Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: I behov av rådgivning!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    I behov av rådgivning!

    Låt mig börja med att jag är en duktigt förvirrad farsa (trots att jag ägnat några timmar till att läsa faq's etc)

    Grabben sålde jultidningar för snart 2 år sedan och valde naturligtvis ett xbox360 som lön för mödan. Dock var han då lite för ung för att uppskatta 360'n fullt ut och han var mer intresserad av det Wii vi redan hade. Därför har vi inte kört så mkt 360 och det lilla som körts har varit originalspel (pappa gillar COD) aldrig ansluten live.

    Nu har det gått ett tag och grabben börjar bli duktigt intresserad av 360'n och jag suckar djupt när jag inser att jag kanske borde flasha/jtaga skiten med allt vad det innebär.

    Tyvärr är konsollen tillverkad 090920 (dash 2.0.8955.0) och därmed är inte JTAG aktuellt (om jag förstått det rätt)

    4'e sista siffran i serial är en 3'a och därmed är det sannolikt att jag sitter på en Lite-On och det skulle vara lämpligt med en iExtreme LT flashning.

    Dock är jag/vi bortskämda med ett softmoddat wii med HB/USB-loader och spel på en 2,5" USB-hdd, och drömmen vore ett liknande scenario med 360'n. Jag har förvisso en rejäl packe Verbatim DL ligger men jag orkar fan inte börja bränna skivor igen.

    Har experterna inom området några råd att komma med (eller bistra sanningar)? Ska jag/vi rentav vänta på/boka x360key? (jag kollade videon och även om lösningen/funktionen verkar superb så såg det lite "beige" ut)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du har med 99% säkerhet en Liteon läsare ja, men det har inte att göra med serienummret... det har att göra med när den är tillverkad... vill du vara extra säker kan du kika under faceplaten i hålet som sitter strax under texten "Xbox 360" på dvd luckan, är färgen på kablarna i hålet gula har du en liteon läsare

    Du kan tyvär inte JTAG:a konsollen i dagsläget, hade du inte gillat COD hade det troligen inte varit ngra problem för er

    För att kunna köra spel från hårddisk på den maskinen just nu finns det ingen annan lösning än X360Key, eller XKey... (Wiikey teamets lösning eller Wode teamets lösning)

    Vill du så kan du utan problem flasha din dvd idag och köra med dom spel du verkligen vill ha typ nu (och inte orkar köpa) från skiva för att vid senare tillfälle installera en X360Key, Xkey eller liknande... det ska inte påverka den produkten något om läsaren är flashad

    Ett alternativ är att ni köper en JTAG:ad konsoll någonstans, vi har just nu i skrivande stund 1 maskin kvar på lagret (som är splitter ny) och vi har några begagnade maskiner också.

    JTAG har liksom massa fördelar som X360Key, Xkey och liknande produkter aldrig kommer få... det är att du kan köra XBLA spel utan problem, samt kan du köra DLC (nedladdat extra material t.ex. extra banor till COD), du kan köra emulatorer t.ex. NES eller SNES, du kan dessutom få konsollen 100% regions fri vad gäller spel!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    *suckar ännu djupare*

    Tack för svaret även om det blev som jag "fruktade", det kommer att kosta mig lite kulor att få som jag vill =)

    Hur får jag hugg på den sprillans nya JTAG'ade konsollen? Den som finns i shopen (http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1123&xSec=90) är en begagnad.

    Får försöka finansiera en del av köpet med försäljning av vår nuvarande 360, ngn intresserad? ;-)

Liknande diskussioner

  1. Söker rådgivning om misslyckad flashing
    By ZitreXx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-25, 22:00
  2. Behov av hjälp!
    By majten in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 15:23
  3. Stort behov av hjälp
    By Apexi in forum Spiderchip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 22:11
  4. Akut behov av hjälp vid flashning!!!
    By APC-mannen in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 11:57
  5. akut behov av hjälp xbox newbie
    By spenne in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-23, 18:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •