Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: service läget

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    service läget

    någon som vet om det går framåt på att gå ur service läget på en 3.6 ps3?
    Funderar på att lämna in mitt till sony för att fixa det.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Nicke_Nyf Visa Inlägg
    någon som vet om det går framåt på att gå ur service läget på en 3.6 ps3?
    Funderar på att lämna in mitt till sony för att fixa det.
    Händer väldigt mycket "behind the scenes" just nu, det vill säga händer en himmla massa men nästan inget får man reda på om man inte sitter där och själv utvecklar grejerna eftersom gänget som fixar med allting håller informationen för sig själva för att slippa sony's suehammer
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Aha nice

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Någon som vet vad som händer? Vill få igång ps3 snart så jag kan se på 3d film

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    de går ju att lägga in lv0 och lv1 plus en OFV genom usb sticka så man får igång de igen..
    jag har grejjat med CFW som jag aldrig borde gjort och andra påstående nya jailbraik filer 5.73 och 4.00 som man inte vetat vad de varit men endå tagit mig ut ur serviceläget igen utan att halvbricka maskinen eller dubbelbricka eller så..

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Aha spännande men vart får jag tag i lv0 plus lv1? hittar dom inte

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Nicke_Nyf Visa Inlägg
    Aha spännande men vart får jag tag i lv0 plus lv1? hittar dom inte
    googla ps3 hack lv0 lv1 eller kolla i ett av massa ps3 forum med hacks så finns nerladdningar..

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av nimrath Visa Inlägg
    de går ju att lägga in lv0 och lv1 plus en OFV genom usb sticka så man får igång de igen..
    jag har grejjat med CFW som jag aldrig borde gjort och andra påstående nya jailbraik filer 5.73 och 4.00 som man inte vetat vad de varit men endå tagit mig ut ur serviceläget igen utan att halvbricka maskinen eller dubbelbricka eller så..
    No offense men det finns INGEN väg ut ur service/factory mode på 3.56+ firmwares i dagsläget UTAN att använda extern flasher typ E3 eller progskeet. Skulle nåt av det du säger fungera skulle det vara ganska stora nyheter på div sidor så ge gärna länk eller källa till det du snackar om. I call bullshit...
    Service/factory läget har dessutom inget med att installera firmwares att göra, menar du däremot recovery menyn är det en annan femma.
    Last edited by jonnyjaeger; 2012-01-16 at 21:51.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    No offense men det finns INGEN väg ut ur service/factory mode på 3.56+ firmwares i dagsläget UTAN att använda extern flasher typ E3 eller progskeet. Skulle nåt av det du säger fungera skulle det vara ganska stora nyheter på div sidor så ge gärna länk eller källa till det du snackar om. I call bullshit...
    Service/factory läget har dessutom inget med att installera firmwares att göra, menar du däremot recovery menyn är det en annan femma.
    de är ju de e3 eller progskeet trixade om hexade filerna till serviceläget som finns på nätet så visst går de, googla och ha tålamod att komma till rätt killars sida men som sagt risk för brickning eller semibrickning är ju risken om man inte kan allt om vad filerna kommer ifrån, men finns jo..

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av nimrath Visa Inlägg
    de är ju de e3 eller progskeet trixade om hexade filerna till serviceläget som finns på nätet så visst går de, googla och ha tålamod att komma till rätt killars sida men som sagt risk för brickning eller semibrickning är ju risken om man inte kan allt om vad filerna kommer ifrån, men finns jo..
    Oki får nog vänta då jag inte kan så mycket eller hittar så bra på nätet!

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tjenixen!
    Någon som vet om det går framåt eller står det still? Går det inte att byta ut nån hårdvara för att få den att funka igen eller är den helt värdelös som den är nu?
    Kan jag lämna in till Sony eller blir dom sur då?

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    43
    Respekt
    14
    skulle gissa på att du åker på service avgift, om dom tar den under garati, om du har tur så kommer den tilbaka med nyaste FW, eller så

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Puffar lite Finns det fortfarande inget? Finns det något annat sätt än programvara?

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Hej igen! Finns det nåt nu då efter alla dessa år att komma ut ur service/factory mode på 3.56+?

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 16:02
  2. Bra Service :-)
    By SGlider in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-24, 03:54
  3. Er service ???
    By zinned in forum Ris & Ros
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 18:34
  4. Service?
    By Riccy in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-02, 17:23
  5. Need service nr 16
    By dafont in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 14:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •