Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: m3i zero hänger sig?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2011
    Från
    Skåne, Sweden, Sweden
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    m3i zero hänger sig?

    Mitt m3i zero hänger sig när man spelar någon som vet varför?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kan vara minneskortet som strular, kan även vara systemfilerna eller flashkortet i sig...

    Dom tips jag kan ge dig är att prova att uppdatera systemfilerna på kortet, funkar inte det, prova att formatera minneskortet i FAT32 och lägga in allting igen, hjälper inte det kan du prova att programmera om den med nyare f_core.dat, därefter kan du prova nytt minneskort...

    Om inget av ovanstående tips funkar kan det vara något fel på flashkortet, då får du skaffa nytt, om du nyligen köpt kortet kan du få det utbytt utan extra kostnad, om du haft det en längre tid och det helt plötsligt börjar strula kanske du får köpa ett nytt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tjena,

    Jag vet inte om detta faller under samma kategori. Jag ar nu pa semester och har anvant mitt 3DS flitigt. Jag har ett m3i zero. Har spelat senast idag pa formiddagen men nu nar jag satter igang det, klickar pa "spongebob-ikonen" sa blinkar det till vitt som vanligt men sen ar skarmen svart och det laddar inte langre an sa. Detta hande tidigare en gang och jag tankade da hem ny maskinvara men inte kan val det kravas bara over en dag och utan att ha gjort nagat sarskilt. Tacksam for svar.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av christydoll Visa Inlägg
    Tjena,

    Jag vet inte om detta faller under samma kategori. Jag ar nu pa semester och har anvant mitt 3DS flitigt. Jag har ett m3i zero. Har spelat senast idag pa formiddagen men nu nar jag satter igang det, klickar pa "spongebob-ikonen" sa blinkar det till vitt som vanligt men sen ar skarmen svart och det laddar inte langre an sa. Detta hande tidigare en gang och jag tankade da hem ny maskinvara men inte kan val det kravas bara over en dag och utan att ha gjort nagat sarskilt. Tacksam for svar.
    Vi hade en kund som kom förbi butiken för ngra dagar sedan med liknande problem, detta var dock inte på en 3DS utan en DSi XL, det kortet funkade hur bra som helst på en DSLite... vi kom fram till att det var minneskortet som strulade, men det är samtidigt väldigt underligt eftersom det funkade på en DSLite, vilket gör det hela väldigt konstigt!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej igen,

    Har nu forsokt tanka ner en uppdatering av mjukvaran men nar jag satter i minneskortet i datorn kraver den en formatering av kortet och jag kan inte ens lagga in den nya mjukvaran. Nu nar jag kor kortet i min 3DS igen sa sager den "No SD card found". Ska jag behova rakna med att detta hander fran och till och att jag maste formatera kortet och gora om hela proceduren var och varannan manad? Inget ni kanner till?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av christydoll Visa Inlägg
    Hej igen,

    Har nu forsokt tanka ner en uppdatering av mjukvaran men nar jag satter i minneskortet i datorn kraver den en formatering av kortet och jag kan inte ens lagga in den nya mjukvaran. Nu nar jag kor kortet i min 3DS igen sa sager den "No SD card found". Ska jag behova rakna med att detta hander fran och till och att jag maste formatera kortet och gora om hela proceduren var och varannan manad? Inget ni kanner till?
    Det verkar vara något fel på minneskortet, men kan likväl vara en bugg i m3i zero mjukvaran...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2011
    Från
    Skåne, Sweden, Sweden
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har lagt in allt på nytt och satt i den man fick till som skall blinka. Det funkade ett tag sen började den hänga sig vet inte om det kan vara spelen som är dåliga eller om det är kortet. för det är bara vissa spel.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    är också intresserad av en lösning på detta då jag har samma problem. dsi xl hänger sig i spel titt som tätt med 1.4.2 firmware och senaste m3i zero.

    orkar dock inte pilla mer med det så inväntar att någon annan löser det så jag kan implementera det på mitt också
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Smile Nå't nytt på tråden?

    Hej!

    Är det någon som kommit på någon lösning på problemet? Köpte 2st M3i till 3DS i somras och BÄGGE hänger sig hela tiden, och har gjort det sedan starten. Får springa till grannen titt som tätt och låna deras sons DSLite och köra om hela proceduren varje gång som man skulle göra när man lade in systemfilerna för första gången. Det är tidsödande och mäkta irriterande.

    Hade ju hoppats att slippa sådant här när man köpte "Marknadens bästa Flashkort", när TT-korten blev oanvändbara på 3DS...

    Tack på förhand!

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Xenetia Visa Inlägg
    Hej!

    Är det någon som kommit på någon lösning på problemet? Köpte 2st M3i till 3DS i somras och BÄGGE hänger sig hela tiden, och har gjort det sedan starten. Får springa till grannen titt som tätt och låna deras sons DSLite och köra om hela proceduren varje gång som man skulle göra när man lade in systemfilerna för första gången. Det är tidsödande och mäkta irriterande.

    Hade ju hoppats att slippa sådant här när man köpte "Marknadens bästa Flashkort", när TT-korten blev oanvändbara på 3DS...

    Tack på förhand!
    Reklamera minneskorten. Och om du köpte kortet från den nätbutik som sålde/säljer piratkopierade m3 så häv hela köpet av kortet och köp dstwo istället.
    (Du ser i kundkommentarerna på prisjakt.se från det företaget, kolla efter kommentarer med bara en stjärna...)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ok, så det är "bara" minneskorten det är fel på? För jag köpte Flashkorten i Er nätbutik...

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Xenetia Visa Inlägg
    Ok, så det är "bara" minneskorten det är fel på? För jag köpte Flashkorten i Er nätbutik...
    Mycket troligt att det är minneskorten som har problem. Alternativt något specifikt spel som används på båda korten som gör minneskortet korrupt, vet att det har hänt förut men det var så länge sedan att jag inte minns det problemet i detalj. Har för mig att det var något spel på PSP som brukade ge korrupta minneskort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ok... Det skulle kunna vara något utav spelen som ligger på korten. Men det är olika spel på dem, fast det skulle ju kunna vara så att det finns fler spel som är kassa. De funkade dock på TT... Får testa att köpa nya minneskort då, för alternativet är att köpa ett begagnat DS Lite eller liknande. Men väldigt irriterande...

Liknande diskussioner

  1. 360 Hänger sig
    By Lesnoch in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 17:01
  2. Hänger sig!!!
    By Silverminken in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-12, 22:25
  3. ftp hänger sig
    By pscrumb in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-24, 10:24
  4. hänger sig
    By ecen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 00:08
  5. PJ-64 Hänger sig!!
    By Stefan, Falun in forum Emulatorer
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-06-15, 18:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •