Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Ps3 "Matrix" Green screen fix?

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Respekt
    24

Ps3 "Matrix" Green screen fix?

Hej!

Har en ps3 som fungerat felfritt tills nu.
    När jag startar ps3an så blir skärmen grön o det ser ut som the Matrix på tvn.

Jag har bytt olika hdmi sladdar o testat men samma grej händer.

Jag har två ps3 så jag har testat hdmi sladdarna på den andra o där fungerar det bra så det är ingen fel på tvn eller hdmi sladden.

Det är just hdmi som det blir grönt o ospelbart på men när jag tar den gamla sladden med röd, vit, gul scart sladden så funkar det perfekt. Dock suger det att inte kunna använda hdmi av någon konstig anledning.

Är detta något ni på psxcare kan fixa o isåfall var blir priset för det? Hittade ej den infon på er hemsida.

Om någon annan har varit med om samma sak o vet en lösning så får ni gärna hjälpa mig

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Börja med att återställa videoinställningarna, starta med ett långt tryck på powerknappen tills det piper till ett par gånger. Kolla sedan att du har samma systemversion på båda (inte direkt nödvändigt men underlättar kanske nästa steg när menyerna är identiska) och kolla sedan igenom ALLA inställningar så dom är lika på den "grönskadade" som på den andra som fungerar.

Hittar du inte felet så kom in så skall vi se om vi kan komma på en lösning, frågan är ju om det är fel på kontakten eller på någon videochip inuti konsollen.

Kan väl säga max kostnad 1.500:-, annars är det ju bättre att köpa en ny ps3. Det är samma pris vi tar för "ylod" reparation och täcker lite drygt två timmars arbete.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. "Please insert Disc 2" - Matrix Infinity kan inte läsa
    By Wolfen in forum Matrix Infinity
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 03:15
  2. Hjälp EvoX hänger i "loading screen"
    By lahna in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 16:03
  3. Bilder i "full screen" på en 32"?
    By Xtermni in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-11-28, 16:14
  4. Kopierat "enter the matrix" till hårddisken - syns ej i menyn?
    By Silver2 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-05-23, 09:14

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner