Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Black Ops får black screen trots nybränning

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18

    Black Ops får black screen trots nybränning

    Hej!

    Har en xbox 360 (benq tror jag?) med dash 2.0.12625.0 och LT+ som var flashad hos er i november förra året. Har knappt rört den sedan dess men när jag nu testar att spela Call of Duty Black Ops får jag black screen. Har sjukt dålig koll på vad som har hänt sedan LT+ men tankade hem senaste abgx360 och såg till att ap2.5 filerna tankades hem och fixades för ison. Allt visar grönt osv men får trots det black screen. Någon som vet hur man löser detta?

    Såg för övrigt detta: http://psxcare.com/page.php?xPage=news.html#news133
    Kan det hänga ihop?

    Tacksam för svar!
    Last edited by Bungalow; 2011-07-11 at 21:51.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Lt+ 1.1 eller senare på DVD läsaren samt checka spelen med ABGX360 ( för att patcha AP 25 kopieringsskydd ) och bränn ut på nytt så skall du nog få igång det
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Tack för det snabba svaret! Där ser man, trodde LT+ 1.1 endast fanns till hitachi! Då passar jag på att fråga om vad som är bäst, att gå direkt till 1.9 med ny dash eller att stanna kvar på gamla dashen bara flasha till 1.1? Den är bannad så live spelar ingen roll.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Lt+ 1.1 eller senare på DVD läsaren samt checka spelen med ABGX360 ( för att patcha AP 25 kopieringsskydd ) och bränn ut på nytt så skall du nog få igång det
    Först måste man uppdatera till LT+ 1.9 och uppdatera dashboarden till 13146 för att AP25 spelen ska funka igen, eftersom ABGX360 databasen endast innehåller dom NYA värdena...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Jag har precis installerat Xecuter PCB i min 0225 läsare och flashat till 1.9. Jag får upp spelet på skärmen men tycks också få svart skärm när det drar igång. Har kört allt i ABGX men osäker på inställningarna. Level 3 i autofix, samt pal (EU) i region. Men bör jag som du säger också uppdatera boxen efter flashning för nå önskat dashboard?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Black Ops (samt de andra AP2.5-spelen) har fått nya AP25-checkar med dashen som kom ut i tisdags (13599) så det kan du inte starta innan det uppdateras i ABGX360.
    Om en ny FW behövs vet jag inte men det tror jag inte. Se bara till att du har senaste LT+

    De i ABGX360 som finns just nu är bara aktuella för dash 13146.
    Last edited by N!klas; 2011-07-23 at 01:50.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av berget Visa Inlägg
    Jag har precis installerat Xecuter PCB i min 0225 läsare och flashat till 1.9. Jag får upp spelet på skärmen men tycks också få svart skärm när det drar igång. Har kört allt i ABGX men osäker på inställningarna. Level 3 i autofix, samt pal (EU) i region. Men bör jag som du säger också uppdatera boxen efter flashning för nå önskat dashboard?
    Att spelet bara landar på svart ruta är för att du inte har rätt dashboard för patcharna som du har på skivan, kolla vilken dashboard version du har och har du en lägre version än 2.0.13146.0 kan du uppdatera dit, om du har högre än detta får du vänta tills ABGX360 teamet uppdaterat patcharna, eller ja tills ngn gett dom till grabbarna grus

    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Black Ops (samt de andra AP2.5 spelen) har fått nya AP25-checkar med dashen som kom ut i tisdags (13599) så det kan du inte starta innan det uppdateras i ABGX360.
    Om en ny FW behövs vet jag inte men det tror jag inte. Se bara till att du har senaste LT+

    De i ABGX360 som finns just nu är bara aktuella för dash 13146.
    Det är dashboarden han syftar på med uppdateringar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Jag såg det ja, han borde ju kunna uppgradera till 13146, fast det blir ju inget Live tills vidare då.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Jag sitter med dash: 2.0.12625.0, bara att uppdatera till senaste då? Ber om ursäkt för min ivrighet tidigare.

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Fick allt att fungera nu, tack grabbar! Fortfarande osäker dock bara om jag ska patcha med level 3 i autofix eller 2? vilket kör ni?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av berget Visa Inlägg
    Jag sitter med dash: 2.0.12625.0, bara att uppdatera till senaste då? Ber om ursäkt för min ivrighet tidigare.
    ABSOLUT INTE!!!!!!

    Du ska uppdatera till 2.0.13146.0, inte 2.0.13599.0!

    du finner den uppdateringen här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_13146.zip

    Citat Original inlägg av berget Visa Inlägg
    Fick allt att fungera nu, tack grabbar! Fortfarande osäker dock bara om jag ska patcha med level 3 i autofix eller 2? vilket kör ni?
    Kör level 3, det skadar inte, jag kör inte ABGX360 längre då jag kör med en JTAG maskin istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ABSOLUT INTE!!!!!!

    Du ska uppdatera till 2.0.13146.0, inte 2.0.13599.0!

    du finner den uppdateringen här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_13146.zip



    Kör level 3, det skadar inte, jag kör inte ABGX360 längre då jag kör med en JTAG maskin istället
    Tack Swizzy, körde in senaste utan 2.0.12146.0, nu fungerar allt klockrent!

Liknande diskussioner

  1. Black screen of death efter HDD swap i 3.60
    By Gash in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-20, 13:59
  2. wii black edition
    By kotten33 in forum Nintendo WII - Drivekey
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 08:02
  3. Black CD-r
    By PalmiNio in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-16, 21:01
  4. Black screen
    By everlast in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-03, 11:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •