Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: problem med att spela MP3 filer och installera program

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2011
    Från
    stockholm
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    problem med att spela MP3 filer och installera program

    Hej !
    Jag var igår förbi psxcare och uppgraderade min psp 1004 fat till cfw 6.39.
    När jag hemma provade den så upplevde jag följande problem :

    1. Mest störande var att när jag kopierade in några mp3 filer till music mappen så syns de inte. kopierade över från datorn via usb utan problem. har provat med att bara lägga in en enstaka mp3 fil eller flera stycken i en undermapp men samma problem. Är det några begränsningar i vilken sorts mp3 fil man får använda i en psp ? begränsningar i minneskortet ? skall man koda filerna på något sätt ?
    Riktigt irriterande.. detta borde ju bara fungera smärtfritt tycker jag..

    2. På denna psp och den andra enheten (psp 1004 med cfw 5.50) jag köpte till barnen
    så är det problem med att bara vissa isofiler godkänns av psp. många filer räknas som korrupta bara de läggs på kortet.. men det har även förekommit att jag kan lägga in isofiler 1 eller 2 iso-spel och sen när jag kopierar på ett tredje så räknas den som corrupt.. CSO filer går inte alls..
    Hur gör man för att spela CSO filer ???
    beror mina problem på spelens kodning eller på minneskortet eller på CFW ??

    tackar för allagoda förslag och tips...

    mvh

    A

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad är det för minneskort och var har du köpt det?

    När du har minneskortet markerat i t.ex. spelmenyn så brukar det komma upp en kort blänkare om att man kan trycka på triangel för att få information om minneskortet.

    Prova det och tryck på triangeln.

    Vad står det om Magic Gate i informationen?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Då jag inte själv använder musik funktionen på min PSP vet jag inte riktigt hur det funkar, men det ska jue funka på samma sätt som med vanliga menyn.

    2. Det låter som att det är minneskortet som strular, men kan likväl vara någoting med just dom ISO filerna, mitt tips skulle vara att du testar att byta minneskort och ser om det gör någon skillnad, isåfall är det ju minneskortet som är problemet

    CSO filer ska funka "out of the box" på samma sätt som ISO filerna gör, du lägger dessa i mappen "ISO" som ligger direkt när du kommer in på minneskortet.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2011
    Från
    stockholm
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej !
    Jag har två pro duo kort : ett 2gigs och ett 4 gigs märkt med både Sony och Magicgate. Det som är 2gig har dessutom någon slags hologrametikett så den ser lite mera "äkta" ut.
    När jag i PSP ber att få info om minneskorten så står det Magicgate : unknown på båda av dem..

    Vad betyder detta ? att de inte har magicgate kryptering ? är det orsaken till att mp3 filer inte går att spela ?
    Hur hittar man i så fall riktiga memorystick kort som fungerar ??

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2011
    Från
    stockholm
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej igen !
    Jag provade just att lägga över en musikfil till det pro duo kort som hade hologrametiketten och sony märkning. Där går det att spela mp3filen utan problem..
    Således är det minneskortet.. Konstigt att psp:n rapporterar unknown status för magicgate på båda korten ?
    Vad skall man då köpa för att veta att det blir rätt ?
    fungerar t ex SAN disk memory stick pro duo som är magic gate märkta ?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag skulle väl rekomendera att du köper minneskorten från välkända butiker istället för random internet butik/utomlands

    Dom kort vi har är ÄKTA, dom korten du har där är kopior
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Håller med Swizzy, och det var något jag misstänkte från början.

    Dina kort är piratkopior av dålig kvalitet och orsakar dig massor med problem.

    Trycka på triangel och kolla om dom har stöd för Magic Gate är ett rätt enkelt sätt att avslöja sådana kort.

    Har du köpt dom i svensk butik?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2011
    Från
    stockholm
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    hrm...
    Tack i alla fall för goda svar !
    Korten följde med psp enheterna och när det stod sony på dem så trodde jag på det.
    Vad skall det stå på fältet magicgate om det är ett fullt fungerande kort ?
    Påverkar magic gate andra funktioner också som att köra CSO filer, spela filmer, köra applikationer ?

    mvh

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Magic gate i sig påverkar inte så mycket, det används bara för digital rights management (DRM), troligen om man köper och laddar ner saker från PSN.

    Men på originalkorten står det Magic Gate = YES eller nåt liknande (kommer inte ihåg exakt), på piratkorten står det UNKNOWN.

    Jag brukar kunna känna om det är pirat eller original bara genom att hålla i kortet. Samma sak med pirat handkontroller m.m. Lite yrkes-skadad kanske, importerar man varor från Asien så är det alltid stor risk att man får pirat även när man blivit utlovad original. Wiimotes var det nog senast en kollega i branschen levererade till mig, dom fick han tillbaka rätt omgående.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Magic Gate : Supported
    Originalkort har inga kufiska hologram etiketter på undersidan

    Samtliga originalkort eller kort med stöd för magic gate ( tillverkade med licens av Sony ) står det supported på om man klickar in på minneskortet på sin PSP och sedan väljer INFO ( Triangel )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Problem att spela upp streamade filer
    By baronen23 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 07:04
  2. Problem att spela upp *.img filer
    By badboy^ in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 10:42
  3. installera program på MC
    By putt3 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-10, 16:46
  4. problem att spela upp vissa avi filer...
    By pemani in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-23, 14:25
  5. Installera Program
    By Layzie in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-06-04, 19:24

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •