Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Ta achievments på bannad 360 och flytta över till original via minneskort

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16

    Ta achievments på bannad 360 och flytta över till original via minneskort

    Tjena, har en snabb fråga som jag vore grymt tacksam för om nån kunde ge mig lite svart på vitt på. Om jag kör på en bannad 360 för att ta achievments med och loggar in på boxen via min profil som ligger på ett minneskort, kan jag då sedan logga in på profilen på min original box och sedan få achievmentsen uppladdade ? vet att hdd'n blir korrupt och att man inte kan flytta saved games från en bannad, men kan jag fortfarande flytta över achievmentsen via minneskort fram och tillbaks ?

    tacksam för svar, samt så tar jag bort tråden direkt nån vänlig själ svarat, ha en bra dag

  2. #2
    dragonslayer Guest
    Ja det fungerar...
    i Achivements datat för aktuell medalj står även ConsolID... så i praktiken skulle microsoft kunna strippa bort medaljer som är tagna på den bannade konsollen...
    jag har dock inte sett några rapporter om att så har skett

    att ta bort tråden skulle vara dumt då andra då kommer att fråga samma sak igen

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    bugar och bockar för svaret! kan väl även spara data, gamesaves ifrån spel jag lirar på bannade maskinen och ladda dem på den bannade maskinen ?

  4. #4
    dragonslayer Guest
    Nej...
    En konsoll som vet om att den är bannad markerar allt skapat material (savegames, etc) som unsecure... å då kan det inte användas på en annan maskin än det ConsoleID som det skapades på...

    Slog mig just att den kanske markerar profilen som UnSecure oxo... blev nu osäker på mitt förra svar...
    Själv kör jag så mellan min bannade JTAG och en original Slim... men min JTAG har förståss blivit uncripplad (den har glömt att den blivit bannad, och sen adrig blivit påmind igen)

    Då får nog vänta på ytterligare svar

    edit: såg just att du menade på samma bannade maskin.. då är svaret JA
    Last edited by dragonslayer; 2011-06-30 at 13:41.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    KUNG! tack som fan, någon annan som vet hur det blir med achievmentsen ? inte för att achievmentsen betyder jätte mycket, men känns lite b om man inte kan få upp det på originalet sedan..

  6. #6
    dragonslayer Guest
    det kan ju vara värt att UnCrippla den annars
    (få den att glömma att den är bannad)

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    om man ska köra en "slask" maskin där man vill kunna lira alla spel utan att dra igenom dem via abgx, vilket firmware är bäst då ? vill spela fulkopior så tidigt som möjligt på en offline box, vilket firmware ska man trycka in ? på en äldre dashboard, inte senaste
    Last edited by T H C Matrix; 2011-06-30 at 15:18.

  8. #8
    dragonslayer Guest
    Xtreme 5.3: (2007-05-06)
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=601461
    Senaste versionen av den gamla typen av firmware (Hitachi-LG och Toshiba-Samsung)
    I denna finns mycket funktioner och lul-lull .. jag skulle rekomendera denna version i de fall xbox 360 är bannad och man har en Hitachi-LG eller Toshiba-Samsung.
    (v5.3) Disc-Jitter added for Challenge Types 5/7 to avoid possible replay detection.
    (v5.3) Support added for DVD drive to Report as Hitachi 79
    (v5.2) Disc-LockOn added for chronic open tray consoles.
    (v5.2) DVD Video disc problems fixed.
    (v5.1) Open Tray errors fixed (PFI and SS read routines updated)
    (v5.1) 5.1c (Dual speed, default fast) and 5.1d (Dual speed default quietslow) read speed (Originals unaffected). Both toggle with original Xbox1/360 disc
    (V5.1) Xbox1 DDE errors caused by firmware, patched
    (V5.1) Possible Xbox1/360 DDE errors caused by firmware, patched
    (V5.1) Single Layer DVD disc support(+/-RW) for both Xbox1 and 360
    (v5.1) New easier batch file "Make Xtreme firmware.cmd" to make all firmwares.
    (V5.0) Single Layer DVD disc support(+/-R) for both Xbox1 and 360
    (V5.0) Xbox1 file ISO support - burn just game files to disk in ISO format
    (V5.0) Xbox1 file ISO capacity increase to utilise full disk space for single layer
    (v5.0) 360 file ISO support (Work in progress. New QWIX tool to come)
    (V5.0) Supports older style XBox1 disk format (just burn game.iso)
    (v5.0) Enable0800 disk now supported on single layer disk

    fast det behöver ju vara en Samsung drive då... (för att komma runt AP2.5 kan man spoofa från hitachi ->59 )
    annars så kollar ju inte LT och senare om skivorna är Stealth.. kräver nog bara ss.bin
    AP2.5 spelen kräver ju dock LT+ v1.9 och senare
    Last edited by dragonslayer; 2011-06-30 at 16:35.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Xtreme 5.3: (2007-05-06)
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=601461
    Senaste versionen av den gamla typen av firmware (Hitachi-LG och Toshiba-Samsung)
    I denna finns mycket funktioner och lul-lull .. jag skulle rekomendera denna version i de fall xbox 360 är bannad och man har en Hitachi-LG eller Toshiba-Samsung.
    (v5.3) Disc-Jitter added for Challenge Types 5/7 to avoid possible replay detection.
    (v5.3) Support added for DVD drive to Report as Hitachi 79
    (v5.2) Disc-LockOn added for chronic open tray consoles.
    (v5.2) DVD Video disc problems fixed.
    (v5.1) Open Tray errors fixed (PFI and SS read routines updated)
    (v5.1) 5.1c (Dual speed, default fast) and 5.1d (Dual speed default quietslow) read speed (Originals unaffected). Both toggle with original Xbox1/360 disc
    (V5.1) Xbox1 DDE errors caused by firmware, patched
    (V5.1) Possible Xbox1/360 DDE errors caused by firmware, patched
    (V5.1) Single Layer DVD disc support(+/-RW) for both Xbox1 and 360
    (v5.1) New easier batch file "Make Xtreme firmware.cmd" to make all firmwares.
    (V5.0) Single Layer DVD disc support(+/-R) for both Xbox1 and 360
    (V5.0) Xbox1 file ISO support - burn just game files to disk in ISO format
    (V5.0) Xbox1 file ISO capacity increase to utilise full disk space for single layer
    (v5.0) 360 file ISO support (Work in progress. New QWIX tool to come)
    (V5.0) Supports older style XBox1 disk format (just burn game.iso)
    (v5.0) Enable0800 disk now supported on single layer disk

    fast det behöver ju vara en Samsung drive då... (för att komma runt AP2.5 kan man spoofa från hitachi ->59 )
    annars så kollar ju inte LT och senare om skivorna är Stealth.. kräver nog bara ss.bin
    AP2.5 spelen kräver ju dock LT+ v1.9 och senare
    Och vad för fördelar har Xtreme 5.3 mot iXtreme LT?? gammal firmware = buggig och kanske inte läser "skit" skivor speciellt bra, LT och senare har inga "säkerhets spärrar" heller, LT+ har delvis sådana spärrar, för AP25 spelen då... men dom är endast aktiva om konsollen frågar efter ett värde som inte finns på skivan...

    och AP25 spelen kräver LT+ 1.0 eller senare, LT+ 1.9 krävs bara om man har 13k dashen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    grymt grymt! tackar

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    grymt grymt! tackar
    Men för att alla spel i skrivande stund ska fungera, kör med senaste firmwaren, även om du inte vill köra online
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    dragonslayer Guest
    Fördelarna med Xtreme 5.3 ??
    Singel-layer DVD (plus OCH minus)
    alla gamla xbox1 skivor funkar som dom är utan att bränna om dom
    Dual-speed (tystare men långsammare läsning eller snabb och ljudlig)

    PS.. Skitskivor rekomenderar jag inte folk att använda ändå eftersom det avsevärt förkortar livslängden på lasern
    buggig? den var "top of the line" innan man tvingades använda stealth på alla skivor med iXtreme

Liknande diskussioner

  1. Flytta hd från bannad 360 till ny
    By _nobody_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 11:25
  2. flytta över Matrix Infinity till en annan ps2
    By Redaktör in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 22:23
  3. Flytta över spel ifrån skiva till XBOXens HDD
    By Tremor in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-29, 12:14
  4. Kan ni flytta över mitt Messiah chip till en annan PS2?
    By Hikusaak in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-02-25, 08:34
  5. HDD - FlyttA över G,Z,Y????
    By outlaw_82 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-26, 17:28

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •