Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Fråga om LA noire och senaste dashboarden...

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14

    Fråga om LA noire och senaste dashboarden...

    Jag har inte hunnit bränna LA noire än, men ska snart. Bara undrar om den har denna senaste uppdatering som flashar om dvd driven? Hope not...

    Vilka spel har denna uppdatering? Är det bara microsoft om man kopplar upp sig eller har vissa spel denna uppdatering med?

    La noire kom ut lite tidigare, så jag tror jag kan bränna det och spela utan att den flashar om min dvd till orginal?
    Tack.

    edit: Fick svar på min fråga i denna tråden. http://forum.psxcare.com/support/sho...-spelet-kräver

    Nån som undrat samma sak. thnx
    Last edited by AFX3D; 2011-07-11 at 23:54.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Svarar på just LA noir bara för att
    Det spelet fungerar galant med 12625 uppdateringen ( den innan 13**** som flashar om DVD läsaren )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Svarar på just LA noir bara för att
    Det spelet fungerar galant med 12625 uppdateringen ( den innan 13**** som flashar om DVD läsaren )
    Ok. tack. sweet:] Då kan jag bränna ut det och lira igenom. Sen får man dra igenom nyaste final fantasy som jag lagt på hyllan...
    Ska ta reda på vila spel som flashar om med 13**** uppdateringen. Vill inte förstöra en nyflashad xbox360. Även om den är några år gammal nu minst sagt Thnx

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Ok. tack. sweet:] Då kan jag bränna ut det och lira igenom. Sen får man dra igenom nyaste final fantasy som jag lagt på hyllan...
    Ska ta reda på vila spel som flashar om med 13**** uppdateringen. Vill inte förstöra en nyflashad xbox360. Även om den är några år gammal nu minst sagt Thnx
    Änsålänge inga spel... men håll utkik på www.abgx360.net det kommer info där när nya waves kommer (och blir verifierade) då får du en lista också

    Kollar du alla spelen med ABGX360 innan bränning får du även där en förvarning!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Änsålänge inga spel... men håll utkik på www.abgx360.net det kommer info där när nya waves kommer (och blir verifierade) då får du en lista också

    Kollar du alla spelen med ABGX360 innan bränning får du även där en förvarning!
    Sjysst Swizzy. Du har koll. thnx.

    En annan sak, som jag verkligen borde kunna vid det här laget. Jag har nog rätt, men frågar ändå.. Men jag drog iallafall ner LA noire, 3 discs...
    Jag har bara en .dvd fil av dom tre skivorna. Dom glömde skapa .dvd filerna på två skivor.

    Så jag tänkte att man bara kan ändra:
    LayerBreak=1913760
    L.A Noire DVD3.iso

    Skapa två nya .dvd filer:
    LayerBreak=1913760
    L.A Noire DVD2.iso

    ---
    LayerBreak=1913760
    LANOIRD1.iso (Första .iso:n heter så.)

    ...
    Jag behöver bara ändra namnet till rätt isofil och alltid använda samma layer break va? 1913760, sen är jag good to go? Bara bränna efter det va..
    Last edited by AFX3D; 2011-07-12 at 23:51.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Sjysst Swizzy. Du har koll. thnx.

    En annan sak, som jag verkligen borde kunna vid det här laget. Jag har nog rätt, men frågar ändå.. Men jag drog iallafall ner LA noire, 3 discs...
    Jag har bara en .dvd fil av dom tre skivorna. Dom glömde skapa .dvd filerna på två skivor.

    Så jag tänkte att man bara kan ändra:
    LayerBreak=1913760
    L.A Noire DVD3.iso

    Skapa två nya .dvd filer:
    LayerBreak=1913760
    L.A Noire DVD2.iso

    ---
    LayerBreak=1913760
    LANOIRD1.iso (Första .iso:n heter så.)

    ...
    Jag behöver bara ändra namnet till rätt isofil och alltid använda samma layer break va? 1913760, sen är jag good to go? Bara bränna efter det va..
    Japp, men kollar du ISO filerna med ABGX360 fixar den det åt dig själv
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. LA noire och mappen
    By spenne in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 22:36
  2. LA Noire startar inte..
    By nixxor1 in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 18:02
  3. LA Noire & Kylning
    By caballerial in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 00:58
  4. Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 19:06
  5. Fråga om senaste versionen av PStwo
    By Izuel in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 15:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •