Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: FTP via FSD?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13

    FTP via FSD?

    Hej jag körde FTP med mina 360 via FSD härromdagen. Funkade perfekt !
    Men nu så kan jag inte få det att funka trots att jag fyllt i min xbox's nya IP?
    (av någon anledning verkar den byta ? Om man kollar status i FSD så har den bytt från vad den var för ca 1 vecka sedan.)
    Jag skulle verkligen behöva få FTPn att funka då det underlättar nått fruktansvärt men jag har postat på FSD forum men får ingen hjälp..

    Någon som har några idéer på hur jag ska fixa detta ? Kör filezilla om det spelar någon roll

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    om du har en router så kan du låsa IP till din xboxs mac adress.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av djesko Visa Inlägg
    om du har en router så kan du låsa IP till din xboxs mac adress.
    Jag har router ja, menar du att jag ska logga in mig till boxen via mac addressen istället? okej det låter rätt logiskt. hittar jag den i FSD menyn eller? (är inte hemma just nu så kan inte kontrollera )

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av djesko Visa Inlägg
    om du har en router så kan du låsa IP till din xboxs mac adress.
    Jag försökte koppla till min mac ip. Det var en massa siffror och bokstäver men det funka inte.. Hittade ingen info om den i FSD så gick till NXE och kolla upp den.
    Några tips?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Jag försökte koppla till min mac ip. Det var en massa siffror och bokstäver men det funka inte.. Hittade ingen info om den i FSD så gick till NXE och kolla upp den.
    Några tips?
    Du kan ställa in att du ska ha en statisk IP direkt i maskinen eller i routern (låsa mac adressen till en specifik IP adress)

    Kolla att du inte råkat stänga av FTP servern i settings, det går nämligen att göra det också, och kolla att du har skrivit rätt username/password, standard = xbox/xbox
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du kan ställa in att du ska ha en statisk IP direkt i maskinen eller i routern (låsa mac adressen till en specifik IP adress)

    Kolla att du inte råkat stänga av FTP servern i settings, det går nämligen att göra det också, och kolla att du har skrivit rätt username/password, standard = xbox/xbox
    FTP ska vara igång enligt FSD och när jag ställer in den statiska IPn så gör jag det i NXE va?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    FTP ska vara igång enligt FSD och när jag ställer in den statiska IPn så gör jag det i NXE va?
    Precis, det är NXE som har hand om nätverket, FSD nyttjar bara anslutningen när den väl är upprättad, på samma sätt som spelen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Precis, det är NXE som har hand om nätverket, FSD nyttjar bara anslutningen när den väl är upprättad, på samma sätt som spelen
    funkar inte med statiskt heller, fastnar på "command user xbox"
    edit: nu funkade det när jag återställde.
    Last edited by jonthe838; 2011-06-24 at 10:28.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    funkar inte med statiskt heller, fastnar på "command user xbox"
    edit: nu funkade det när jag återställde.
    hehe ja, det brukar ju då hjälpa lite om man inte har ändrat username/password (och om man har det är det bra om man skriver in det man ändrade till istället för "standard" )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hehe ja, det brukar ju då hjälpa lite om man inte har ändrat username/password (och om man har det är det bra om man skriver in det man ändrade till istället för "standard" )
    Asså jag återställde till automatic IP och har standard lösenord mm. :S

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Asså jag återställde till automatic IP och har standard lösenord mm. :S
    Då kanske du satte IP adressen till något som en annan dator använder sig av i ditt nätverk? eller så kanske du satte några andra inställningar fel?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •