Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: JTAG i nätverk

  1. #1
    dragonslayer Guest

    JTAG i nätverk

    med risk för att få en google duplicate content flagga så har jag här kopierat lite från mitt forum

    JTAG i nätverk

    Om man har en router/gateway/brandvägg som delar ut ipadresser automatiskt (dhcp), brukar det alltid finns en inställning att reservera/"göra statisk" en viss ipadress för en viss mac adress.
    Detta gör man i sådana fall i dhcp serverns webinterface
    förfarandet är olika för olika märken och modeller.. konsultera din manual.
    Ofta brukar man kunna surfa till adressen http://192.168.0.1 och logga in där.
    Det rekommenderade är att låta konsollen få en adress automatiskt, för att sedan reservera den så att man alltid vet vilken adress den har.

    Edit: se dashlauch
    Det finns flera anledningar till att vilja spärra access för konsollen mot xbox-live.
    Jag skulle rekommendera att göra detta via family settings på konsollen, eftersom detta är det ända sättet att låta konsollen hämta homebrew uppdateringar via nätet.
    Spärrar man konsollen i routern kommer många andra funktioner att sluta fungera.


    Har du ingen router konfigurerar du manuellt en statisk ipadress i NXE (original) dashboarden.

    FTP - File Transfer protocol

    FTP-server finns i bland annat FSD och XexMenu. Dessa måste aktiveras i inställningana för respektive program. Standard användarnamn och lösenord är xbox och xbox
    för att ansluta med t.ex internet explorer kan man skriva ftp://xbox:xbox@192.168.0.64 om xbox360 ipadressen är 192.168.0.64
    även ISO2GOD använder FTP.. ställ in under options
    Tänk på att visa mjukvarubrandväggar (ex XP) behöver öppnas för programmet du använder.
    Det finns massor af FTP-klienter med bra funktioner för att hantera filerna på konsollen, själv använder jag Total Commander http://www.ghisler.com/ av den anledningen att jag använder den filhanteraren till det mesta.


    XLINK-KAI

    Xlink kai är ett protokoll tunnelings program för att kunna köra System-Link spel över internet.
    Man installerar xlink-kai klienten på en dator i sitt nätverk
    hämta på http://www.teamxlink.co.uk/
    Man kan välja att köra GUI på den datorn oxo, men har man FSD så har den ett eget gui. då är det bättre att göra gui där och bara ha engine igång på datorn.
    Har man flera gamertags bör man inte ange sin xlink tag på enginen utan i gui'et i FSD
    System-Link spel för 360 är ping begränsade till 30ms

    DASHLAUNCH

    Dashlaunch används för att starta annan dashboard än NXE som standard dashboard.
    programmet har även stöd för minnespatchning så det kan patcha bort 30ms ping begränsningen.
    från och med v2.20 kan den även blockera xbox-live
    Last edited by dragonslayer; 2011-06-30 at 08:17.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tips;

    Dashlaunch 2.20 och senare har en DNS blockering för Live servrarna, det är BÄTTRE än "parental controls" som bara hindrar dig från att logga in utan lösenordet, men inte hindrar boxen från att kommunicera med live servrarna.

    Kan vara värt att uppdatera den informationen Dragonslayer vi på PSXCare lägger in sådana inställningar när vi uppdaterar maskner samma sak sker vid nyinstallationer (i skrivande stund, vi har gjort det sedan dashlaunch 2.21 kom ut
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    dragonslayer Guest
    uppdaterat

Liknande diskussioner

  1. Jtag bad blocks?
    By rikard357 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 21:04
  2. jtag behöver råd!
    By croox90 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-22, 08:04
  3. Jtag-bar?
    By dood in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 58
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 03:59
  4. jtag
    By richi in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 22:52
  5. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •