Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Läser inte orginal spel men spelar up dvd filmer?

Registrerade
    Jul 2011
    Respekt
    0

Läser inte orginal spel men spelar up dvd filmer?

Vet inte om jag lagt denna tråd rätt sammt om frågan kommit up någon gång innan hittar inte så mycket info om det :/

Men problemet är att mitt xbox 360 inte läser orginal spelen då kommer det bara up en skärm som säger "to play this disc put it in an xbox 360" och massa kinesiska tecken. Men den läser dvd filmer utan problem. dvd spelaren "hitachi LG -78 va orginal och läste inte spelen sedan flashade jag den men samma problem kommer. Dashboarden är av den senaste versionen. Vad behöver man göra för att få den att funka?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Flasha om Hitatchiläsaren som med 13*** uppdateringen flashades med originalmjukvara tack vare microsoft
    Spelar den spel som är original är du safe, om inte ens det så halvrökt om inte PSXCare flashat den innan o den unika DVD nyckeln finns kvar ( så länge hårddiskarna inte kraschat eller raderats av misstag )
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Flasha om Hitatchiläsaren som med 13*** uppdateringen flashades med originalmjukvara tack vare microsoft
    Spelar den spel som är original är du safe, om inte ens det så halvrökt om inte PSXCare flashat den innan o den unika DVD nyckeln finns kvar ( så länge hårddiskarna inte kraschat eller raderats av misstag )
    Hitachi och samsung påverkas inte av MS uppdateringarna...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Blindside Visa Inlägg
    Vet inte om jag lagt denna tråd rätt sammt om frågan kommit up någon gång innan hittar inte så mycket info om det :/

Men problemet är att mitt xbox 360 inte läser orginal spelen då kommer det bara up en skärm som säger "to play this disc put it in an xbox 360" och massa kinesiska tecken. Men den läser dvd filmer utan problem. dvd spelaren "hitachi LG -78 va orginal och läste inte spelen sedan flashade jag den men samma problem kommer. Dashboarden är av den senaste versionen. Vad behöver man göra för att få den att funka?
    om jag nu förstår dig rätt har du försökt flasha om din dvd, och i samband med detta slutade den läsa spel? isåfall är det med största sannolikhet nyckeln som försvunnit och du kan tyvär inte fixa detta...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jul 2011
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    om jag nu förstår dig rätt har du försökt flasha om din dvd, och i samband med detta slutade den läsa spel? isåfall är det med största sannolikhet nyckeln som försvunnit och du kan tyvär inte fixa detta...
    dvd spelaren värkade vara orginal enligt "jungleflasher", så först va dvd spelaren orginal= det funkade inte med orginal spel, sedan flashade jag den och den funkade fortfarande inte. Har köpt den begagnad vill jag bara tillägga. så jag vet inte om det är orginal dvd spelare som sitter i det följde inte med någon hdd heller. Btw om det har något med saken att göra :/

Är det bara till att skrota hela lådan annars?

mvh

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Blindside Visa Inlägg
    dvd spelaren värkade vara orginal enligt "jungleflasher", så först va dvd spelaren orginal= det funkade inte med orginal spel, sedan flashade jag den och den funkade fortfarande inte. Har köpt den begagnad vill jag bara tillägga. så jag vet inte om det är orginal dvd spelare som sitter i det följde inte med någon hdd heller. Btw om det har något med saken att göra :/

Är det bara till att skrota hela lådan annars?

mvh
    Om du köpt den begagnad, och den inte var öppnad tidigare har du troligen bara en kass laser... som jag tolkade det du skrev tidigare så hade du troligen flashat fel, men eftersom originalet inte funkade före flashningen heller är jag inte lika säker, har du tur är det som sagt bara lasern, annars är det bara o skrota hela skiten om du inte får tag på key ngnstans vilket är highly unlikely om man inte har goda kontakter med personen man köpte den av, alternativt den varit modifierad av någon firm t.ex. oss, men i just ditt fall var den inte flashad... isåfall är det bara skrot om det INTE är lasern...
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Hjälp mitt wii spelar inte orginal skivor
    By MIRAGENT in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Senaste inlägg: 2010-12-13, 00:40
  2. Orginal PS2 som ej läser alla spel
    By Snajder in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 16:45
  3. Dvd problem läser bara brända filmer & spel
    By Master_nemo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-07-17, 00:07
  4. PS2 SCPH30004 läser bara CD-skivor ej spel & DVD filmer