Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Värt med flash på JTag konsol ?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13

    Question Värt med flash på JTag konsol ?

    Jag har sett rätt många som har flashat sina jtaggade 360s och undrar om det är värt ?
    Visst jag kan spela brända spel då men jag kan ju lika gärna köra dem via HDDn och brända filmer funkar ju oxå ändå?
    Sen om jag skulle flasha, vad rekommenderar ni för verktyg ?
    Tack

    JL

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Jag har sett rätt många som har flashat sina jtaggade 360s och undrar om det är värt ?
    Visst jag kan spela brända spel då men jag kan ju lika gärna köra dem via HDDn och brända filmer funkar ju oxå ändå?
    Sen om jag skulle flasha, vad rekommenderar ni för verktyg ?
    Tack

    JL
    Behövs bara om du har många polare som kör hembränt, om du vill låna deras skiva och kopiera in t.ex. eller om du själv har skivor liggandes... alternativt om du vill spela backup spel från skiva...

    Påverkar inte DVD filmer eller liknande, bara 360 och Xbox 1 spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Att inte göra det enda när man gjort det andra är lite som att installera en turbo i en bil men inte gasa
    Flasha sin DVD i en j-tag maskin är en positiv sak, du kan då köra dina hembrända spelskivor som du förvarar i backupsyfte eller lånat av vänner.
    Film påverkas inte alls av flashning av dvdläsaren, den tar original o kopior på film ändå även om den inte är flashad, spel däremot har den aningen problem att starta

    Vi rekommenderade att man flashade med iXtreme LT 1.1 förut när jag jobbade på PSXCare, mest för att AP25 ändå patchas bort i 12611 Dash med Freeboot och det visade sig vara onödigt att ha med den patchen även i dvdläsarens mjukvara. Men det fungerar även med den senaste flashen av iXtreme på DVD läsare i kombination med en Patchad Dashboard... Om man nu gillar att höra läsaren tugga mellan varven o inte starta den med en DVD i läsaren Det är ofta vid uppstart ap25 börjar strula till det lite om man har skiva i.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Värt att köpa en JTAG?
    By scrotum in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 00:41
  2. Ny konsol nya lite-on i butik än?
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 50
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 11:56
  3. Unreadable disc på en ny konsol
    By pikzel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 15:00
  4. Xbox 360 konsol klockan
    By tigersaid in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 20:44
  5. NTSC spel på en PAL konsol?
    By TheRedTerror in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 20:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •