Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: PS3 backup??

Registrerade
    Jun 2011
    Respekt
    0

Question PS3 backup??

Hej, jag tänker köpa en ny konsol då jag för några månader sedan sålde min xbox 360 (den gamla), tänkte köpa antingen xbox 360 slim eller ps3 slim men har lite frågor om ps3.

Måste veta om man kan spela backups på ps3 idag? Hur gör jag det, räcker det med CFW och en backup manager eller måste jag ha en dongel också? Och när det är gjort, hur är det med PSN? Jag har alltså aldrig haft en ps3 så ni får gärna förklara från steg 1

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Dudeson Visa Inlägg
    Hej, jag tänker köpa en ny konsol då jag för några månader sedan sålde min xbox 360 (den gamla), tänkte köpa antingen xbox 360 slim eller ps3 slim men har lite frågor om ps3.

Måste veta om man kan spela backups på ps3 idag? Hur gör jag det, räcker det med CFW och en backup manager eller måste jag ha en dongel också? Och när det är gjort, hur är det med PSN? Jag har alltså aldrig haft en ps3 så ni får gärna förklara från steg 1
    Det räcker gott och väl med CFW och Backup Manager, dongel är mer om man vill köra på äldre mjukvaru version eller eventuellt gå in i service/factory mode...

För att CFW ska funka måste i skrivande stund ligga på 3.55 eller lägre, köper du en konsoll på ********* får du en maskin med 3.56 tyvär

PSN funkar tyvär inte på en hackad maskin (inte just nu iaf, det går till och från, men på senare tid har dom höjt säkerheten = svårare att få det att funka utan att köra på 3.65...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jun 2011
    Respekt
    0
    Okej! Tack så mycket för hjälpen, en följdfråga då; Vilka bra hemsidor finns det där man kan följa uppdateringar och dylikt så att man vet när nästa CFW kommer ut liksom?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Dudeson Visa Inlägg
    Okej! Tack så mycket för hjälpen, en följdfråga då; Vilka bra hemsidor finns det där man kan följa uppdateringar och dylikt så att man vet när nästa CFW kommer ut liksom?
    www.psx-scene.com
    www.ps3-hacks.com
    www.ps3hax.net
    www.ps3crunch.com

jag brukar kika på ovanstående sidor varje dag... ett annat bra ställe är IRC, samt här på vårat forum
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Göra backup av backup
    By Adler in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 00:37
  2. Backup spel på backup backup
    By ari802002 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 21:06
  3. Backup
    By Sniff_X in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-04-02, 13:29
  4. backup