Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Alternativ metod för R6T3

  1. #1
    dragonslayer Guest

    Alternativ metod för R6T3

    Lite mer från mitt forum:

    istället för att löda loss resistorn R6T3 kan man istället bridga två punkter:
    XENON/FALCON

    bygla de två punkterna markerat med rött
    FALCON/JASPER

    bygla de två punkterna markerat med rött
    Observera att punkterna är väldigt små och att det är lätt att även råka bygla intill-liggande punkter.
    Den här informationen är hämtad från:
    xbox-scene
    xboxhacker
    R6T3 är en kontroll resistor som styr strömmen som behövs för att bränna e-fuses i processorn
    Plockar man bort denna resistor eller använder byglings metoden ovan så kan alltså inte fler e-fuses "brännas"

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Detta är inget som folket på IRC rekomenderar (dom som utvecklar det hela) eftersom det är lätt att det blir något fel som gör att det inte har någon effekt... att ta bort motståndet gör att det inte finns en chans att signalerna fortsätter eftersom dom normalt går igenom det och det inte finns någon kontakt över den banan där motståndet normalt sitter...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    dragonslayer Guest
    kan man inte bridga två små punkter skall man nog definitift inte ge sig på att löda bort små små smd komponenter heller

    PS googla Blackaddr (han vet nog vad han snackar om)

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    kan man inte bridga två små punkter skall man nog definitift inte ge sig på att löda bort små små smd komponenter heller

    PS googla Blackaddr (han vet nog vad han snackar om)
    Visst, han vet vad han snackar om... men det vet även folket som UTVECKLADE grejerna...

    dessutom måste du väl hålla med om att det ger högre säkerhet om man tar bort en komponent helt och därmed "suddar ut" förbindelsen till fullo?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Om en bygling avaktiverar en förbindelse eller aktiverar en annan funktion är det inte så illa pinkat det heller.
    Se bara på 79KEy chippen där man byglar två punkter för att akrivera/deaktivera en funktion i kretsen

    Denna metod är att föredra då resistorn sitter kvar och det är enkelt och uppgradera maskinen om man nu känner att man måste göra det
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 21:09
  2. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 21:44
  3. v5+neo2.2 boot metod.
    By N0ztradamus in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-25, 15:19
  4. v5+neo2.2 boot metod.
    By N0ztradamus in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-25, 15:19
  5. cog/knife metod
    By Lynx in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-01-15, 21:21

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •