Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: DLC på Extern HDD / Intern ?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13

    DLC på Extern HDD / Intern ?

    Som jag har förstått det så finns det ännu inget hack så att man kan köra DLC's från xboxens externa HDD ?
    Och då undrar jag om jag kan uppdatera min xboxs interna HDD med vilken 2.5" som helst?
    Funderade på att skaffa en 320GB HDD. 300GB större än den jag har
    Det är denna hårddisken jag funderar på att köpa: https://www.inet.se/artikel/4303651/...omentus-5400-6
    Eller: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635693#extra (denna kostar lika mycket och har 2ms snabbare söktid. Gör det stor skillnad ? )
    Alternativt att jag skaffar en Micro Sata adapter (har en 120GB 1.8" HDD liggandes)
    Kan man koppla en extern HDD via E-Sata, så att man kan köra DLC's Via den om man moddar Skalet med en E-Sata kontakt ?

    JL
    Last edited by jonthe838; 2011-06-26 at 15:14.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Som jag har förstått det så finns det ännu inget hack så att man kan köra DLC's från xboxens externa HDD ?
    Och då undrar jag om jag kan uppdatera min xboxs interna HDD med vilken 2.5" som helst?
    Funderade på att skaffa en 320GB HDD. 300GB större än den jag har
    Det är denna hårddisken jag funderar på att köpa: https://www.inet.se/artikel/4303651/...omentus-5400-6
    Eller: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635693#extra (denna kostar lika mycket och har 2ms snabbare söktid. Gör det stor skillnad ? )
    Alternativt att jag skaffar en Micro Sata adapter (har en 120GB 1.8" HDD liggandes)

    JL
    Vilket som av dom där kommer funka och passa... skillanden är inte enorm direkt, det kommer inte lagga något, och skillnaden med laddtider kommer handla om max 1-2 sekunder, och det gör ingen direkt skillnad... jag skulle personligen köra på en 500GB WD disk istället, men det är bara jag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vilket som av dom där kommer funka och passa... skillanden är inte enorm direkt, det kommer inte lagga något, och skillnaden med laddtider kommer handla om max 1-2 sekunder, och det gör ingen direkt skillnad... jag skulle personligen köra på en 500GB WD disk istället, men det är bara jag
    Jag har hittat en skit billig 1TB 3.5" HDD som jag tänker köra internt Via E-Sata Som jag ska sätta in i Xbox HDD skalet

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Jag har hittat en skit billig 1TB 3.5" HDD som jag tänker köra internt Via E-Sata Som jag ska sätta in i Xbox HDD skalet
    det är SATA kontakt i den, det är inte ESATA... det är 2 olika standarder... och kontakten är SATA hona, inte hane... så du måste göra en rejäll omkopling och ha extern ström källa (alternativt att du löder i boxen vilket inte är något jag skulle rekomendera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är SATA kontakt i den, det är inte ESATA... det är 2 olika standarder... och kontakten är SATA hona, inte hane... så du måste göra en rejäll omkopling och ha extern ström källa (alternativt att du löder i boxen vilket inte är något jag skulle rekomendera...
    Jo jag vet är inte helt dum men tänkte köpa en täckplåt, Artkl. nr: 75331 hos Web hallen
    Den kopplar om SATA till E-Sata, Sätter den i HDD skalet och sätter fast kontakten på baksidan av HDD Skalet.
    Vet nu vilka kablar jag ska skaffa och löda ihop. jag vill bara vara säker, jag kommer kunna köra dlc's via esata hårddisken va?
    Sen har jag ett HDD med en 500GB HDD i. Artkl. nr: 109192 hos Web hallen
    Ska köpa till en anna Extern HDD på 1TB. Byter hårddiskar i skalen. Kör 1 TB "Internt" och 500GB Externt.
    Last edited by jonthe838; 2011-06-26 at 17:25.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Jo jag vet är inte helt dum men tänkte köpa en täckplåt, Artkl. nr: 75331 hos Web hallen
    Den kopplar om SATA till E-Sata, Sätter den i HDD skalet och sätter fast kontakten på baksidan av HDD Skalet. Fast jag kommer ju behöva löda om Sata kontakten.. Måste skaffa en Sata hane och löda på den där Sata honan satt innan. Det blir nog inga problem.
    Sen har jag ett HDD med en 500GB HDD i. Artkl. nr: 109192 hos Web hallen
    Ska köpa till en anna Extern HDD på 1TB. Byter hårddiskar i skalen. Kör 1 TB "Internt" och 500GB Externt.
    det är iofs en tanke, men varför ska du ha täckplåten? det finns E-SATA -> SATA kablar... varför inte bara köra med en sådan?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är iofs en tanke, men varför ska du ha täckplåten? det finns E-SATA -> SATA kablar... varför inte bara köra med en sådan?
    Jag ska ta loss kontakten från plåten och skruva fast den där bak på HDD skalet. Tanken är att jag ska kunna byta tbx till en annan HDD om jag vill. Kör jag med bara en kabel måste jag ju limma fast den och då förstör man hela skalet lixom..
    + att jag inte har kunnat hitta en kabel med rätt kontakter. Sata hona -> eSata hona.
    Last edited by jonthe838; 2011-06-26 at 17:36.

  8. #8
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Jag ska ta loss kontakten från plåten och skruva fast den där bak på HDD skalet. Tanken är att jag ska kunna byta tbx till en annan HDD om jag vill. Kör jag med bara en kabel måste jag ju limma fast den och då förstör man hela skalet lixom..
    + att jag inte har kunnat hitta en kabel med rätt kontakter. Sata hona -> eSata hona.
    Problemet med att grena en SATA kabel är att man måste Terminera den ända man inte använder...

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Problemet med att grena en SATA kabel är att man måste Terminera den ända man inte använder...
    Jag ska inte grena.. jag ska bara koppla om tar ut den gamla HDDn ? ^^
    Btw hur formaterar jag HDDn så att den funkar bra med NXE och så att jag kan köra DLCs?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Jag ska inte grena.. jag ska bara koppla om tar ut den gamla HDDn ? ^^
    Btw hur formaterar jag HDDn så att den funkar bra med NXE och så att jag kan köra DLCs?
    På JTAG kan du bara formatera den i NXE så är allting färdigt... på en "vanlig" 360 måste du först trixa med lite sektorer på disken (hddss.bin)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    På JTAG kan du bara formatera den i NXE så är allting färdigt... på en "vanlig" 360 måste du först trixa med lite sektorer på disken (hddss.bin)
    Jag insåg detta tidigare idag. Jag har nu kopplat om och lött om allt så att det fungerar med xboxen. Problemet nu är att xport 360 inte upptäcker Hårddisken och jag kan därmed inte föra över min backup utav den gamla HDDn.
    några tips?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Jag insåg detta tidigare idag. Jag har nu kopplat om och lött om allt så att det fungerar med xboxen. Problemet nu är att xport 360 inte upptäcker Hårddisken och jag kan därmed inte föra över min backup utav den gamla HDDn.
    några tips?
    FTP? extrahera innehållet från gamla disken och FTP:a över, eller kör med USB kopiering... eller koppla in den disken i skalet tillfälligt och kopiera, eller whatever!

    finns massvis med lösningar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    FTP? extrahera innehållet från gamla disken och FTP:a över, eller kör med USB kopiering... eller koppla in den disken i skalet tillfälligt och kopiera, eller whatever!

    finns massvis med lösningar
    Jo jag tänkte faktiskt på att FTPa men problemet för mig med det är att FTP inte ens funkar hälften utav gångerna.. Jag ska till jobbet nu men i eftermiddag ska jag ta och försöka fixa detta. Värsta fall för jag över allt till externa HDDn och sen flyttar det vidare.. En sak bara, hur öppnar man .bin filer ? Backupen utav gamla HDDn är en .bin fil.

  14. #14
    dragonslayer Guest
    Jag har inte koll på xport360.. så jag kan inte svara på hur du använder din backup
    Själv kopierade jag allt jag kunde till en extern usb disk via xexmenu...
    Tänk på att skapa en xbox1 partition innan du börjar fylla den nya disken

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Jag följde en guide på xboxmb . Com eller vad hemsidan nu heter och gjorde en ny backup av gammla hddn med hhjälp av hex workshop mm.. Ska se om jag kan hitta en länk. Men nu funkar hddn prima på xboxen och jag ska se om dlc's mm funkar ikväll när jag kommer hem från jobbet. Är där nu hehe..

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Nu funkar allt prima men igår så la jag över lite spel från den externa till den interna men även om jag har content path dit så visas inte spelen i fsd någon som vet vrf ? Jag ska testa att installera om fsd på hddn ikväll.

  17. #17
    dragonslayer Guest
    hjälper det inte med en rescan? syns dom i NXE dashen?

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Dem syns inte i nxe, syns i xexmenu, reascan funkar inte..

  19. #19
    dragonslayer Guest
    ahh... en games mapp på interna! har inte testat det

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Inte ? Nehe :/ men jag har fixat 1TB internt så deet känns rätt värt att ha lite spelen på interna och externa

    Sent from my U20i using Tapatalk

  21. #21
    dragonslayer Guest
    om det inte går att re-scanna, prova att radera databasen och låt den vara medans den skapar en ny

    Edit:
    tydligen kan det vara ett problem med det i XexMenu http://forum.psxcare.com/support/sho...791#post229791

    prova att byta namn på den games mapp du vill skall synas i FSD.. (den kommer då ju inte att visas i XEXmenu's games lista)
    Last edited by dragonslayer; 2011-06-30 at 14:39.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    om det inte går att re-scanna, prova att radera databasen och låt den vara medans den skapar en ny

    Edit:
    tydligen kan det vara ett problem med det i XexMenu http://forum.psxcare.com/support/sho...791#post229791

    prova att byta namn på den games mapp du vill skall synas i FSD.. (den kommer då ju inte att visas i XEXmenu's games lista)
    att ha Games katalog på HDD1 får XEXMenu att crasha vid uppstart (om man startar XEXMenu därifrån) om man startar XEXMenu från skiva eller annat medium är det inga problem FSD 2.0 kan du ju ställa in vart den ska söka efter spel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    att ha Games katalog på HDD1 får XEXMenu att crasha vid uppstart (om man startar XEXMenu därifrån) om man startar XEXMenu från skiva eller annat medium är det inga problem FSD 2.0 kan du ju ställa in vart den ska söka efter spel
    XEXmenu har inte kraschat en enda gång när jag startar det eller vad menar du. Jag startar alltid från NXE eller FSD. Oftast FSD. Men borde jag testa att installera om hela FSD ? Nu är mitt bredband igång igen så jag kan synca Covers.. det är det enda jag inte testat.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    XEXmenu har inte kraschat en enda gång när jag startar det eller vad menar du. Jag startar alltid från NXE eller FSD. Oftast FSD. Men borde jag testa att installera om hela FSD ? Nu är mitt bredband igång igen så jag kan synca Covers.. det är det enda jag inte testat.
    crasha as in det inte startar alls, utan blir bara svart skärm och inget händer, jag vet inte, kanske bara är om man har t.ex. GAMES, Games eller games... dunno, vet bara att det hände ofta förut och har hänt ett gäng kunder, och det sker inte om du har en USB hårddisk eller annan usb enhet kopplad samtidigt... fråga mig inte varför... det är ett mysterium
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Byte av intern hdd
    By efex in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 21:05
  2. Arcadespel på Jtag Arcade box utan intern HDD?
    By Lefuden in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 18:38
  3. Intern 2,5" HDD i en icke Jtag-box
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 23:45
  4. Nec Intern IDE DVD±RW 16x Dual Layer ND-3540
    By maria in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-15, 14:37

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •