Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 58

Diskussion: HJÄLP: Precis hämtat min JTAG:ade box och vill komma igång!

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17

    Question HJÄLP: Precis hämtat min JTAG:ade box och vill komma igång!

    Hej alla hjälpsamma!

    Jag är Mac-användare och hämtade idag hem min Xbox 360 Elite som JTAG:ats. Det var nog 2 år sedan jag pulade med patching och spel och dylikt så jag är minst sagt ouppdaterad.

    Jag söker mig fram på nätet efter svar men skulle verkligen uppskatta några snabba svar här!

    För 2 år sedan brände jag bara mina patchade iso-filer och sedan var det bara tuta och köra. Nu promotade PSXCARE JTAG:ning framför en flashuppdatering så det fick det bli efter lite informationsutbyte. Det som fick mig att välja JTAG var att jag kan köra spelen direkt från min HFS+ formaterade hårddisk. Jag har nu mina ABGX360 patchade iso-filer i en mappstruktur på min externa HDD som är inpluggad i 360:ns front. Dock hittas inga spel när jag startar XEXMENU.

    Vad behöver jag göra? Jag kör som sagt Mac OSX. Så tips på apps jag behöver uppskattas. ABGX360 har jag som sagt (denna kanske inte behövs längre?). Det var som sagt 2 år sedan jag var i farten senast.

    Stort tack för era tips! Uppskattas enormt!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Du måse packa upp iso filen och ta bort system update katalogen.

    Vet inte vilket program som finns till Mac , googla lite så hittar du.

    GAMEZ\"spel"

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://www.se7ensins.com/forums/topi...-iso-on-a-mac/ <--- Sorry, kan inte hjälpa dig jätte mycket med vilka program du ska använda för att packa upp och sådär då jag inte själv använder mig av MAC :/ men där har du iaf lite information om hur du "packar upp" ISO filerna...

    strukturen du ska lägga dom sedan är:

    x:\Games\*spelnamn*\default.xex

    där X då är roten på enheten, vet att MAC inte har samma typ av system som windows har, där enheten får en bokstav, men du förstår nog hur det ska ligga?

    *edit:*

    Eller om du har bootcamp med windows kan du använda dig av ett program som heter Xbox Image Browser, då har jag gjort en bild tutorial över hur det funkar
    Last edited by Swizzy; 2011-07-03 at 08:38.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Tack så mycket för era svar/tips!

    Okej, så det där ISO2GOD var inget aktuellt? Det räcker med uppackning via Xbox Image Browser samt radering av $-filen?

    Just ja, Xbox Image Browser - det namnet känner jag igen. Nåväl, om jag skulle köra virtuellt via Windows - kanske är enklast: Vilka skulle program är det då som skulle gälla och i vilken turordning? (hur respektive program fungerar kan jag läsa mig till i era guidar gissar jag)

    Stort tack igen!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
    Tack så mycket för era svar/tips!

    Okej, så det där ISO2GOD var inget aktuellt? Det räcker med uppackning via Xbox Image Browser samt radering av $-filen?

    Just ja, Xbox Image Browser - det namnet känner jag igen. Nåväl, om jag skulle köra virtuellt via Windows - kanske är enklast: Vilka skulle program är det då som skulle gälla och i vilken turordning? (hur respektive program fungerar kan jag läsa mig till i era guidar gissar jag)

    Stort tack igen!
    ISO2GOD går också att använda ja, men det skapar en Game On Demand av spelet istället för en XEX, personligen föredrar jag att köra XEX...

    Personligen kör jag med Xbox Image Browser och du kan se hur det funkar med bild-serien nedan:



    du behöver inte använda dig av ABGX360 längre, eftersom det fixar till värden som bara finns på själva skivan, inte i XEX'en och JTAG:en går ändå inte o köra online, så det har ingen betydelse eftersom du blir bannad no matter what om du skulle prova o gå online
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Underbart! Du menar alltså att det räcker med ett program (Xbox Image Browser) som packar upp ISO-filer, samt borttagning av $-filen?

    Varför åbäka sig med ISO2GOD då som vissa verkar göra? Tex: http://forums.afterdawn.com/t.cfm/f-...format-860005/

    Vad jag vill uppnå är ju kort och gott att plugga in min externa HFS+ rakt upp och ner och spela spel. No more, no less. Utan skivor, utan onödigt krångel. Räcker det då med ett enda program?

    Tack igen!

    Ps. ABGX och XDVDMulleter är väl likartade program? Således behöver jag inte heller XDVDMulleter gissar jag?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    iso2god funkar väl också, det går att starta GOD-filer från usb diskar om man använder FSD, men själv föredrar jag uppackat format (du får tillgång till alla filer och kan lätt modda spelet om du skulle vilja, samt att det tar minsta möjliga diskutrymme.


    Vad det gäller xdvdmulleter och abgx360 är dessa ointressanta för jtag konsoler, då de har med stealthing att göra, vilket är onödigt när konsolen ändå blir bannad för jtag i sig.

    Btw, det du ska ta bort är inte en fil, utan en mapp som heter $SystemUpdate
    Last edited by anden1; 2011-07-03 at 10:43.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Tack! Underbart med snabb och kunnig support för en som inte varit med på ett tag!

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    strukturen du ska lägga dom sedan är:

    x:\Games\*spelnamn*\default.xex

    där X då är roten på enheten, vet att MAC inte har samma typ av system som windows har, där enheten får en bokstav, men du förstår nog hur det ska ligga?
    Om jag inte minns fel läste jag någonstans att man INTE fick döpa någon mapp till just "Games". Det skulle ställa till det i XEXMENU eller så. Har jag missförstått eller gäller detta endast om det är så att man lagrar spel direkt på 360:ns HDD?

    Jag kör på en extern 1TB disk...

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Nu lyckades jag packa upp en ISO mha. extract-xiso scriptet. Jag har alltså min default.xex. Jag har tagit bort $-mappen. Pluggade in till min 360 men XEXMENU hittar inga spel.

    Den externa disken jag använder är uppdelad i 2 HFS+ (Mac OS Extended, journalförd) partitioner, varav den ena heter "WD Extern", enligt bild. Mappstrukturen/mappnamn till xex-filen är enligt bild:


    Ska inte detta funka? Jag har en hel del annat på min HDD och önskar inte dedikera hela till JTAG. Krävs det att det endast är 1 partition och endast en specifik mappstruktur?

    XEXMENU hittar för närvarande inga spel i alla fall; trots Rescan via Y-knappen.

    Tack för er hjälp!

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
    Nu lyckades jag packa upp en ISO mha. extract-xiso scriptet. Jag har alltså min default.xex. Jag har tagit bort $-mappen. Pluggade in till min 360 men XEXMENU hittar inga spel.

    Den externa disken jag använder är uppdelad i 2 HFS+ (Mac OS Extended, journalförd) partitioner, varav den ena heter "WD Extern", enligt bild. Mappstrukturen/mappnamn till xex-filen är enligt bild:


    Ska inte detta funka? Jag har en hel del annat på min HDD och önskar inte dedikera hela till JTAG. Krävs det att det endast är 1 partition och endast en specifik mappstruktur?

    XEXMENU hittar för närvarande inga spel i alla fall; trots Rescan via Y-knappen.

    Tack för er hjälp!
    på den externa disken får du mer än gärna ha en mapp som heter games, det är där som xexmenu autoscannar efter spel. Det är på xboxens interna disk du inte bör ha det (kalla den Gamez eller något istället bara), då xexmenu hänger sig när du försöker starta det (händer dock inte om du har en usb disk med en mapp som också heter games, i roten, inkopplad samtidigt).

    Så kort sagt, döp om din mapp "JTAG-Spel" till Games så ska det funka.
    Last edited by anden1; 2011-07-03 at 13:02.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Tack för ditt svar, men dessvärre fungerar det fortfarande inte :/

    Den fullständiga platsbeskrivningen till default.xex är:
    /Volumes/WD Extern/Games/FiFA 11 JTAG

    - Allt OK där?

    Det extraherade innehållet i FIFA 11 JTAG-mappen ser ut enligt följande (och uppgår till totalt 6.48 GB):


    - Allt OK där?

    Och den externa 1TB disken som spelet ligger på är alltså uppdelad i 2 partitioner (se bild). Längst ner i bild syns ytterligare information om den aktuella/markerade partitionen:


    - Allt OK där?

    ...suck! Vill få det att funka!

    Tack så mycket för all hjälp!

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    jag tycker det verkar som du gjort rätt. Kanske är så att boxen inte ser båda partitionerna? Testa genom att trycka RB när du är i xexmenu med disken inkopplad. Sen växlar du mellan olika enheter/partioner med dpad höger och vänster. kolla efter usb0: - det ska vara din externa disk och kanske även usb1: då du har 2 partitioner

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Tack för tipset!

    Det enda som dyker upp i XEXMENU är hdd1, dvs. 360-disken(?). Det var ju just snyggt, detta betyder att jag min kan använda min externa disk till boxen. Mac-formatering ska ju funka hävdar PSXCARE. Att formatera till FAT32 är inte ett alternativ då jag har hela mitt filmbibliotek på denna partition, filer långt över 4 GB/styck alltså.

    Varför syns inte min Mac-formaterade disk? :S

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
    Tack för tipset!

    Det enda som dyker upp i XEXMENU är hdd1, dvs. 360-disken(?). Det var ju just snyggt, detta betyder att jag min kan använda min externa disk till boxen. Mac-formatering ska ju funka hävdar PSXCARE. Att formatera till FAT32 är inte ett alternativ då jag har hela mitt filmbibliotek på denna partition, filer långt över 4 GB/styck alltså.

    Varför syns inte min Mac-formaterade disk? :S
    Det SKA funka, är din disk specifik mac disc eller är det en vanlig WD disk? om det är en specifik mac disk kanske det är det som är problemet?

    HFS+ ska det finnas stöd för enligt den information jag tagit del av, det är för övrigt jag som sa det till dig i butiken att det ska funka, dock har jag inte kört med det själv då jag inte har mac... iofs kunde jag nämnt det, men som sagt det ska finnas HFS+ stöd...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Tack för infon Swizzy! Mjo, jag vill ju få det att funka via extern HDD annars är det lite snopet minst sagt. Vänligen läs nedan:

    Den disken jag har är en vanlig WD disk. Ingen mac-specifik. Det gick inte alls med denna verkar det som...

    Så jag prova farsans disk, formaterade om den helt ... ... först till Mac OS Extended, 1 partition, la in en Games folder i root och sedan mitt uppackade FIFA spel. Samma resultat som tidigare; inga spel hittas i XEXMENU.

    Okej, nästa steg: Jag prövade att formatera om igen, nu till FAT32 - 1 partition. Games å FIFA, rakt upp å ner. Nu gick det ännu sämre; när jag startar XEXMENU får jag så fort XEXMENU dyker upp: "Fatal Crash Intercepted", det blinkar till svart och jag kastas tillbaka till Xboxens Dashboard. Sämre kan det inte gå eller?

    Hjälp...! :/

    Ps. FAT32 är egentligen inte intressant alls för mig; det är HFS+ jag vill köra. Men jag tänkte det kunde va värt att testa FAT32 ur felsökningssynpunkt, för det om något ska ju funka... men nja...
    Last edited by VoRa; 2011-07-03 at 22:27.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    usch, jobbigt hmm... undrar vad som felar... :/ det ska funka...

    jag kan inte komma på något just nu som kan hjälpa dig... delvis pga jag sitter och gör massa saker samtidigt har massa grejer i huvudet som snurrar atm
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    ja hfs+ ska funka. Anledningen är från början att microsoft la in stöd för det, för att man ska kunna koppla in sin ipod (som har formaterats av en mac i hfs+) och kunna lyssna på musiken.

    Men att inte fat32 heller funkar och dessutom skapar en krasch med xexmenu verkar helmysko. Ser du disken i NXE förresten? Kolla under videos t.ex.

  19. #19
    dragonslayer Guest
    Jag kör oxo en extern-USB disk ... oxo en WD (elements 1.5TB)
    Där plockade jag bort alla partitioner.. skapade en ny primär och formaterade med fat32format (finns en version med gui)
    (du får kanske gå till en kompis med en riktig dator oxo fixa)

    även om xbox360 har stöd för HFS så är det endast läsning så FAT32 är att föredra .... ännu finns inget program på 360 för att spela film från iso så du kanske bör ha olika diskar för film & spel

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    ...testar lite...
    Last edited by VoRa; 2011-07-04 at 10:40.

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
    Ser du disken i NXE förresten? Kolla under videos t.ex.
    Jag har endast kollat i XEXMENU. Vad är NXE?

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
    Jag har endast kollat i XEXMENU. Vad är NXE?
    new xbox experience. Alltså microsofts egna dashboard

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Jag fick nu fram den ny partitionerade FAT32-disken; både i NXE, FSD och XEXMENU. Jag hade endast använt LB/RB för att bläddra i XEXMENU. Upptäckte senare att styrkorset kunde användas för varje flik :P

    Nåväl, FAT32 upptäcktes alltså. Spelen kom dock INTE fram under "Games". De gick endast att komma åt direkt via USB-disken. Fungerade felfritt att spela.

    Nu har jag partitionerat om till grundläggande HFS+ (Mac OS Extended) och disken upptäckts INTE i XEXMENU eller FSD! Disken gick ej heller att komma åt via NXE Video/Pic/Music flikarna. "Portable Device" är där gråmarkerad. Dock syns disken som en USB-enhet i NXE under System Settings/Memory.

    Min andra disk (annan tillverkare) som är uppdelad i 2 partitioner och är HFS+ också upptäcks inte heller.

    Det är WD och SeaGate diskar jag kör.

    Om inte HFS+ fungerar som utlovat känner jag för att reklamera mitt köp... :/

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Diskar skall FAT formateras när de körs på en j-taggad 360 maskin eller Ps3 då det filsystemet är det många kodat stöd för då det är relativt simpelt.
    För att FAT formatera en disk på nyare system som kör Win OS använder man http://www.ridgecrop.demon.co.uk/ind...?guiformat.htm och med fördel med Bootcamp eller Wine på Mac-OS eller *nix

    Diskar som kan stöka till det är sådana med USB 3.0 stöd eller diskar vars kontrollerkort som konverterar IDE/P-ATA eller S-ATA gränssnitt till USB inte är helt 100% *Först o främst kinakabinett*

    Kan du inte formatera din disk i FAT32 eller inte har en vän som kör Win eller *nix os är det nog inga problem att ta med disken till PSXCare så de får formatera om disken i FAT32 format, detta brukade vi göra åt kunder som ville köra USB diskar på WII som kräver WBFS formaterade FAT32 diskar

    Mac-OS har generellt inga problem med att läsa FAT32 diskar men formatering av är det lite klurigare, folk på Scenen sitter ofta inte på Mac datorer då det är billigare med Win-OS eller *nix på en PC, dels det + att det är oerhört mycket lättare att få fatt på program för majoriteten av dessa.
    Nu baktalar jag inte MAC scenen alls utan så är det bara, MAC har ett för högt andrahandsvärde mest pg.av att de som har Maccar gärna håller kvar på sina klenoder och gärna vill få ut så mycket för sina kära dyrgripar som möjligt om de skall byta ägare än Win-PC användare som ser dem mer som förslitnings o slit o släng detaljer.

    Prova formatera upp diskarna i FAT32 o tuta o kör därifrån
    Du sparar in till ett Win-OS och kanske en begagnad laptop som inte har ett äpple som symbol rätt fort med tanke på att du lånar spel o "provar"

    Vissa j-taggade maskiner gillar inte att det ligger en USB disk med en katalog som heter Games ( Bör skrivas med versaler GAMES ) både på Intern 360 HDD och på extern USB disk o andra startar inte om man har en kombination av båda på båda diskarna.
    Jag personligen döper alltid katalogen till _360GAMES på USB HDD och stegar manuellt till den i XeX genom att bumpra mig dit
    Last edited by Pendragon; 2011-07-04 at 14:06.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #25
    dragonslayer Guest
    nån tidigare MacOs användare har rapporterat att nått MAC filsystem stödjs .. jag hade oxo för mig att det var HFS ...
    Men som jag sa tidigare.. det finns ingen mediaspelare för 360 som kan spela upp film från ISO så det är ju "waste of space" att köra det på samma disk som du kör i JTAGen...

    edit: här är nån som säger att HFS+ skall funka
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=727345#
    Last edited by dragonslayer; 2011-07-04 at 14:18.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
    Jag fick nu fram den ny partitionerade FAT32-disken; både i NXE, FSD och XEXMENU. Jag hade endast använt LB/RB för att bläddra i XEXMENU. Upptäckte senare att styrkorset kunde användas för varje flik :P

    Nåväl, FAT32 upptäcktes alltså. Spelen kom dock INTE fram under "Games". De gick endast att komma åt direkt via USB-disken. Fungerade felfritt att spela.

    Nu har jag partitionerat om till grundläggande HFS+ (Mac OS Extended) och disken upptäckts INTE i XEXMENU eller FSD! Disken gick ej heller att komma åt via NXE Video/Pic/Music flikarna. "Portable Device" är där gråmarkerad. Dock syns disken som en USB-enhet i NXE under System Settings/Memory.

    Min andra disk (annan tillverkare) som är uppdelad i 2 partitioner och är HFS+ också upptäcks inte heller.

    Det är WD och SeaGate diskar jag kör.

    Om inte HFS+ fungerar som utlovat känner jag för att reklamera mitt köp... :/
    Det ska enligt utvecklarna av just XEXMenu funka med HFS+, du kan själv läsa det i release tråden: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=704050
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Tack för era svar. Jag finner ingen annan lösning än att formatera om min 1TB disk; håller på att backa upp den nu mot farsans. Det duger. Sen får jag lägg in en tredje partition med FAT32 för att få det att funka. Tråkigt nog

    Formatering till FAT32 går enkelt via Mac OS X, spelen poppar dock inte upp till "Games" fliken i XEXMENU. Men som sagt kommer jag åt dom direkt under USB0 fliken. Lista som lista.

    ~10 timmars felsökande mynnar alltså ut i att jag får köra FAT32 :/

    Jag har formaterat 2 olika tillverkares diskar till HFS (både enkel HFS+ och HFS+ Journaled); rakt upp och ner - inga konstigheter. Sedan pluggat in diskarna både tomma och med xex-spel; diskarna dyker dock inte upp i XEXMENU bland dom andra diskarna (hdd1, hddx, flash).

    HFS verkar bevisligen inte uppskattas av XEXMENU.

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Frågan är om den disk du HFS+ formaterat funkar i 360 ( jtag ) med FAT32...
    Gör den inte det är det kontrollerkortet som gör om från ide/sata som jag beskrev innan som strular o då kommer du aldrig få igång det.

    Prova för skojs skull o Fat32 formatera disken som inte fungerar i hFS+ till FAT32 om du inte gjort det o jag missförstått o du redan provat
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #29
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Frågan är om den disk du HFS+ formaterat funkar i 360 ( jtag ) med FAT32...
    Gör den inte det är det kontrollerkortet som gör om från ide/sata som jag beskrev innan som strular o då kommer du aldrig få igång det.

    Prova för skojs skull o Fat32 formatera disken som inte fungerar i hFS+ till FAT32 om du inte gjort det o jag missförstått o du redan provat
    Det senare gäller Mina båda diskar från olika tillverkare var innan JTAG-köpet HFS+ båda två. Ingen syntes. Jag har provat att formatera om till tomma HFS+ av olika typer, inget som dyker upp i XEXMENU dock. Funkar inte alls.

    Det jag gjort idag är att jag testat FAT32 på båda diskarna, det funkar. Nu har jag alltså partionerat upp min 1TB disk så den får en exklusiv FAT32 partition på 250GB, det får duga. Sen dedikerar jag 250GB till Time Machine-backup och resterande 500GB är ren lagring; mest HD-filmer å ISO-filer.

    Snopet att HFS+ inte fungerade. Nåväl, kanske kommer det bättre stöd i nästa version av XEXMENU.

    Varför dyker inte spelen upp under Games-fliken på XEXMENU tror ni? Jag har ju FAT32, disken syns som usb0 bland de andra diskarna och jag kan spela spelen via denna flik. Spelen ligger uppdelade i mappar direkt under Games-mappen som ligger i FAT32-roten. Känns som att spelen bör dyka upp under Games i XEXMENU då och inte bara under usb0/Games.

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Vad är freeboot egentligen? Något program/script som ligger i bakgrunden som man inte ser som gör att JTAG kan köra xex-spel?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Spel vill uppdatera - Jtag säkert?
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 21:33
  2. hjälp att komma igång
    By swedenmicke in forum Nintendo DS
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 15:22
  3. Hdd till ps2, komma igång!
    By JidderMannen in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-19, 22:53
  4. Har idag hämtat ut nya (lilla) PS Two !
    By Robroy77 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:51
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 20:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •