Finns det någon guide över hur man får statisk IP på 360n att funka ? Jag har försökt flera gåner att få det att funka men när jag ställt in det så kan jag inte koppla mig till FSDHTTP / FTP?
Någon som kan skriva en snabbguide / länka ?
Tack!
Finns det någon guide över hur man får statisk IP på 360n att funka ? Jag har försökt flera gåner att få det att funka men när jag ställt in det så kan jag inte koppla mig till FSDHTTP / FTP?
Någon som kan skriva en snabbguide / länka ?
Tack!
Jag får inte länka till bra guider så här kommer en sämre
http://support.xbox.com/sv-se/pages/...px?kbid=978618
Last edited by dragonslayer; 2011-07-05 at 12:07.
här är en bra guide för XBOX1 http://corz.org/public/docs/comms/ro...g-the-xbox.pdf
den tar upp lite om hur TCP/IP och FTP fungerar korsade kablar etc
TCP/IP inställningarna på xbox360 gör du i NXE ungefär såhär:
1.På konsolen går du till My Xbox och väljer sedan System Settings.
2.Välj Network Settings.
3.Välj Wired Network om du uppmanas att göra det.
4.Välj Configure Network.
5.På fliken Basic Settings väljer du IP Settings.
6.Välj Manual och välj sedan IP Address.
7.Ange 192.168.0.2 och välj sedan Done.
8.Välj Subnet Mask, ange 255.255.255.0 och välj sedan Done.
9.Välj Gateway, ange 192.168.0.1 och välj sedan Done.
10.På fliken Basic Settings väljer du DNS Settings.
11.Välj Manual.
12.Välj Primary DNS Server.
13.Ange 192.168.0.1 och välj sedan Done.
14.Välj Done igen.
du skall inte göra exakt som jag skrev... det var ett exempel... du skall använda en ledig ipadress i ditt nätverk (en utanför DHCP scoopet)
på gateway skall du skriva din routers adress... på DNS skall du skriva din routers adress.. subnetmasken skall vara samma på all utrustning i ditt nätverk
Vad är anledningen till att du vill sätta en statisk adress på konsollen... rekomenderat annars är att reservera en adress i routern
om du reserverar i din router.. kommer den att få samma reserverade adress hela tiden
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Tack för all hjälp ! Jag har ny insett att jag behöver en ny router o.O har enbrygga tydligen bara.. så ska dra till stan i veckan och införskaffa en !
Bookmarks