Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Byte av HDD på PS3 med CFW

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Byte av HDD på PS3 med CFW

    Tänkte fixa CFW på en PS3 till en polare och skall byta ut org 40Gb hdd mot en 500Gb samtidigt.
    Han sitter idag på 3.41 OFW och har använt dongel för att få PS3:an i BU-läge.

    Frågorna som följer gäller givetvis för att minimera risken för brickning.

    Med tanke på att man kanske vill stoppa tillbaka 40Gb vid senare tillfälle, bör jag då först lägga in 3.55 OFW när 40Gb sitter i för att sen byta HDD till 500Gb, lägga in 3.55 OFW även på den för att sedan uppgradera till 3.55 CFW?
    Eller kan jag strunta i det steget med OFW på 40Gb?
    Det jag är rädd för är att det finns 3.55 i nand och ligger delar av 3.41 på HDD vid ett ev byte tillbaka till Originaldisken.
    Gäller samma på både Fat & Slim eller olika sätt?

    Om man vill byta HDD på en PS3 som redan har CFW, bör/skall man då lägga in OFW på den befintliga HDD:n, byta HDD, lägga in OFW även på den och sedan CFW?

    Blev väldigt rörigt, men tror att jag fick fram vad jag undrade och hoppas att ni kan tyda vad jag är ute efter.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    På en PS3:a med NAND (dom med 256mb minne) behöver du inte återställa mellan... på maskiner med NOR (16mb) måste du först återställa...

    Slim har ALLTID NOR, tjockis maskinerna har mixat NAND och NOR... kolla i listan med hårddiskar som är kompatibla, där skrev jag förut en liten lista med modeller och dess nand/nor storlek
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Alltid vid byte av HDD återställ från CFW 3.55 till OFW 3.55, efter bytet tillbaka eller upp till CFW 3.55 KMEAW
    Glöm inte ta backup av det du skall på gamla hddn först med en usb hdd via system settings menyn, detta står beskrivet i tråden jag skapade för länge sedan medan jag jobbade på PSXCare som bör vara klistrad
    Japp, den låg längst upp i forumssektionen
    http://forum.psxcare.com/support/sho...5rddisk-i-Ps3-)
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Ok, tackar för svar...
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

  1. Byte av DVD-rom
    By Roscoe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 17:12
  2. byte av hdd
    By joioi50 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-27, 03:26
  3. byte av dvd
    By complex77 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-12, 12:50
  4. DVD Byte
    By PetsonGBG in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-13, 11:48
  5. Byte evo-x??
    By Kojak in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 14:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •