1.1 är fel firmware, du ska ha 1.9 (den som heter något med 025)

    Du ska även köra liteon erase för att kunna skriva till din liteon läsare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #41
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    du failade lite redan från början... iaf om jag förstår dig rätt, du har förmodligen raderat nyckeln när du flashade samsungen med LT+ 1.9...

    Jag har alltid bara flashat över samsungen med den senaste fw utan att göra någonting speciellt. Så den kanske är raderad sedan länge.

    Du läser bara ut key på en LITEON med en probe...

    Ja precis, är det något jag måste göra för att få det att fungera?

    1.1 är fel firmware, du ska ha 1.9 (den som heter något med 025)

    Ok, ska kolla i katalogen som hetta något med ap25.

    Du ska även köra liteon erase för att kunna skriva till din liteon läsare...

    Jag mistänkte det. Kan jag göra det (för att sedan flasha) utan att sabba något?

    Tror du att liteon dvd:n är körd nu eller går det att fixa fortfarande? Om jag lämnar in den kan man då läsa ur nyckeln med en probe eller är det oxå försent?

    /Niklas
    Last edited by nils_flowers; 2011-07-05 at 13:40.

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nils_flowers Visa Inlägg
    du failade lite redan från början... iaf om jag förstår dig rätt, du har förmodligen raderat nyckeln när du flashade samsungen med LT+ 1.9...

    Jag har alltid bara flashat över samsungen med den senaste fw utan att göra någonting speciellt. Så den kanske är raderad sedan länge.

    Du läser bara ut key på en LITEON med en probe...

    Ja precis, är det något jag måste göra för att få det att fungera?

    1.1 är fel firmware, du ska ha 1.9 (den som heter något med 025)

    Ok, ska kolla i katalogen som hetta något med ap25.

    Du ska även köra liteon erase för att kunna skriva till din liteon läsare...

    Jag mistänkte det. Kan jag göra det (för att sedan flasha) utan att sabba något?

    Tror du att liteon dvd:n är körd nu eller går det att fixa fortfarande? Om jag lämnar in den kan man då läsa ur nyckeln med en probe eller är det oxå försent?

    /Niklas
    Först och främst:

    Samsung DVD'n innehöll key och du bara flashade över det? BAD!!!!!! isåfall är nyckeln borta...

    Liteon DVD'n, är det en ny eller kommer den också från din 360?

    Kör Du Liteon Erase kommer den radera firmwaren som ligger på den vilket gör att du kan skriva till den, inga konstigheter där bara du har nyckeln...

    ALLA läsare har en unik nyckel som måste finnas kvar, om du bara skriver över mjukvaran på DVD'n försvinner nyckeln, förstår inte hur du kunnat få det att funka tidigare om du bara skriver?!

    Och läsa ut key från en liteon görs bara om det är nyckeln som finns från början på moderkortet i konsollen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #43
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Först och främst:

    Samsung DVD'n innehöll key och du bara flashade över det? BAD!!!!!! isåfall är nyckeln borta...

    Liteon DVD'n, är det en ny eller kommer den också från din 360?

    Kör Du Liteon Erase kommer den radera firmwaren som ligger på den vilket gör att du kan skriva till den, inga konstigheter där bara du har nyckeln...

    ALLA läsare har en unik nyckel som måste finnas kvar, om du bara skriver över mjukvaran på DVD'n försvinner nyckeln, förstår inte hur du kunnat få det att funka tidigare om du bara skriver?!

    Och läsa ut key från en liteon görs bara om det är nyckeln som finns från början på moderkortet i konsollen...
    När jag flashade samsungen med 1.9 gjorde jag det enligt jf guide: 1-vendor mode, 2-read, 3-write.

    Liteon dvd:n är den som satt i xboxen när jag köpte den, killarna som modda bytte ut den mot en samsung och spoofade samsungen som en liteon dvd.

    I JF finns det ju en rad under "firmware tool" (fliken längs till vänster med sourse och target) med en massa siffror (och bokstäver?), är det det som är key?
    Där står det iaf många siffror/bokstäver.

    /Niklas
    Last edited by nils_flowers; 2011-07-05 at 16:01.

  14. #44
    dragonslayer Guest
    tryck på f12 i JF och se om du kan hitta din nyckel där

  15. #45
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    tryck på f12 i JF och se om du kan hitta din nyckel där
    Ok, ska jag testa.

    /Nikals

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nils_flowers Visa Inlägg
    När jag flashade samsungen med 1.9 gjorde jag det enligt jf guide: 1-vendor mode, 2-read, 3-write.

    Liteon dvd:n är den som satt i xboxen när jag köpte den, killarna som modda bytte ut den mot en samsung och spoofade samsungen som en liteon dvd.

    I JF finns det ju en rad under "firmware tool" (fliken längs till vänster med sourse och target) med en massa siffror (och bokstäver?), är det det som är key?
    Där står det iaf många siffror/bokstäver.

    /Niklas
    Ok, ja du har nyckeln, phew... well, det du gör då är att ladda det du läste ut för samsungen (SAM_OFW.bin) eller så laddar du SAM_CFW.bin som source... därefter laddar du Liteon mjukvaran som target... och trycker på spoof source to target (stora knappen i mitten)

    det som är 32 tecken långt och ser ut att vara en helt slumpad kombination av siffror och bokstäver inom gränsen A-F, 0-9 är din DVDKey
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    JungleFlasher 0.1.84 Beta (250)
    Session Started Tue Jul 05 16:45:35 2011

    This is a 32 bit process running on 2 x 32 bit CPUs
    portio32.sys Driver Installed
    portio32.sys Driver Started, thanks Schtrom !
    Found 7 I/O Ports.
    Found 1 Com Ports.
    Found 4 windows drives C: D: F: X:
    Found 1 CD/DVD drives F:

    Drive is Lite-On..

    Key found in KeyDB at record (1 - LiteOn_Pre_13141)
    Key is: 1883BA3AA28A5D2CE5CA6F97DA83D0C2
    Key has been tested and verified, thanks C4eva !
    Loading firmware file D:\---#Wii Spel Program Bilder och annat#---\Program\XBOX 360 DVD NYCKEL\NIKLAS 2011-07-04\SAM-OFW.bin
    MD5 hash: 2dcfa1f9fea0fc8e000b4ba8e13c8a5d
    Inquiry string found
    Identify string found
    Drive key @ 0x406E 1883BA3AA28A5D2CE5CA6F97DA83D0C2
    Firmware Osig: [TSSTcorpDVD-ROM TS-H943Ams28]
    Spoofed As: [PLDS DG-16D2S 7485]
    Firmware is: iXtreme LT
    Loading firmware file C:\Users\Loke\Desktop\XBOX360 LT+ 1.9 Pack\Latest_iXtreme_and_Stock_Firmware_Pack\LiteOn (Phat)\LiteOn_Post_13141\LTPlus-025v1.9.bin
    MD5 hash: 71cfb6569fd42a1d4eb243dbd4d3b159
    Genuine LT plus v1.9
    Drive key @ n/a FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
    Firmware Osig: [PLDS DG-16D2S 0251]
    Firmware is: LT-Plus 1.9
    Spoofing Target
    DVD Key copied to target
    Target is LT - ID strings not copied to Target

    Target rev is LT 02510C, serial info not copied
    Så ser det ut efter att jag gjorde som du sa. Ser det bra ut?

    EDIT. Anledningen att jag inte hittade firmwaren var att jag inte tittade i "POST"- katalogen eftersom jag har "PRE"- på min. Har alltså inte uppdaterart tydligen.
    Last edited by nils_flowers; 2011-07-05 at 16:58.

  18. #48
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Untitled 2.png

    Så ser det ut oxå.

    Ok nu verkar det ha löst sig. Den varnade för bad serial el. nått när jag tryckte på erase men jag chansade och svarade yes endå. Och nu startar vanliga backupper iaf. Bränner ner AC Brotherhood nu. Får se om det funkar.

    STORT STORT TACK till dig Swizzy för all hjälp du gett mig. Tack oxå till Dragonslayer.

    / Niklas
    Last edited by nils_flowers; 2011-07-05 at 19:48.

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nils_flowers Visa Inlägg
    Untitled 2.png

    Så ser det ut oxå.

    Ok nu verkar det ha löst sig. Den varnade för bad serial el. nått när jag tryckte på erase men jag chansade och svarade yes endå. Och nu startar vanliga backupper iaf. Bränner ner AC Brotherhood nu. Får se om det funkar.

    STORT STORT TACK till dig Swizzy för all hjälp du gett mig. Tack oxå till Dragonslayer.

    / Niklas
    No problems, blev lite smått orolig när du skrev att du bara hade flashat... trodde först du bara skrivit LT + 1.9 rakt av, det finns folk som gör sådant vet du och du verkade inte speciellt insatt i hur det faktiskt funkar med 360 flashningar, därav drog jag slutsatsen att du gjort på tok fel, men bra att det löste sig för dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #50
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    spoof source to target

    Måste man väl göra varje gång oavsett drive eller?

    Jag gör det men kanske gör fel,kanske finns enklare sätt

  21. #51
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Fan oxå. Det sket sig. Blev unreadeble disk på AC. Finns det spel med senaste dashuppdateringen på?

    EDIT. Uppdaterade boxen och nu fungerar det!!

    Fina fisken!
    Last edited by nils_flowers; 2011-07-05 at 21:22.

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
    spoof source to target

    Måste man väl göra varje gång oavsett drive eller?

    Jag gör det men kanske gör fel,kanske finns enklare sätt
    Ja, det måste du... MEN... om du autoladdar firmware i JF (låter den ladda det den tycker är rätt åt dig) spoofar den automatiskt över datan samtidigt, då behöver du inte trycka på den knappen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nils_flowers Visa Inlägg
    Fan oxå. Det sket sig. Blev unreadeble disk på AC. Finns det spel med senaste dashuppdateringen på?

    EDIT. Uppdaterade boxen och nu fungerar det!!

    Fina fisken!
    finns inga spel med 2.0.13146.0 ännu vad jag känner till, men det kommer...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #54
    dragonslayer Guest
    eftersom AC är ett AP2.5 spel och man kör ABGX360 på den nu så får den replay sectors för aktuell dashboard

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    eftersom AC är ett AP2.5 spel och man kör ABGX360 på den nu så får den replay sectors för aktuell dashboard
    jo, men får man bara upp "unreadable disc" har man tagit fel firmware
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #56
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Har tydligen råkat lägga in drivrutiner till mitt via raid kort VIA SATA VT6421A.

    Hade för mig man måste stänga av det men kanske inte gällde benq drive.

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
    Har tydligen råkat lägga in drivrutiner till mitt via raid kort VIA SATA VT6421A.

    Hade för mig man måste stänga av det men kanske inte gällde benq drive.
    Det påverkar inte benq på samma sätt nej, det är liteon som är det stora problemet... vissa datorer KAN ha problem även med BENQ läsare och det löses då på samma sätt som med liteon...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #58
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Ok då vet jag.

    Tack än en gång för snabbt svar.

    Nu dags att åka till jobbet JIPPIE

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Förklaring på AP25
    By Shadow-child in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 37
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 20:22
  2. Problem med AP25
    By xboxflash in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-25, 00:57
  3. Hur stealthpatchar jag spel med AP25?
    By Erik... in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 21:51
  4. Mängder med frågor ang. uppdateringen (AP25)
    By abc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-30, 08:14
  5. AP25 spel på jtag
    By spenne in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-29, 08:15

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •