Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 45 av 45

Diskussion: Sata kabel.

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Nää jag lägger ner projektet att använda switch för att läsa ut nyckel. Det var en bra försök men det var mycket komplicerad. När jag var färdigt test mäte jag olika kombinationer och jag får massa kortslutningar. Det kanske var rätt gjort men jag vågar inte chansa så jag lägger ner. Men jag har fixat Power kabel med 12 stift samt SATA kabel. Jag kan iallafall flasha utan att öppna burken nu har inte testat än.

    Nu till min viktigaste fråga. När jag försöker nu återställa alltså ansluta dom området jag har kapat i dvd märkte jag att det finns 2 ställe som har kontakt med varandra. Kan nån verifiera det att det ska vara så?
    titta på röda tråden i bilden. dom 2 punktera är anslutna. Ska det vara så?
    http://2.bp.blogspot.com/-ijxAkmajGR...n_boxxdr_4.jpg

    skönt att få det klart snart.
    Japp, alla banorna du lött mot ska vara bryggade när driven är i "normalt" läge
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #32
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Nää jag lägger ner projektet att använda switch för att läsa ut nyckel. Det var en bra försök men det var mycket komplicerad. När jag var färdigt test mäte jag olika kombinationer och jag får massa kortslutningar. Det kanske var rätt gjort men jag vågar inte chansa så jag lägger ner. Men jag har fixat Power kabel med 12 stift samt SATA kabel. Jag kan iallafall flasha utan att öppna burken nu har inte testat än.
    Det var ju synd... var ju en bra ide...
    PMT är ju annars bara en lödpunkt på DVD-kortet... Varför det inte skulle funka får du fråga Swizzy för mig ville han inte svara...

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Det var ju synd... var ju en bra ide...
    PMT är ju annars bara en lödpunkt på DVD-kortet... Varför det inte skulle funka får du fråga Swizzy för mig ville han inte svara...
    eller om man ska ha en permanent installation kan man brygga R707 punkterna samt R708 märkte jag idag av misstag var en läsare som vi hade missat o ta bort dom bryggningarna från tidigare, körde phatkey och den läste ut key direkt detta var på en 74850C med LT+ på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #34
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    18
    Yes, Ville bara säga att hemma gjorde blaster fungerade iallfall. Allting gick somvanligt men det var ganska ont om utrymme för att få ut alla kablar.
    Jag kunde säkert ha fixat switchen till läsa ut nyckel också. Det var då jag återställde märkte jag att ett av 3.3V var sluten med en annan punkt. Så när jag var färdigt test mätte jag kombinationerna och märkte att det var kortslutningar lite här och där. Men om jag visste att dom skulle va kortslutna då kunde jag kört vidare då tror jag hade klarat. Det är inte så att man måste läsa ut nyckel varje dag :-) Men men jag är nöjd ändå.
    Tack för alla hjälp. Äntligen får man ta helg och softa lite med spel. Har varit uppehåll ett tag.

  5. #35
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    18
    Så nu har jag gjort det!! Jag gav aldrig upp och nu har jag fixat switch för att läsa nyckel eller spela som vanligt!!! Fan va stolt jag är utan att öppna burken. Men kanske inte den snyggaste men det funkar.

    :-)

    http://2.bp.blogspot.com/-Yhb_7G6MZq...s1600/XBOX.JPG
    Last edited by feifam; 2011-07-02 at 15:24.

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Cool, ja inte världens snyggaste lösning, men det är jue funktionen som är det viktigaste
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    18
    Jag ska snygga till kablarna lite snyggare men mer kan man inte göra för att det är för dålig med utrymme och det är för många kontakter. Kan nog inte täcka den där.

    Jag flashade till LT 1.9 utan att läsa ut nyckel/dumpa denna gång. Det var då innan jag gjorde det här switch läsa ut nyckel projektet. Hoppas jag inte blir bannad nu isåfall var det onödigt gjort :-(.
    Last edited by feifam; 2011-07-02 at 18:47.

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    18
    Behöver hjälp med dumpning. Jag har aldrig gjort det. Jag har en liteon dvd 93450. Jag använder DOSHFLASH 1.8 och allting såg bra ut. Jag fick adressen 0x72 och jag fick välja var jag ville spara. Sen switchade jag off motståndet som går till jord och tryckte på read. Men dosflash hänger sig. Den har stannat 1 gång på bank 0 och andra gånger den stannar i read bank 1. Jag var oroligt så jag kopplade tillbaka till xbox och allting fungerar somvanligt. Så till frågan vad ska jag göra ?? Den hänger sig!
    Har jag gjort nåt fel? Kan det vara fel på min switch men jag får ju adressen 0x72.
    Last edited by feifam; 2011-07-03 at 01:42.

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Behöver hjälp med dumpning. Jag har aldrig gjort det. Jag har en liteon dvd 93450. Jag använder DOSHFLASH 1.8 och allting såg bra ut. Jag fick adressen 0x72 och jag fick välja var jag ville spara. Sen switchade jag off motståndet som går till jord och tryckte på read. Men dosflash hänger sig. Den har stannat 1 gång på bank 0 och andra gånger den stannar i read bank 1. Jag var oroligt så jag kopplade tillbaka till xbox och allting fungerar somvanligt. Så till frågan vad ska jag göra ?? Den hänger sig!
    Har jag gjort nåt fel? Kan det vara fel på min switch men jag får ju adressen 0x72.
    Tror inte det funkar någe bra i DOSFlash

    Windows 7 ska inte frysa om du har VIA sata kort, däremot gör Windows XP det... jag har ett script du kan använda för att fixa det problemet... OBS: ANVÄND DET INTE OM DU KÖR SYSTEMET FRÅN SATA HÅRDDISK KOPPLAT TILL VIA KRETSEN!!

    du hittar det här: http://forum.psxcare.com/support/sho...teon-flashning
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    18
    Det stämmer jag kör under XP på min gammal dator men att flasha gick ju bra men inte dumpning. Du skrev "OBS: ANVÄND DET INTE OM DU KÖR SYSTEMET FRÅN SATA HÅRDDISK KOPPLAT TILL VIA KRETSEN!!"
    Menar du om jag har en SATA hårddisk kopplat till min VIA sata kort och köra scriptet från Sata hårddisken?

    Hur fungerar scriptet? Ska man köra scriptet varje gång man vill dumpa? Är det nåt mer man ska göra förutom kör scriptet?
    Last edited by feifam; 2011-07-03 at 09:20.

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Det stämmer jag kör under XP på min gammal dator men att flasha gick ju bra men inte dumpning. Du skrev "OBS: ANVÄND DET INTE OM DU KÖR SYSTEMET FRÅN SATA HÅRDDISK KOPPLAT TILL VIA KRETSEN!!"
    Menar du om jag har en SATA hårddisk kopplat till min VIA sata kort och köra scriptet från Sata hårddisken?

    Hur fungerar scriptet? Ska man köra scriptet varje gång man vill dumpa? Är det nåt mer man ska göra förutom kör scriptet?
    Om du kör XP från en SATA hårddisk som är kopplad till en via krets kommer du få BSOD vid omstart, du kör det 1 gång, då löser det problemet, kör du den igen återställs det

    Du behöver inte göra något mer än att verifiera att scriptet faktiskt gjorde det den ska vilket den ska göra om inte någonting med datorn gör att du inte kan köra scriptet, t.ex. du har ett annat VIA kort än vad scriptet gör etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    18
    1. Jippi det gick att läsa ut nyckel tack vare det scriptet! Nu är det iallafall verifierad att mitt switch projektet är fullbordad och färdigt för release :-). Måste jag återställa med scriptet? Kan jag fortsätta köra med den och flasha med den så slipper man återställa med scriptet.

    2. Jag hade en instruktion på nästa steg flashning. Där säger den att man ska öppna target file(min dump fil) och där ska jag kopiera ut nyckel (siffror). Men du pratade om att MS kan flytta på nyckel's adressen och innehållet så därför rekommendera du dumpa varje gång innan man flashar. Men enligt instuktionen som jag hade tyckte jag att jag kopierade nyckel (siffror) och klistra in i nya LT FW bara. Om MS ändrar på innehållet och sånt spelar ingen roll ju. Enligt inskuktionen ska jag ändå bara kopiera ut nyckel och sen lägger in i LT FW. Har jag fel? Isåfall räcker det ju dumpa 1 gång hela sitt liv? Kan du förklarar varför man ska dumpa varje gång och hur gör man för att göra som du säger så allting följer med (adresser och andra innehåll mm) steg för steg.
    Last edited by feifam; 2011-07-03 at 13:23.

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Du behöver inte köra scriptet igen om du inte av någon anledning behöver använda SATA kortet normalt (koppla in hårddisk, DVD läsare etc. som ska hittas av windows)

    2. Kör JF, ladda då din dump som source och välj target som nya... tryck sedan spoof source to target så fixar den det själv... du skriver över firmwaren ja, men om dom ändrat saker och ting kommer dom ändringarna finnas med i nya FW'n också

    Varför du ska dumpa hela tiden; för att vara säker på att du ALDRIG har en chans att skriva fel key, samt att du alltid har nödvändig data (serial och skit) steg för steg:

    1. Koppla in läsaren i datorn med switchen i läget för o dumpa (allt utom switchen du kopplade mellan ground och PAD101)
    2. Starta JF, välj tabben MTKFlash32, tryck på Intro, svara ja på frågan som dyker upp... koppla in ground mot PAD101 (med switchen) och starta om läsaren (bryt strömmen helt)
    3. Återställ nu din switch så ska den få Flashconfig och skit... sen kör du bara read, då läser den ut mjukvaran...
    4. Låt JF autoladda rätt firmware åt dig, om den inte kan det får du manuellt ladda rätt firmware med open target firmware för att därefter trycka på spoof source to target
    5. spara firmwaren med save to file, sedan kan du skriva den med write... därefter är du klar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #44
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    18
    Okej då är jag med. Tanken med min switch är att jag vill dumpa oftare när nyare LT FW kommer. Perfekt nu är jag 100% redo. Nya spel som kommer det är bara köra I abgx och ibland patcha manuellt ssv2 och AP25 fixa den själv? Om jag inte har förstått fel så har MS ändrat i senaste uppdatering på AP25 spel därför får man bränna om. Är det uppdaterad i ABGX360 med nya info också? Annars onödigt att bränna om.

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Okej då är jag med. Tanken med min switch är att jag vill dumpa oftare när nyare LT FW kommer. Perfekt nu är jag 100% redo. Nya spel som kommer det är bara köra I abgx och ibland patcha manuellt ssv2 och AP25 fixa den själv? Om jag inte har förstått fel så har MS ändrat i senaste uppdatering på AP25 spel därför får man bränna om. Är det uppdaterad i ABGX360 med nya info också? Annars onödigt att bränna om.
    Japp, ABGX360 är uppdaterat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Initiera SATA-diskar som "SATA" och inte "SCSI"?
    By pemani in forum PC - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 10:03
  2. sata kabel?
    By eddy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-18, 21:15
  3. USB - SATA, går det?
    By Aragorn-noob in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 21:47
  4. Korssad Kabel elr Org xbox link kabel?
    By Xema in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-19, 08:51
  5. UDMA 100 IDE kabel istället för original IDE kabel?
    By Nijo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 09:09

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •