Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Halo reach System link

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    14

    Halo reach System link

    Idag försökte jag och några spelare köra Halo reach system link för halo är roligast med så många spelare som möjligt..
    Men vi fick ett problem. vi kunde inte få igång det, eller vi kunde få igång det men fick error efter ett par sekunders spelande och ena konsolen åkte ut.
    Så här var det uppsatt.
    2 xboxar kopplade med nätverkskabel emellan.
    1 Jtag och 1 live konsol.
    Jtag hostade, Live konsol åkte ut ur spelet gång på gång.

    Vi vet att båda spelen låg på samma version för vi cleare'a chachen på alla lagringsenheter på live konsolen och har inte installerat nått på jtaggen..
    Någon som vet varför detta inte funka ? det slutade med att vi var två som spela halo i taget och en som spela RDR.

    Halo Reach kampanjen är riktigt bra men lite för svår för att klaras av själv på legendary.. Någon som har några tips på hur vi kan lösa detta ?
    Tack

    JL

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du skulle kunna prova o köra åt andra hållet?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du skulle kunna prova o köra åt andra hållet?
    åh herre gud vad dum jag känner mig nu :s.. ska testa hehe.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    14
    Okej jag har nu testat och testat och testat men får det dock inte att funka.. Samma error får man oberoende om vilken konsok det är som hostar..

  5. #5
    dragonslayer Guest
    Bara korsad nätverkskabel imellan? ingen hub/switch/router eller sånt?
    live konsollen är begränsad till 30ms ping tid

    Edit:
    funkar andra system-link spel bra kan man förrutsätta att det är något med själva spelet.. installera då om det på jtagen.. från "live" skivan...
    Last edited by dragonslayer; 2011-07-01 at 12:00.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Bara korsad nätverkskabel imellan? ingen hub/switch/router eller sånt?
    live konsollen är begränsad till 30ms ping tid

    Edit:
    funkar andra system-link spel bra kan man förrutsätta att det är något med själva spelet.. installera då om det på jtagen.. från "live" skivan...
    Testat router men har ingen korsad nätsladd dock. Skulle du kunna ge mig atrickelnummeret till en sådan på Clas ohlson / Kjell o co ?
    RE5 Funkar prima att spela. Spelet är installerat från Live skivan :/ och när vi körde 2pers på JTAG och 1 på vanliga så kunde vi andra två fortsätta spela medans vanliga blev kickad men inte tvärt om.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Har du alla maskiner under en router så behöver du ingen korsad kabel
    Kjell: Art: 3845 = Adapter som gör om en rak till korsad eller Art: 38488 för en 1Meter Korsad UTP kabel med RJ45 i varje ände
    Claes: Art: 32-2836
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Har du alla maskiner under en router så behöver du ingen korsad kabel
    Kjell: Art: 3845 = Adapter som gör om en rak till korsad eller Art: 38488 för en 1Meter Korsad UTP kabel med RJ45 i varje ände
    Claes: Art: 32-2836
    Okej tack ! Några idéer vrf inte halo funkar för mig? :/

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Okej tack ! Några idéer vrf inte halo funkar för mig? :/
    Det spelet har nog egna checkar inbyggda som orsakar problemet... tough luck
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Rykten sade att Halo Reach skulle ha ett unikt id per skiva och om 500 fjortånåringar använder samma så lär det bli problem att koppla upp sig eller hålla live igång utan att bli bannat
    Tror majoriteten av oss på PSXCare "när jag jobbade" köpte spelet i affären ( Original ) och senare bundlat med konsoler
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Rykten sade att Halo Reach skulle ha ett unikt id per skiva och om 500 fjortånåringar använder samma så lär det bli problem att koppla upp sig eller hålla live igång utan att bli bannat
    Tror majoriteten av oss på PSXCare "när jag jobbade" köpte spelet i affären ( Original ) och senare bundlat med konsoler
    grejjen är ju den att jag har en riktig utgåva utav reach och har sedan gjort en backup utav den.. '
    Så vad du säger är att jag måste fixa en skiva till eller tanka en version till för att inte få dubbla ID's på samma LAN?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    grejjen är ju den att jag har en riktig utgåva utav reach och har sedan gjort en backup utav den.. '
    Så vad du säger är att jag måste fixa en skiva till eller tanka en version till för att inte få dubbla ID's på samma LAN?
    nah, om det funkar o köra en stund och sedan blir du kickad har det att göra med att ping gränsen överskrids och spelet har en inbyggd check själv som trasslar till det...

    Det som pendragon skrev är som sagt bara ett rykte, inget som är verifierat alls, och det är jäääääätte länge sedan det ryktet kom, och det har mer elelr mindre dött ut...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    nah, om det funkar o köra en stund och sedan blir du kickad har det att göra med att ping gränsen överskrids och spelet har en inbyggd check själv som trasslar till det...

    Det som pendragon skrev är som sagt bara ett rykte, inget som är verifierat alls, och det är jäääääätte länge sedan det ryktet kom, och det har mer elelr mindre dött ut...
    Okej jag har iaf tankat ner en annan version av reach för att se om ryktet stämmer.. Sen när jag försöker spela, med backupen och live skivan så startar spelet och krashar inom ett par sekunder.. :S

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    14
    Okej det hade inget med Reach IDn.. Ladda ner i onööödan ;P
    Men det måste ha med pingen att göra.. :S
    Då är min fråga till er, om jag kopplar en kabel mellan xboxarna, kommer det fortfarande vara så hög ping? Och ska man ha Korsad / vanlig ethernet kabel?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Okej det hade inget med Reach IDn.. Ladda ner i onööödan ;P
    Men det måste ha med pingen att göra.. :S
    Då är min fråga till er, om jag kopplar en kabel mellan xboxarna, kommer det fortfarande vara så hög ping? Och ska man ha Korsad / vanlig ethernet kabel?
    Det borde bli lägre ping eftersom du inte har något som hamnar mellan dom... kör du xbox <- -> xbox ska du ALLTID köra med korsad kabel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det borde bli lägre ping eftersom du inte har något som hamnar mellan dom... kör du xbox <- -> xbox ska du ALLTID köra med korsad kabel
    Okej då blir det att hämta upp en på kjell och co idag efter jobbet då ;P
    Last edited by jonthe838; 2011-07-04 at 18:54.

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    14
    Köpte en Cat6 kabel då han i butiken sa att dessa var bättre men mina xboxar kan inte hitta varandra.. Måste det vara en cat5 (e) kabel eller är det nått annat som e fel nu xP
    Edit: Kan vara så att halo reach backupen (ej min) inte kan köra mot min skiva så gör en ny med min skiva och ser om detta löser mina problem
    Last edited by jonthe838; 2011-07-04 at 19:01.

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Cat5e är god upp till 1,5Tb/s data och Cat6 stödjer lite snabbare hastighet.
    har du inte Cat6 utrustning är det ingen vits med att köpa dessa tillbehör *ler*

    Men nej det skall inte spela roll, för säkerhets skull så gå tillbaka med kabeln o byt ut den mot en hederlig Cat5e ( KORSAD )
    jag tror att du fått en rak 6a
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Cat5e är god upp till 1,5Tb/s data och Cat6 stödjer lite snabbare hastighet.
    har du inte Cat6 utrustning är det ingen vits med att köpa dessa tillbehör *ler*

    Men nej det skall inte spela roll, för säkerhets skull så gå tillbaka med kabeln o byt ut den mot en hederlig Cat5e ( KORSAD )
    jag tror att du fått en rak 6a
    Jag kollade och den är korsad men ska se om det har med mina versioner av reach att göra som jag Edita i min förra post för dem hittade inte varandra ens över nätverket så det kan vara nått sånt :S

    Edit: Okej nu börjar jag bli lite orolig här hehe.. Jag kan inte koppla till min xbox via FTP / HTTP(FSD). Jag kan ladda ner covers från JQE men det är allt.. Verkar som att mitt nätverk inte gillar min xbox idag. Det funkade i morse men inte nu.. :S några idéer?
    Edit2: Xlink går inte heller att koppla till..
    Last edited by jonthe838; 2011-07-04 at 19:23.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Jag kollade och den är korsad men ska se om det har med mina versioner av reach att göra som jag Edita i min förra post för dem hittade inte varandra ens över nätverket så det kan vara nått sånt :S

    Edit: Okej nu börjar jag bli lite orolig här hehe.. Jag kan inte koppla till min xbox via FTP / HTTP(FSD). Jag kan ladda ner covers från JQE men det är allt.. Verkar som att mitt nätverk inte gillar min xbox idag. Det funkade i morse men inte nu.. :S några idéer?
    Edit2: Xlink går inte heller att koppla till..
    det har troligen att göra med dina nätverksinställningar se över dom, sätt dom på automatiskt på samtliga maskiner så borde det funka, annars får du ställa in manuella inställningar och då köra 2 olika IP adresser på boxarna, för att sedan även se till att Gateway/Default router står som den andra boxens... det är så man förr brukade köra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det har troligen att göra med dina nätverksinställningar se över dom, sätt dom på automatiskt på samtliga maskiner så borde det funka, annars får du ställa in manuella inställningar och då köra 2 olika IP adresser på boxarna, för att sedan även se till att Gateway/Default router står som den andra boxens... det är så man förr brukade köra...
    Testat alla möjliga nätverksinställningar för att få detta att funka men det konstiga är att jag inte hade ändrat några inställningar mellan det att det funka och att det inte funkade :S
    Man är så handikappad utav FTP / xlink / FSDHTTP
    Edit: får inte detta att funka..
    Edit 2: Jag har aldrig lyckats använda statisk IP på någon utav mina enheter kopplade till mitt nätverk. alla blir isolerade och kan inte kopplas till internet.. :S Men nu har 360n låst sig med vanlig ip
    Last edited by jonthe838; 2011-07-04 at 23:05.

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Kör du med en router så dra strömmen för den om porten du kört in din korsade kabel låst sig.
    normalt så skall routrar känna av vad för typ av kabel som kopplas in o anpassa sig därefter *beroende på märke o modell så klart*

    Om korsad till PC så kiak över dina brandväggsrättigheter
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Kör du med en router så dra strömmen för den om porten du kört in din korsade kabel låst sig.
    normalt så skall routrar känna av vad för typ av kabel som kopplas in o anpassa sig därefter *beroende på märke o modell så klart*

    Om korsad till PC så kika över dina brandväggsrättigheter
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #24
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Kör du med en router så dra strömmen för den om porten du kört in din korsade kabel låst sig.
    normalt så skall routrar känna av vad för typ av kabel som kopplas in o anpassa sig därefter *beroende på märke o modell så klart*

    Om korsad till PC så kika över dina brandväggsrättigheter
    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Jag försökte köra med Xkabel mellan de båda xboxarna.. Men ska testa att starta om routern.. vänta lite ;P
    Startade om routern, Xboxen fick en ny IP kan inte koppla till den heller..

    BIG EDIT: När jag stod och duscha imorse så insåg jag.. "Hey vänta nu! Om JQE360 funkar så vrf skulle inte resten funka?!" Det är min dator det är fel på när det gäller i alla fall HTTPFSD för kunde komma in på sidan via min android lur !

    Mysteriet om systemlink fortsätter dock ;P

    följde denna guiden xD eller ah lästa kraven där ;D http://www.locopuyo.com/xboxlan.html
    Last edited by jonthe838; 2011-07-05 at 06:15.

Liknande diskussioner

  1. Halo Reach
    By Tre Kronor in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 20:52
  2. ang Halo Reach o gammal firmware.
    By Jimbo Headshot in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2010-09-13, 21:40
  3. System Link?
    By Tyralion in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-15, 13:46
  4. Bra spel för System Link??
    By di7riks in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-29, 19:06
  5. System link problem
    By Martyn in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-12, 12:04

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •