Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: DVD power kabel.

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17

    DVD power kabel.

    Hej,

    Som en del vet så håller jag på bygga en egen design :-) av blaster.
    Men jag dyker på lite frågor hela tiden.

    Min flashnings kit har 12 st trådar/stift:
    http://3.bp.blogspot.com/-3GHXKHYuQe...00/Clip-on.jpg

    Men MS original dvd power kabel använder bara 10 st trådar/stift.
    http://2.bp.blogspot.com/-c36ajoIAO3...s1600/orig.JPG


    Så min fråga behöver jag alla 12 trådar i min flashnings kit? Räcker det om jag tillverka/löder själv en exakt som original som jag använder till att flasha. Alltså jag byter ut min 12 st stift i min flashning kit till 10 stift som original? Funkar det? Behövs dom extra 2 st stift vid flashning?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Hej,

    Som en del vet så håller jag på bygga en egen design :-) av blaster.
    Men jag dyker på lite frågor hela tiden.

    Min flashnings kit har 12 st trådar/stift:
    http://3.bp.blogspot.com/-3GHXKHYuQe...00/Clip-on.jpg

    Men MS original dvd power kabel använder bara 10 st trådar/stift.
    http://2.bp.blogspot.com/-c36ajoIAO3...s1600/orig.JPG


    Så min fråga behöver jag alla 12 trådar i min flashnings kit? Räcker det om jag tillverka/löder själv en exakt som original som jag använder till att flasha. Alltså jag byter ut min 12 st stift i min flashning kit till 10 stift som original? Funkar det? Behövs dom extra 2 st stift vid flashning?
    istället för att inför varje ny fråga skapa en ny tråd kan du väl hålla dig till ursprungs tråden och fråga där? hittils har nästan alla dina frågor handlat om just det projektet.

    Jag skulle väl rekomendera att du använder alla 12 just in case, jag är lite osäker på hur exakt allt det där ligger till om den använder alla 12 vid flash eller bara 10, men troligen är det bara hitachi läsarna som använder alla 12... jag vet inte om ditt kit har en "Mode-B" switch? isåfall lär det räcka med 10 eftersom det bara är hitachi som använder Mode-B switchen isåfall
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Förlåt mig att jag har skapat flera trådar. Jag tänkte bara att det va olika saker men okej jag ska fråga i samma tråd nästa gång.

    Ok tack för info. Grejen va att jag har redan tillverkat power dvd kabel men jag kopierade från MS original alltså 10 stift men nu när det närmar sig slutet så märkte jag att min flash kit hade 12 trådar. Det blev genast jobbigare. Om jag visste det så kunde jag lött på samma gång. Jag ska se om jag kan få in 2 st till. Vill alltid ligga på säkra sidan. Tack!

    Kan informera dig att min SATA som jag beställde på ebay har kommit så imorgon så hoppas jag bli färdigt med min utläsnings av nyckel samt flashning och vanligt användning av xbox patchen på dvd kortet ska vara helt klart. Brinner det upp så får jag ta den smällen. Man kan inte förebygga allt och det är lätt att missa lite små detalj.

  4. #4
    dragonslayer Guest
    Dom två extra kom till innan någon kommit på den första Proben till den första Lite-On .. då man istället återskapade kopplingarna till RX & TX på DVD-kortet

Liknande diskussioner

  1. Power Max III batteri
    By Ante0 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 21:45
  2. Korssad Kabel elr Org xbox link kabel?
    By Xema in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-19, 08:51
  3. UDMA 100 IDE kabel istället för original IDE kabel?
    By Nijo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 09:09
  4. Power lampan...
    By FOGASS in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-10-19, 10:43
  5. Double Power
    By Alucard in forum Dreamcast produktsupport - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-08-10, 14:02

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •