Låt mig börja med att jag är en duktigt förvirrad farsa (trots att jag ägnat några timmar till att läsa faq's etc)
Grabben sålde jultidningar för snart 2 år sedan och valde naturligtvis ett xbox360 som lön för mödan. Dock var han då lite för ung för att uppskatta 360'n fullt ut och han var mer intresserad av det Wii vi redan hade. Därför har vi inte kört så mkt 360 och det lilla som körts har varit originalspel (pappa gillar COD) aldrig ansluten live.
Nu har det gått ett tag och grabben börjar bli duktigt intresserad av 360'n och jag suckar djupt när jag inser att jag kanske borde flasha/jtaga skiten med allt vad det innebär.
Tyvärr är konsollen tillverkad 090920 (dash 2.0.8955.0) och därmed är inte JTAG aktuellt (om jag förstått det rätt)
4'e sista siffran i serial är en 3'a och därmed är det sannolikt att jag sitter på en Lite-On och det skulle vara lämpligt med en iExtreme LT flashning.
Dock är jag/vi bortskämda med ett softmoddat wii med HB/USB-loader och spel på en 2,5" USB-hdd, och drömmen vore ett liknande scenario med 360'n. Jag har förvisso en rejäl packe Verbatim DL ligger men jag orkar fan inte börja bränna skivor igen.
Har experterna inom området några råd att komma med (eller bistra sanningar)? Ska jag/vi rentav vänta på/boka x360key? (jag kollade videon och även om lösningen/funktionen verkar superb så såg det lite "beige" ut)
Bookmarks