Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: alla spelen kommer inte upp från extern usb?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    alla spelen kommer inte upp från extern usb?

    jag hade en del spel på den interna, som kom upp fint och gick o göra tu via fsd. men sedan la jag in en ny extern hdd( hade haft en annan innan). jag ändrade i pathsen och då försvann alla spel utom ett från fliken "xbox 360 games". nu har jag flyttat alla till usb hddn men det är inga av dom jag flyttade som syns. har förökt o ändra i pathsen och scanna om och starta om, men det e bara vissa av spelen som kommer upp?
    dom kommer upp och man kan köra dom i file maneger, men då har dom ej tu´s och då fungerar ju ej dlc...
    Last edited by jdipt; 2011-06-19 at 20:40.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jdipt Visa Inlägg
    jag hade en del spel på den interna, som kom upp fint och gick o göra tu via fsd. men sedan la jag in en ny extern hdd( hade haft en annan innan). jag ändrade i pathsen och då försvann alla spel utom ett från fliken "xbox 360 games". nu har jag flyttat alla till usb hddn men det är inga av dom jag flyttade som syns. har förökt o ändra i pathsen och scanna om och starta om, men det e bara vissa av spelen som kommer upp?
    dom kommer upp och man kan köra dom i file maneger, men då har dom ej tu´s och då fungerar ju ej dlc...
    Vilken version av FSD kör du? senaste? prova isåfall att öka antalet kataloger den scannar ner i, prova även att radera all content data
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    pathsen är satta till tio, raderade all game data. då kom spelen upp, men de står bara this game could not be played try downloading it again när jag försöker köra vissa av dom.=(

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ok, det betyder ju då att någon del av datan blivit korrupt för det spelet, testa gärna att starta dom genom XEXMenu istället, se om det gör någon skillnad... du kan prova att installera om FSD också, det kan vara så att det ligger någon fil någonstans och bråkar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    de verkar va vissa spel som blivit korrupta. tankarf ner dom igen o testar, thnx

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad är det för filsystem på externa disken? Filer över 4GB som saknas?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vad är det för filsystem på externa disken? Filer över 4GB som saknas?
    inte på Xbox 360 änsålänge har jag inte hört något om 360 spel som har större filer än 4gb, däremot har PS3 spel det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 16:03
  2. Playstation 3 spelen som inte kommer till xbox?
    By HeadHunter87 in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 00:01
  3. Kommer inte uppåt från mappen
    By maxigubben in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 17:41
  4. Kommer inte åt alla partitioner via FTP.
    By Gouki in forum SmartXX Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 17:35
  5. När kommer spelen?
    By Josh_gomez90 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-02-15, 18:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •