Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 58 av 58

Diskussion: HJÄLP: Precis hämtat min JTAG:ade box och vill komma igång!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
    Vad är freeboot egentligen? Något program/script som ligger i bakgrunden som man inte ser som gör att JTAG kan köra xex-spel?
    Freeboot är det man kallar den custom nand man skriver in till maskinen, det vill säga den kernel etc. som man på en PC patchat för att den ska fungera så som man vill, viss del av patchningen sker på konsollen vid boot det e därför det är aningen långsammare och starta upp en JTAG än vad det är o starta en "vanlig" 360...

Varför spelen inte dyker upp är ett mysterium, det SKA funka, det gör det jue för alla oss andra, och av att dömma med det du gjort ska du ha gjort rätt... vilket gör att man blir fundersam på vafan som är fel
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Varför dyker inte spelen upp under Games-fliken på XEXMENU tror ni? Jag har ju FAT32, disken syns som usb0 bland de andra diskarna och jag kan spela spelen via denna flik. Spelen ligger uppdelade i mappar direkt under Games-mappen som ligger i FAT32-roten. Känns som att spelen bör dyka upp under Games i XEXMENU då och inte bara under usb0/Games.
    Min vilda gissning är att du blandar ihop begreppen lite
    Om du är inne i 360 Dashboard ( NXE ) så syns bara "backupper" som du lagt in med ISO2GOD i menyn o kan startas, Freestyle Dashboard ser ut som NXE men med extra flikar som Emulatorer med mer o där syns de lika väl som de gör i XeX om man valt rätt lagringsmedium.

Kan jag vara på rätt spår ?

Nu var det länge sedan jag hade eller hjälpte folk med problem där jtaggade 360 blir svarta i skärmen om de har eller inte har en USB disk med GAMES mapp inkopplad, Swizzy kan nog förklara det där närmare.
    Men hade man säg en USB DISK med en katalog i rooten som hette GAMES så dök alla spel upp i XeXmenu 1.1 direkt när man startade programmet (XeXMenu 1.1)
    Och jag hade för mig om man hade en GAMES katalog samtidigt på 360 interndisk och på USB så fick XeX lite jukk o hade svårt o starta upp då den hittade två identiska kataloger o försökte mounta upp som en...

något sånt var det, lösningen var att FTPA in och byta namn på Intern HDD GAMES katalogen hade jag för mig.

Annars får man ha ett annat namn på katalogen ( _360GAMES ) *underscore _ just för att den hamnar länst upp i mappstrukturen* och hoppa in på den genom att klicka på bumper knappen på din trådade/lösa handkontroll
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Min vilda gissning är att du blandar ihop begreppen lite
    Om du är inne i 360 Dashboard ( NXE ) så syns bara "backupper" som du lagt in med ISO2GOD i menyn o kan startas, Freestyle Dashboard ser ut som NXE men med extra flikar som Emulatorer med mer o där syns de lika väl som de gör i XeX om man valt rätt lagringsmedium.

Kan jag vara på rätt spår ?

Nu var det länge sedan jag hade eller hjälpte folk med problem där jtaggade 360 blir svarta i skärmen om de har eller inte har en USB disk med GAMES mapp inkopplad, Swizzy kan nog förklara det där närmare.
    Men hade man säg en USB DISK med en katalog i rooten som hette GAMES så dök alla spel upp i XeXmenu 1.1 direkt när man startade programmet (XeXMenu 1.1)
    Och jag hade för mig om man hade en GAMES katalog samtidigt på 360 interndisk och på USB så fick XeX lite jukk o hade svårt o starta upp då den hittade två identiska kataloger o försökte mounta upp som en...

något sånt var det, lösningen var att FTPA in och byta namn på Intern HDD GAMES katalogen hade jag för mig.

Annars får man ha ett annat namn på katalogen ( _360GAMES ) *underscore _ just för att den hamnar länst upp i mappstrukturen* och hoppa in på den genom att klicka på bumper knappen på din trådade/lösa handkontroll
    Problemet du beskriver med XEXMenu är om du har en mapp på interna hårddisken som heter "Games" spelar ingen roll om du har en på extern också... men det buggar bara om du har XEXMenu på interna hårddisken också och om du inte har någon usb enhet kopplad...

Men ja, har man spelen i mapp strukturen:

x:\Games\Spel1\Default.xex
    x:\Games\Spel2\Default.xex
    x:\Games\Spel3\Default.xex
    etc...

Ska XEXMenu automatiskt ladda upp dom i en lista direkt när man startar den, har man en långsam hårddisk kan det ta ngra sekunder...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Tack för era svar! Nu efter att jag partitionerat om min disk samt lagt över allt igen så fungerar allt som det ska verkar det som. Av bara farten bytte jag namn på Games till GAMES som nu ligger i FAT32 rooten. Spelen laddades nu in direkt i XEXMENU/Games

Tack för all hjälp!

Jag tror jag avvaktar lite med emulatorer och applications (vad den senare nu egentligen innebär?). SNES skulle iofs vara kul att få in. Nu när allt verkar OK i övrigt, är det lite små pul att få in emulatorer å apps eller är det lika lätt som att lägga in ett nytt spel? (t.ex. MAFIA II)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Är emulatorn i XEX form är det lika lätt som spelen, men då ska dom ligga i en mapp som heter emulators har jag för mig, och applications är samma sak där... om dom är i xex form, är det i "live" form (en fil) ska den ligga på hdd1:\Content\0000000000000000\...\...\

där ... är olika för olika emulatorer, det ska stå i readme filen vart den ska ligga

Majoriteten emulatorer startas genom vanliga menyn, alltså inte av XEXMenu...
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Tack för infon!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Halloj igen!

Har precis lirat klart MAFIA II nu, riktigt bra - bitande story! Vill nu fortsätta på DLC materialet som finns. När jag fått hem det; är det bara att lägga in det under Content/00000... då?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Halloj igen!

Har precis lirat klart MAFIA II nu, riktigt bra - bitande story! Vill nu fortsätta på DLC materialet som finns. När jag fått hem det; är det bara att lägga in det under Content/00000... då?
    Step 1. Packa upp spelet
    Step 2. Lägg det i Content/000.....
    Step 3. Kör XM360 så att det blir upplåst och har rätt filnamn
    Step 4. Se till att du har senaste titleupdate för spelet, dom flesta spelen kräver en sådan för att hitta DLC'n (googla på det )
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Tack så mycket för snabbt svar. Vad jag kan hitta så är XM360 2.0d den senaste, hoppas det stämmer. Antar att jag lägger denna under APPLICATIONS på min FAT32-disk? (min externa JTAG disk)

Vet inte vad titleupdate innebär men jag hittade den senaste (11 juli?) för MAFIA II via piratebay. ( http://thepiratebay.org/torrent/6532...te_for_Mafia_2 )

Hur använder jag denna? Tack igen.

Får huvudvärk av sånt här krångel :S :P

Ps. Jag kör Mac som sagt, inte PC.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Allt detta är saker du kör på konsollen...

Ja, XM360 2.0D är senaste...

Titleupdates lägger man bara in i mappen Cache på interna hårddisken...

du hittar title updates här: http://www.xbuc.net/ elller här: http://marketplace.jqe360.com/
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Suveränt, tack för snabbt svar igen!

En följdfråga; varför finns det två stycken olika TU 3 (den senaste) för Mafia II på denna sida --> http://www.xbuc.net/?searchString=mafia ?

Är det olika eller samma? Det är ju olika ID på dom. Visst är det bara den senaste jag behöver och inte samtliga (1+2+3)?

Tack igen, uppskattar din hjälp stort!

PS. Jag placerade XM360 under APPLICATIONS (som ligger i roten på min FAT32 JTAG-disk) men XM360 dyker inte upp under Applications i XEXMENU. Dock hittar jag den och kan köra den via ubs0: hårdvaruvägen. Beror det på att programmet heter XM360.xex och inte default.xex?

Vidare så visar XM360 att jag har en hel del DLC för MAFIA II, allt är "Have, Unlocked" och klickar jag på Repair Filenames får jag "0 names repaired". Så långt är låter det bra väl? Dock har jag 2 blåa poster/titlar (dvs. "Couldn't match"). Detta är 2 (av 3) officiella DLC vad jag kan se. Det står "No matching title is in the database". Vad är fel här? :/

Uppdatering:
    Jag har lagt in TU #3 (senaste) enligt länken du gav mig. Dock fanns det två olika TU #3 på XBUC sidan. Jag tog den senaste (enligt datum). Dock fortfarande 2 blåa titlar under DLC på MAFIA II i XM360. När jag startar MAFIA II så fick jag varningsmeddelande om att 3 DLC-avsnitt kräver senaste TU för att fungera korrekt. När jag klickar mig in under DLC i spelet så finns alla avsnitt där, inkl. de som var blåa i XM360. Det är en bock framför alla och det står "Ready to play" på alla, men det händer inget om jag trycker på "A" eller "Start" på kontrollen. Enligt skärmen kan jag endast trycka på "B" för Back och "X" för Refresh... :S Hjälp :/

Stort tack
    Last edited by VoRa; 2011-07-17 at 21:31.

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Här är DLC-rapporten...

DLC that you have
    =================
    "Mafia II","HAVE","Jimmy's Vendetta Pack","Hdd1:\Content\0000000000000000\545407E6\000 00002\26471AA1DC2FEEFF65C1DF2CDA427E7852553D2754"
    "Mafia II","HAVE","Vegas Pack","Hdd1:\Content\0000000000000000\545407E6\000 00002\2FB11BBF146E8654171C4C5912519AD76876868A54"
    "Mafia II","HAVE","Renegade Pack","Hdd1:\Content\0000000000000000\545407E6\000 00002\61408E568A04473F48D18E5041340EF216E1ACDA54"
    "Mafia II","HAVE","War Hero Pack","Hdd1:\Content\0000000000000000\545407E6\000 00002\F29F8510F984A05FE08728CB28611E3FFED39CE654"
    "Mafia II","HAVE","Greaser Pack","Hdd1:\Content\0000000000000000\545407E6\000 00002\F4AE109F615E7F240BC1D97BAD04C5ACC30C958254"
    "Optional Media Update","HAVE","Optional Media Update","Hdd1:\Content\0000000000000000\FFFE07DF\0 0000002\E80F25563729D257B11083100B9BB7F6846404CCFF "
    "Mafia II","HAVE_BUT_NOT_IN_DB","Joe's Adventure","Hdd1:\Content\0000000000000000\545407E 6\00000002\9FE613DEEC585142474A3A2AA07CC063DD03AAF 754"
    "Mafia II","HAVE_BUT_NOT_IN_DB","The Betrayal of Jimmy","Hdd1:\Content\0000000000000000\545407E6\00 000002\A0E2C50D5FB619CF11255EE9415589FB3AE2ECCF54"

"Optional iPod Support","HAVE_BUT_NOT_IN_DB","Optional iPod Support","Hdd1:\Content\0000000000000000\FFFE07DF\ 00000002\18D30C6D5B779E0B75BB45ADFD9B4AD377022816F F"

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Suveränt, tack för snabbt svar igen!

En följdfråga; varför finns det två stycken olika TU 3 (den senaste) för Mafia II på denna sida --> http://www.xbuc.net/?searchString=mafia ?

Är det olika eller samma? Det är ju olika ID på dom. Visst är det bara den senaste jag behöver och inte samtliga (1+2+3)?

Tack igen, uppskattar din hjälp stort!

PS. Jag placerade XM360 under APPLICATIONS (som ligger i roten på min FAT32 JTAG-disk) men XM360 dyker inte upp under Applications i XEXMENU. Dock hittar jag den och kan köra den via ubs0: hårdvaruvägen. Beror det på att programmet heter XM360.xex och inte default.xex?

Vidare så visar XM360 att jag har en hel del DLC för MAFIA II, allt är "Have, Unlocked" och klickar jag på Repair Filenames får jag "0 names repaired". Så långt är låter det bra väl? Dock har jag 2 blåa poster/titlar (dvs. "Couldn't match"). Detta är 2 (av 3) officiella DLC vad jag kan se. Det står "No matching title is in the database". Vad är fel här? :/

Uppdatering:
    Jag har lagt in TU #3 (senaste) enligt länken du gav mig. Dock fanns det två olika TU #3 på XBUC sidan. Jag tog den senaste (enligt datum). Dock fortfarande 2 blåa titlar under DLC på MAFIA II i XM360. När jag startar MAFIA II så fick jag varningsmeddelande om att 3 DLC-avsnitt kräver senaste TU för att fungera korrekt. När jag klickar mig in under DLC i spelet så finns alla avsnitt där, inkl. de som var blåa i XM360. Det är en bock framför alla och det står "Ready to play" på alla, men det händer inget om jag trycker på "A" eller "Start" på kontrollen. Enligt skärmen kan jag endast trycka på "B" för Back och "X" för Refresh... :S Hjälp :/

Stort tack
    Ja, du behöver bara ha TU 3, anledningen till att det kommer flera olika är för att det finns olika version av vissa spel, t.ex. PAL och NTSC eller motsvarande...

Vad gäller varför XM360 inte dyker upp är det troligen pga filnamnet...

Vad gäller det du undrar om med "HAVE_BUT_NOT_IN_DB" är det bara för att databasen inte är uppdaterad konstant... anledningen till att inget dyker upp som fel namn är för att release gruppen inte döpt om just dom, tyvär händer det att folk byter namn på sista filen <_<
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Tolkar jag dig rätt om detta med blåa titlar i XM360 alltså inte spelar någon roll? Dock har releasegruppen fuckat till det så nu är det DLC-material jag hämtat värdelöst/bara att kasta? :/

Förstod inte riktigt av ditt svar hur jag ska fortsätta för att lösa mitt problem; dvs att kunna spela Gick ju inte att starta något via DLC fliken i spelet (dock fanns allt där synligt!). Det är väl från självaste spelet som jag startar DLC-material, inte sant?

Ps. Att döma av informationen är det ingen skillnad på TU 3-orna på denna site? PAL och samma storlek. Dock olika ID. http://www.xbuc.net/?searchString=mafia

Eller vad säger du? ...jag provar den andra TU3:an i väntan på ditt svar. Jag tar bort den första jag la in innan.
    Last edited by VoRa; 2011-07-17 at 22:46.

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Det funkade med denna TU från Pirate Bay, den laddades upp av samma user som jag hämtade DLC-paketet från. Denna noterades som TU #2 i XM360 dock :O
    http://thepiratebay.org/torrent/6532681

Dock poppar endast de 3 officiella "chapters" upp i toppmenyn i spelet, och kan därigenom startas. De 4-5 olika "Packs" som även finns under DLC fliken dyker dock inte upp i toppmenyn (och ingenting alls går att starta direkt under DLC-fliken). ...hmm... :S

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Respekt
    15
    har du content unlock patchen på? Kolla i dashlaunch's .ini fil. Om den är på bör du stänga av den, då den kan ställa till med problem med vissa DLC och arcade-spel ibland. Sålänge grejerna är permanent upplåsta via xm360 ska det inte innebära några problem att stänga av content unlock patch.

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Verkar som att alla "Packs" är typ mer kläder och bilar i spelet. Så det dyker nog upp av sig själv i spelet

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    0
    All det här är en djungel, förstår absolut ingeting utav jtag, xexmenu o freeboot. Enda jag vet är att jag har en xbox360 som går att spela homebrew genom hdd efter att psxcare fixade det. Då var det inga konstigheter, överför till hdd bort med system mappen så var det bara att spela. Nu har det stått still i ungefär ett år, nu när jag upprepar samma metod som jag alltid gjorde så krävs en uppdatering på konsolen annars funkar inte spelet. hur kringgår man det här? tacksam för all hjälp, och sorry ifall min fråga inte hör hit.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av rj_chito Visa Inlägg
    All det här är en djungel, förstår absolut ingeting utav jtag, xexmenu o freeboot. Enda jag vet är att jag har en xbox360 som går att spela homebrew genom hdd efter att psxcare fixade det. Då var det inga konstigheter, överför till hdd bort med system mappen så var det bara att spela. Nu har det stått still i ungefär ett år, nu när jag upprepar samma metod som jag alltid gjorde så krävs en uppdatering på konsolen annars funkar inte spelet. hur kringgår man det här? tacksam för all hjälp, och sorry ifall min fråga inte hör hit.
    http://forum.psxcare.com/support/sho...t-0.04-(12611) <--- följer den guiden
    Last edited by Swizzy; 2011-08-29 at 22:00.
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    tack så mkt

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18

Snabb fråga

Halloj igen,

Tiden springer fort iväg. Sen senast har jag lirat både MAFIA II, Alan Wake och Crysis 3 med framgång. Det var omkring 1-2 år sedan jag JTAG:ade min box hos PSXCARE. Jag drog dock en nitlott på senaste Resident Evil för ett halvår sedan, det vill helt enkelt inte köra. Jag brydde mig inte så mycket och andra spel har funkat sedan dess (tex Crysis 3).

Nåväl, nu vill jag prova Tomb Raider och har två olika releaser, en uttalad JTAG rip och en vanlig release som jag sedan packat upp och tagit bort SystemUpdate mappen på, jag har även slängt in senaste TU i Cache-mappen. Spelet vill dock inte starta, ingen av de båda releaserna. Tänkte höra mig för om det finns någon vänlig skäl som vill peka mig i rätt riktning, jag är en av dom som pysslar med boxen ungefär en gång vartannat år och är inte särskilt insyltad i detaljerna.

Handlar det helt enkelt om en magisk uppdatering är jag den första att trilla in hos er, men vad jag förstått spelar dashboard updates etc. ingen roll när jag kör JTAG. Det ska bara vara att tuta å köra? Dock har jag sett diskutioner om XGD (eller var det XDG?) spel, några som inte kunnat köras på JTAG utan update eller så.

Som sagt, jag har inte all kunskap och har nu googlat friskt i ett par timmar men ingen lösning för mig. Vad jag kunde se till Black Ops 2 så startade det inte pga att dashlaunch skulle avaktiveras, vad jag kan se så har jag inte ens detta på min disk, så detta var inget för mig. Tänkte om det var samma fel mot Tomb Raider.

Stort tack för minsta tips eller längsta vägledning! Trevlig helg!

Ps. Guiden ovan inleds med länkar som leder till Error 404, därav har jag förbisett denna.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Halloj igen,

Tiden springer fort iväg. Sen senast har jag lirat både MAFIA II, Alan Wake och Crysis 3 med framgång. Det var omkring 1-2 år sedan jag JTAG:ade min box hos PSXCARE. Jag drog dock en nitlott på senaste Resident Evil för ett halvår sedan, det vill helt enkelt inte köra. Jag brydde mig inte så mycket och andra spel har funkat sedan dess (tex Crysis 3).

Nåväl, nu vill jag prova Tomb Raider och har två olika releaser, en uttalad JTAG rip och en vanlig release som jag sedan packat upp och tagit bort SystemUpdate mappen på, jag har även slängt in senaste TU i Cache-mappen. Spelet vill dock inte starta, ingen av de båda releaserna. Tänkte höra mig för om det finns någon vänlig skäl som vill peka mig i rätt riktning, jag är en av dom som pysslar med boxen ungefär en gång vartannat år och är inte särskilt insyltad i detaljerna.

Handlar det helt enkelt om en magisk uppdatering är jag den första att trilla in hos er, men vad jag förstått spelar dashboard updates etc. ingen roll när jag kör JTAG. Det ska bara vara att tuta å köra? Dock har jag sett diskutioner om XGD (eller var det XDG?) spel, några som inte kunnat köras på JTAG utan update eller så.

Som sagt, jag har inte all kunskap och har nu googlat friskt i ett par timmar men ingen lösning för mig. Vad jag kunde se till Black Ops 2 så startade det inte pga att dashlaunch skulle avaktiveras, vad jag kan se så har jag inte ens detta på min disk, så detta var inget för mig. Tänkte om det var samma fel mot Tomb Raider.

Stort tack för minsta tips eller längsta vägledning! Trevlig helg!

Ps. Guiden ovan inleds med länkar som leder till Error 404, därav har jag förbisett denna.

Dags att uppdatera din installation. Swizzy kan säkert hjälpa dig att hitta rätt guider om du vill göra det själv, annars ordnar vi det i butiken för 350:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Tack för snabbt svar!

Jag hänvisas gärna till aktuell guide, även om det troligen slutar i att jag vänder mig till er

Väl i er butik frågar jag väl endast efter en uppdatering av JTAG? Krävs uppdatering av JTAG lika ofta som för gamla grejer som iXtreme å sånt? Tack för infon

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tack för snabbt svar!

Jag hänvisas gärna till aktuell guide, även om det troligen slutar i att jag vänder mig till er

Väl i er butik frågar jag väl endast efter en uppdatering av JTAG? Krävs uppdatering av JTAG lika ofta som för gamla grejer som iXtreme å sånt? Tack för infon
    http://xebuildtut.xeupd.com är guiden, dock skriven på engelska...
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Tack Swissy, blir att lämna in! :P

Skulle gärna få svar på min andra fråga i föregående post Tack!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ooops, missade din andra fråga

Du får uppdatering av Dashboarden, dashlaunch och allt annat som vi normalt lägger in... (Ja, du har Dashlaunch installerat även om du inte ser det på hårddisken då det är en grej som ligger i nanden)

JTAG Upgrade behöver inte göras lika ofta som iXtreme uppdateringar, detta eftersom man patchar bort kravet på nya dashboards (detta gör inte att alla spel magiskt funkar i all framtid, det har du redan märkt... anledningen till att dom nya spelen inte funkar är för att dashboarden helt enkelt saknar viktiga funktioner som microsoft lagt till med tiden...)
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Tack för exemplariskt svar! Då kommer jag även kunna köra alla spel som kräver XGD/XDG inte sant? (vad det nu är :P)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tack för exemplariskt svar! Då kommer jag även kunna köra alla spel som kräver XGD/XDG inte sant? (vad det nu är :P)
    Det jag antar att du syftar på är XGD3, alla Xbox och Xbox 360 spel har "XGD" formatet, Xbox 1 (original xboxen) har XGD, Xbox 360 (spel producerade innan oktober 2011) har XGD2, spel tillverkade efter det datumet har för det mesta XGD3 (alla spel efter 2012 har XGD3)

Ok, nu fick du information som säger dig: 0? well XGDx är formatet på skivan (hur strukturen är uppbyggd) skillnaden mellan XGD, XGD2 och XGD3 är främst vart ngnstans på skivan själva speldatan börjar samt hur stor skivan faktiskt är...
    Google is your friend!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. Spel vill uppdatera - Jtag säkert?
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 22:33
  2. hjälp att komma igång
    By swedenmicke in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 16:22
  3. Hdd till ps2, komma igång!
    By JidderMannen in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-06-19, 23:53
  4. Har idag hämtat ut nya (lilla) PS Two !
    By Robroy77 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 13:51
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 21:39

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner