Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hjälp med att kunna spela brända spel igen.

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Unhappy Hjälp med att kunna spela brända spel igen.

    Tja.

    Har en gammal xbox360 20gb med hitachi läsare som jag lämnade in på PSXcare för många år sedan. Har kört brända spel problemfritt i många år. Har aldrig kopplat in nätverkssladden förrän nu och kört senaste uppdateringen av någon dum anledning. Efter det så står det kan ej läsa skivan när jag försöker spela. Xboxen var igång ca 30 min medans jag sökte runt efter lösningar och så poppade L.A Noire bilden upp och det gick att spela. Efter omstart så går det inte igen. Kan jag återställa till äldre versionen eller något?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av zibbi Visa Inlägg
    Tja.

    Har en gammal xbox360 20gb med hitachi läsare som jag lämnade in på PSXcare för många år sedan. Har kört brända spel problemfritt i många år. Har aldrig kopplat in nätverkssladden förrän nu och kört senaste uppdateringen av någon dum anledning. Efter det så står det kan ej läsa skivan när jag försöker spela. Xboxen var igång ca 30 min medans jag sökte runt efter lösningar och så poppade L.A Noire bilden upp och det gick att spela. Efter omstart så går det inte igen. Kan jag återställa till äldre versionen eller något?
    Låter som att din laser börjat ge upp, alternativt att du kör på dåliga skivor... kan även vara så att du behöver uppdatera din firmware (om det är över ett år sedan du senast flashade din 360 borde du uppdatera flashningen, dom äldre flashningarna kan ha problem att läsa nyare spel och/eller dåliga skivor...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Det vart så direkt efter uppdateringen. Har spelar 2 av 3 skivor utav L.A Noire redan så den verkar kunna läsa av nyare spel. Kan man på något sätt få tillbaka någon äldre uppdatering till xboxen??

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av zibbi Visa Inlägg
    Det vart så direkt efter uppdateringen. Har spelar 2 av 3 skivor utav L.A Noire redan så den verkar kunna läsa av nyare spel. Kan man på något sätt få tillbaka någon äldre uppdatering till xboxen??
    Nope, det går inte att nedgradera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Iextreme 1,41, kunna spela wave 4 spel
    By expert008 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 17:14
  2. Uppdatera för att kunna spela brända spel?
    By RJse in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 16:47
  3. Vad behöver man för att kunna spela brända PS2 spel?
    By Narutimate in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 22:46
  4. Hur kunna spela nya spel med CycloWiz?
    By freeman_swe in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 13:33
  5. Kan spela brända spel men inte brända musikskivor?
    By Boris in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-10, 17:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •