Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Hårddisktransfer Jtag

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Hårddisktransfer Jtag

    Hittade inte svar på denna frågan någonstans på forumet...

    Har en jtagad xbox med en 60gb disk. Har mycket dlc etc och det är dåligt med utrymme, har därför skaffat mig en officiell micr0soft 250gb hårddisk och fick då med transferkabel och medföljande transferskiva. Min fråga är nu om jag kan använda denna medföljande kabel och mjukvara för att föra över rubbet på min 60gb till den nya 250gb-disken utan att det strular till det med jtagen?

    Om det inte funkar att göra på detta sätt hade jag varit jä*ligt tacksam om någon kunnat guida mig hur jag annars gör.

    Thank you
    /F

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fras Visa Inlägg
    Hittade inte svar på denna frågan någonstans på forumet...

    Har en jtagad xbox med en 60gb disk. Har mycket dlc etc och det är dåligt med utrymme, har därför skaffat mig en officiell micr0soft 250gb hårddisk och fick då med transferkabel och medföljande transferskiva. Min fråga är nu om jag kan använda denna medföljande kabel och mjukvara för att föra över rubbet på min 60gb till den nya 250gb-disken utan att det strular till det med jtagen?

    Om det inte funkar att göra på detta sätt hade jag varit jä*ligt tacksam om någon kunnat guida mig hur jag annars gör.

    Thank you
    /F
    Ja det kan du, men tänk på att skivan formaterar båda diskarna, det vill säga den formaterar 250 gigaren när du för över dit, därefter kommer den att kopiera all datan och sedan formatera om andra hårddisken...

    Detta KAN om du har otur göra så att hårddisken aldrig mer funkar på en vanlig Xbox 360 (den blir helt låst till JTAGade maskiner)

    Det bästa sättet är att använda transfer content i dashboarden istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. DLC utan Jtag
    By grossisten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 17:22
  2. jtag hjälp
    By spenne in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 18:58
  3. Jtag-bar?
    By dood in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 58
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 03:59
  4. jtag
    By richi in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 22:52
  5. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •