Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Nyinköpt JTAG

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0

Nyinköpt JTAG

Hej,

Köpte en Jtagad Xbox 360 från psxcare nyligen, står att xexmenu ska vara förinstallerat samt att den ska vara iXtremeflashad.

Hittar dock inte xexmenu under games library, och mina gamla backupspel funkar inte. Nån som kan peka mig i rätt riktning, vad jag gör för fel?

Mvh

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Teval Visa Inlägg
    Hej,

Köpte en Jtagad Xbox 360 från psxcare nyligen, står att xexmenu ska vara förinstallerat samt att den ska vara iXtremeflashad.

Hittar dock inte xexmenu under games library, och mina gamla backupspel funkar inte. Nån som kan peka mig i rätt riktning, vad jag gör för fel?

Mvh
    Köpte du en maskin MED hårddisk eller köpte du en begagnad?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1123&xSec=90

Utan hd.

Hur kommer det sig att mina gamla backups gjorda för ixtreme LT inte funkar?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1123&xSec=90

Utan hd.

Hur kommer det sig att mina gamla backups gjorda för ixtreme LT inte funkar?
    Du har köpt en begagnad maskin, kanske har du fått en läsare som inte gillar just dina skivor? vad kör du med för skivor?

Vad gäller XEXMenu har vi nog missat o skicka med en sådan skiva bara... det går inte att installera utan någonting att lagra det på i form av hårddisk/minne vilket inte finns på dom där maskinerna det står dessutom ingenstans i beskrivningen att det ska finnas förinstallerat?? det är våra andra maskiner med hårddisk på som har det...
    Last edited by Swizzy; 2011-07-01 at 18:33.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0
    Verbatim är det, kört dom på flertalet olika maskiner, testat 7 olika spel nu, alla med samma resultat "Play DVD" dyker upp, precis som en oflashad.

Att installera Xexmenu själv kan jag leva med, de länkarna jag hittar till senaste versionen verkar döda dock.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Verbatim är det, kört dom på flertalet olika maskiner, testat 7 olika spel nu, alla med samma resultat "Play DVD" dyker upp, precis som en oflashad.

Att installera Xexmenu själv kan jag leva med, de länkarna jag hittar till senaste versionen verkar döda dock.
    Ok, då kanske någon har missat att flasha DVD'n, eller så har du fått en Hitachi som inte gillar silvriga skivor/vita skivor...
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0
    Ok, ja det är inte hela världen, hade ju tänkt köra allt från HD ändå.

Dock får jag inte igång Dirt 3, resten jag fört över verkar funka.

Den skickas ut med senaste dash och kernel? Så det ska det inte vara som är problemet?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ok, ja det är inte hela världen, hade ju tänkt köra allt från HD ändå.

Dock får jag inte igång Dirt 3, resten jag fört över verkar funka.

Den skickas ut med senaste dash och kernel? Så det ska det inte vara som är problemet?
    det ska den ha, vad har du för dashboard version nu?
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det ska den ha, vad har du för dashboard version nu?
    Falskt alarm, spelet verkade korrupt. Allt lirar som det ska nu.

Liknande diskussioner

1. få dvdkey med jtag
    By telgetok in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 16:31
  2. Jtag-bar?
    By dood in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 04:59
  3. jtag
    By richi in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 23:52
  4. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 18:25
  5. Nyinköpt Xbox360 arcade oljud
    By Kislotnij in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 16:49

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner