Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Xboxen läser inga skivor.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19

Xboxen läser inga skivor.

Hej,

Jag har fått tag i en billig begagnad box som har slutat att läsa skrivor.
    Den har aldrig varit öppnad.

Är det hela DVD-läsaren som man vanligtvis byter (och flyttar över nyckeln förstås) eller är det vanligt att man bara kan byta lasern? Är det något annat jag behöver fundera på som kan vara fel?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Man kan byta endast lasern. Eller köpa en komplett ny dvd men flytta över sitt gamla moderkort så man slipper flasha om något.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Smart. Att bara byta moderkortet alltså.
    Ska se vad det kan vara. Ska åka och hämta hem boxen nu.
    Tack.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Jaha, mina vänner.
    Xboxen har bott hemma hos någon som röker. MYCKET.
    Missfärgningar under locket och härliga kladdiga dammtussar. Fläkten lät också konstigt så jag plockade isär boxen.
    Kladdigt är det men inte så farligt. Plockade ut fläktarna och det var beläggningar på dessa som var rätt tjocka. Det gjorde så att fläktbladen blev ojämna och gick ojämt men efter rengöring så går de som de ska. Jag gjorde också rent laserlinsen och guess what, den läser skivor igen.

Gav 450 kronor för maskinen. Tillverkad i februari 2009.
    Funderar på att köpa ett nytt originalskal så att den ser lite fräschare ut.
    Last edited by N!klas; 2011-06-21 at 21:12.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Riktigt kap mao, fick du med nätdel och tillbehör också eller är det bara boxen? det borde vara en Jasper maskin (om den har HDMI)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Ja, verkligen.
    Fick med 20GB hårddisk, bildkabel (vilken förstås är värdelös) och nätdelen. Inga kontroller.

Nätdelen han skickade med är inte den som boxen kom med. Någon har öppnat nätdelen tidigare men jag kan förstå att den har strulat med tanke på hur xboxen såg ut inuti. 203W.
    Kör dock med min nätdel från min havererade Xenon.

Jag kollade här: http://www.se7ensins.com/forums/topi...wer-connector/
    Det är två pluppar i min kontakt så ja, det verkar vara en Jasper. Huvudboxen har Falcon.

Lite skojigt att det var så mycket klet på fläktbladen så att de vibrerade av det felaktiga luftflödet.
    Nu har jag gått igenom hela boxen och gjort rent den så nu ser den som ny ut.. på utsidan. Insidan bär spår av rökig miljö om man säger så. Plasten på insidan där luft passerar har gulnat. Jag är dock riktigt nöjd med dagens arbete. hehe

Edit: Det står "12.1A" bak på boxen också.. på 12V-railen så det är definitivt en Jasper. Trevligt!
    Last edited by N!klas; 2011-06-22 at 00:12.

Liknande diskussioner

1. PS3an läser inga skivor
    By frizzby in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2011-01-31, 15:52
  2. Läser inga skivor alls längre
    By AnnaM in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2010-01-15, 09:35
  3. Läser inga skivor :(
    By Bearman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 22:10
  4. dms4 pro läser inga skivor????
    By xero81 in forum Playstation produktsupport - Multi-X