Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Angle 359 och LT+ 1.9

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2011
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Angle 359 och LT+ 1.9

    Tjenare, brände ett X tidigare idag med ett spel där AGBX360 varnade om att det var något strul med att iExtreme firmwares under v1.4 rapporterar en felkod på Angle 359 men läste också att firmwares över v1.4 skulle klara detta galant. Startar spelet men börjar fundera lite, LT+ då? Kollar nätet och det är olika bud där. Spelade i ca 10min, om det nu är så att LT+ rapporterar felkoden, är det rökt för mig då? Vet inte hur detta fungerar men läser den ur den vinkeln alltid eller kan det vara så att jag klarat mig? Såg även att AGBX360 har en fix för detta och bockar väll i den som standard nu oavsett. Hur är det egentligen?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Jag misstänker att spelet du talar om är Williams Pinball Classics. Du hade hur enkelt som helst kunnat avböjt problemet med taskiga angles genom att lagt in SSv2 innan du brände det. Då hade allt varit helgrönt för dig.
    Måste nästan fråga varför du ens kollar dina spel med ABGX360 om du ändå inte bryr dig om när programmet rapporterar tillbaka problem med iso-filen?

    Hur vida det är kört för dig eller inte får tiden utvisa. Ingen vet med säkerhet hur det ligger till men C4Eva rekommenderar alla att se till att skivan har SSv2 innan man använder den.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2011
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Spelet var Dirt3 och jag la in ssv2 filerna korrekt. Och som jag skrev rapporterade agbx att det inte var några problem för iExtreme med firmware 1.4 och uppåt, nu är det tydligen skillnad på iExtreme och iExtreme LT+ vilket jag inte riktigt uppfattat innan, tänkte att jag hade iExtreme 1.9 bara... Du går på lite väl hårt känner jag... Och problemet rättades inte till alltså med ssv2 filerna och har inte läst att så är fallet någonsin... Det finns däremot en autofix för detta i agbx men skall vara onödig för iExtreme 1.4+ som sagt...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Hmmm skumt. WPC hade nämligen också Angle 359 error vilket fixades när jag lade in SSv2. Vilket gjorde att jag antog att det även borde ha fixats på ditt spel.

    Sedan anser jag inte direkt att det är att gå hårt åt när jag frågar varför du kör spelen genom ABGX360 men ändå inte bryr dig när ABGX360 rapporterar om fel i ISO-filen. Det måste faktiskt anses som en högst relevant fråga.

    Nu i synnerhet som iXtreme LT och dess efterföljare kollar mindre mot fel än vad de gamla iXtreme 1.4 -> 1.6 gjorde.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Nu har jag läst på lite. Om du verkligen har patchat ditt spel med rätt Security Sectors v2 så ska du inte ha något "Angle 359" problem kvar. Är du verkligen helt säker på att du patchat det korrekt?

    Det ska alltså stå "SS Version: 2 (trusted)" i loggen och inte ""SS Version: 2 (not trusted)".

    För övrigt så kan MS troligtvis se om du kört ett spel med bad angles på iXtreme LT+ 1.9.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2011
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Tiden får då visa om jag klantat mig eller inte, jag har ju kört images i agbx som fått röda markeringar och de har jag inte använt, detta var en gul som talade om för mig, ja precis det jag skrev 1.4 och över är inga problem, min tanke var att jag hade 1.9 och tänkte inte på LT+ grejen. Klantigt och naivt kanske. Jag lägger in SSv2 filerna enligt denna guiden: http://forum.psxcare.com/support/sho...lives%E4kerhet

    Får jag grönt på allt kör jag och kommer nu också stanna på gult oavsett

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2011
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Kollade nu och verkar som att jag inte får till det rätt, följer guiden till punk och pricka som finns här på forumet men får endå inge svar om SSv2 Trusted, svarar bara om SSv1... Bifogar en bild, jag har testat båda uppsättningarna filer. Vad kan vara fel, detta gör mig rätt osäker på resten av backuperna också, de har förvisso vart gröna iaf.


  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av unaaz Visa Inlägg
    Kollade nu och verkar som att jag inte får till det rätt, följer guiden till punk och pricka som finns här på forumet men får endå inge svar om SSv2 Trusted, svarar bara om SSv1... Bifogar en bild, jag har testat båda uppsättningarna filer. Vad kan vara fel, detta gör mig rätt osäker på resten av backuperna också, de har förvisso vart gröna iaf.

    du måste bocka i "Patch even if stealth passes" den går jue igenom basics, du vill patcha om till SSv2...

    *edit:*

    Ser att int har missat det då han använt en äldre version som inte hanterade nya waves och då blev det såklart "Uncertain" då den inte kunde verifiera att video partitionen var OK
    Last edited by Swizzy; 2011-07-15 at 08:01.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2011
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Snyggt, jag lär väll vara rökt då.. Bränt en 8 backuper och spelat igenom i tron att jag var safe, allt har förvisso vart grönt, kanske inte är helt osäkert endå? Ser att jag inte gjort rätt och skyller lite på en ouppdaterad guide, kör på den hos abgx360.net istället å nu ser jag att den patchar ordentligt osv.

    Håller tummarna att jag inte är flaggad nu då :/
    Last edited by unaaz; 2011-07-15 at 16:24.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •