Byte av HDD på PS3 med CFW
Tänkte fixa CFW på en PS3 till en polare och skall byta ut org 40Gb hdd mot en 500Gb samtidigt.
Han sitter idag på 3.41 OFW och har använt dongel för att få PS3:an i BU-läge.
Frågorna som följer gäller givetvis för att minimera risken för brickning.
Med tanke på att man kanske vill stoppa tillbaka 40Gb vid senare tillfälle, bör jag då först lägga in 3.55 OFW när 40Gb sitter i för att sen byta HDD till 500Gb, lägga in 3.55 OFW även på den för att sedan uppgradera till 3.55 CFW?
Eller kan jag strunta i det steget med OFW på 40Gb?
Det jag är rädd för är att det finns 3.55 i nand och ligger delar av 3.41 på HDD vid ett ev byte tillbaka till Originaldisken.
Gäller samma på både Fat & Slim eller olika sätt?
Om man vill byta HDD på en PS3 som redan har CFW, bör/skall man då lägga in OFW på den befintliga HDD:n, byta HDD, lägga in OFW även på den och sedan CFW?
Blev väldigt rörigt, men tror att jag fick fram vad jag undrade och hoppas att ni kan tyda vad jag är ute efter.
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Bookmarks