Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: har en xbox 360 med liteon 74850C

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22

    har en xbox 360 med liteon 74850C

    flashad med ixtreme 1.6 non stealth boxen är redan bannad, vad krävs för att jag ska kunna spela dom nyare spelen som dirt3 m,m. Antar att jag måste uppdatera till LT+ 1.1 och i såfall finns det ngn bra guide till det? och måste jag även uppdatera dashboarden?
    har kollat runt på google men hittar ingen bra guide.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    flashad med ixtreme 1.6 non stealth boxen är redan bannad, vad krävs för att jag ska kunna spela dom nyare spelen som dirt3 m,m. Antar att jag måste uppdatera till LT+ 1.1 och i såfall finns det ngn bra guide till det? och måste jag även uppdatera dashboarden?
    har kollat runt på google men hittar ingen bra guide.
    Kolla jungleflasher guiden för hur du dumpar en redan flashad läsare (dummy from ixtreme) därefter flashar du om med iXtreme LT+ 1.1 och uppdaterar dashboarden till 2.0.12625.0 (samma som finns med spelet där!) alternativt kan du uppdatera maskinen till 2.0.13146.0 dashboarden och sedan flasha om till iXtreme LT+ 1.9
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    ok måste jag dumpa läsaren om jag redan har dvdkey´n sparad sedan jag läste ur den förra gången?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    ok måste jag dumpa läsaren om jag redan har dvdkey´n sparad sedan jag läste ur den förra gången?
    du måste inte, men det är väl att rekomendera att du gör det eftersom du kanske inte har rätt nyckel, även om du tror dig ha det... efter dash update är det samma nyckel som tidigare... men den ligger på ett annat ställe...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Kan man läsa ur nyckeln på samma sätt som tidigare trots att den ligger på annat ställe? I mitt fall med Maximus lizard och scorpion 2.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Kan man läsa ur nyckeln på samma sätt som tidigare trots att den ligger på annat ställe? I mitt fall med Maximus lizard och scorpion 2.
    med uppdaterade program ja, vet inte hur det är med lizard... men den borde ha uppdaterats... vet att Jungleflasher har uppdaterats iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    ok måste man patcha spelen på ngt vis om man kör med LT 1.1 eller är det bara att bränna som vanligt, och hur blir det med dom äldre spelen man har?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    ok måste man patcha spelen på ngt vis om man kör med LT 1.1 eller är det bara att bränna som vanligt, och hur blir det med dom äldre spelen man har?
    AP25 spelen måste patchas med ABGX360... resten kan du bränna som vanligt, ovasett om du har LT+ 1.9 eller LT+ 1.1 (det är olika värden mellan LT+ 1.1 och LT+ 1.9 eftersom dom är för olika dashboard versioner... tabellen gjordes om med XGD3 omflashningen och LT+ 1.9 bygger på den nya firmware versionen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Det med att man helst borde läsa ur fw igen eftersom nyckeln ligger på ett annat ställe.
    1) Säg att man har flashat med ix LT+ 1.1 för några månader sedan och har sin nyckel. Vad händer om man flashar in lt+ 1.9 innan man uppdaterar dashboard ?
    2) Om man laddar JF med en source fw där nyckeln ligger på det "gamla" stället, borde inte JF känna igen det och omplacera den?

    Har nämligen Probe 2 och MRA är inte världens roligaste.

    Tack för svar

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    Det med att man helst borde läsa ur fw igen eftersom nyckeln ligger på ett annat ställe.
    1) Säg att man har flashat med ix LT+ 1.1 för några månader sedan och har sin nyckel. Vad händer om man flashar in lt+ 1.9 innan man uppdaterar dashboard ?
    2) Om man laddar JF med en source fw där nyckeln ligger på det "gamla" stället, borde inte JF känna igen det och omplacera den?

    Har nämligen Probe 2 och MRA är inte världens roligaste.

    Tack för svar
    1. Vet ej hur en Liteon maskin reagerar på det, men en BenQ maskin skippar omflashningen bara

    2. Den borde göra det, men för enkelhetens skull skulle jag säga dumpa om och låt JF autoladda rätt fw
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    vilka inställningar ska man ha i abgx360 om man vill autopatcha ap 25 spel? och hur vet man om spelen är ap25

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    vilka inställningar ska man ha i abgx360 om man vill autopatcha ap 25 spel? och hur vet man om spelen är ap25
    Autofix level 2 eller level 3 (personligen kör jag Autofix level 3...) du vet om det är AP25 eller ej genom att köra det i ABGX360, säger den något om AP25 ja, då är det ett sådant spel... i annat fall är det inte det... om du sedan bränner ut spelet och det inte fungerar (det dyker upp, men skärmen blir bara svart följt av att läsaren verkar dö) då är det ett AP25 spel som ingen har hunnit dumpa värdena till ännu, och det nyligen blivit aktivt (eller om det är ett nytt spel som ganska nyligen hunnit ut på nätet)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Vid byte av original LiteOn 74850c till ny
    By Svantesson666 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 23:11
  2. Nya liteon
    By Henkad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2009-12-12, 01:46
  3. Uppdatera en 74850C
    By Oddish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 11:48
  4. wave 1 på liteon 1.51
    By whityoustone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 23:15
  5. Ny liteon?
    By bleppmasta in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 40
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 11:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •