Halloj igen,
Tiden springer fort iväg. Sen senast har jag lirat både MAFIA II, Alan Wake och Crysis 3 med framgång. Det var omkring 1-2 år sedan jag JTAG:ade min box hos PSXCARE. Jag drog dock en nitlott på senaste Resident Evil för ett halvår sedan, det vill helt enkelt inte köra. Jag brydde mig inte så mycket och andra spel har funkat sedan dess (tex Crysis 3).
Nåväl, nu vill jag prova Tomb Raider och har två olika releaser, en uttalad JTAG rip och en vanlig release som jag sedan packat upp och tagit bort SystemUpdate mappen på, jag har även slängt in senaste TU i Cache-mappen. Spelet vill dock inte starta, ingen av de båda releaserna. Tänkte höra mig för om det finns någon vänlig skäl som vill peka mig i rätt riktning, jag är en av dom som pysslar med boxen ungefär en gång vartannat år och är inte särskilt insyltad i detaljerna.
Handlar det helt enkelt om en magisk uppdatering är jag den första att trilla in hos er, men vad jag förstått spelar dashboard updates etc. ingen roll när jag kör JTAG. Det ska bara vara att tuta å köra? Dock har jag sett diskutioner om XGD (eller var det XDG?) spel, några som inte kunnat köras på JTAG utan update eller så.
Som sagt, jag har inte all kunskap och har nu googlat friskt i ett par timmar men ingen lösning för mig. Vad jag kunde se till Black Ops 2 så startade det inte pga att dashlaunch skulle avaktiveras, vad jag kan se så har jag inte ens detta på min disk, så detta var inget för mig. Tänkte om det var samma fel mot Tomb Raider.
Stort tack för minsta tips eller längsta vägledning! Trevlig helg!
Ps. Guiden ovan inleds med länkar som leder till Error 404, därav har jag förbisett denna.
Bookmarks