Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Jtagad Xenon 3ROD code 0003

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Jtagad Xenon 3ROD code 0003

    Någon som har lyckats fixa 0003 felet?

    Är inget fel på psu:n, reflowed cpu och gpu, reballed SB.

    Börjar fundera om HANA chipet kan vara inblandat, temperaturen runt chipet ligger på 30-35C, och resten av moderkortet är 20-25C när man pluggar in strömmen utan att sätta igång maskinen. C5B2 och C5B4 ligger på ca 45-50C! dioderna som sitter på J1F1 iom att maskinen är Jtagad toppar runt 60C sen nästa sekund så ligger dom runt 50C

    Har bytt ut komponenterna som blir överdrivet varma när stömmen är ipluggad utan att maskinen är på slagen, men samma resultat.

    Någon som har något förslag på vart man kan börja leta?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    0003 = Kortslutning, kika på www.xbox-experts.com för mer info om vart du bör börja kika
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Fattades 4 mini konningar under cpun, satt tillbaka dom så försvann 0003.

    Men de vart 0010 istället, tog bort SB och såg att 4 lödytor hade flytit ihop pga att den gröna färgen mellan dom va borta.. inte bra.

    Finns det att köpa någon typ av färg för kretskort som man kan kladda på mellan lödytorna så inte lodet flyter ihop? fel forum kanske men jag kan ju alltid fråga.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Reballar man måste man veta exakt vad man pysslar med o köra med stenciler, detta gjorde jag under min tid på gymnasiet under ytmonteringskursen och jag o en handfull andra elever klarade av det.
    Jag skulle rekommendera att du våglöder loss syndbryggan då den reballats och rengör ordentligt, flussar o lägger på stencil, värmer på kulor, lyfter stencil och sedan på med en rengjord sydbrygga o ser till att den ligger rätt o värmer på

    Handlar det om en maskin som inte är j-taggad eller går att j-tagga skulle jag råda dig till att köpa en ny då denna process är rätt kostsam om man inte råkar ha den liggandes på ett arbete o får lov o labba för arbetsgivaren

    Googlade lite snabbt för bra guider:
    http://www.simmtester.com/page/news/...533424&num=152
    http://www.youtube.com/watch?v=HwXsllaZFDk
    http://www.google.se/#hl=sv&source=h...w=1680&bih=918
    Last edited by Pendragon; 2011-06-22 at 22:28.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Då har vi gått samma utbildning =) Reball tekniken kan jag och har rätt utrustning för jobbet.
    Har fixat ett 30-tal xenon maskiner med div cpu, gpu, sb och ram fel.

    Men det är första gången jag har sett att lödmasken har lossnat.

    Jag hittade en produkt hos elfa som jag ska prova:
    https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa...4-43&toc=19726

    iom att lödöarna där det flyter ihop ligger på samma barna, och efter varann, så lär man försöka dela upp öarna igen.
    Har också fått ett förslag att nagellack utblandat med lite aceton kan funka =) men det undviker jag nog.

    Men tack för infon!

Liknande diskussioner

  1. Spela från skiva på jtagad maskin
    By rikard357 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 21:44
  2. Strange Prob. When Uppd. To 12611 On Xenon, Tried everything, help appreciated
    By JePpA99 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 22:32
  3. Updatera XBR1 -> med bad blocks verkar inte gå på min xenon
    By luciferion in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-21, 20:55
  4. Fel Fel Fel....code 13
    By Ubbe in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-20, 22:40
  5. ..code veronica X ps2
    By mysticalliquid in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-17, 03:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •