Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Swizzy's CMD jtagger

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    Swizzy's CMD jtagger

    Jag har under en tid arbetat lite med ett program till oss på PSXCare som ska ersätta mina gamla script jag gjorde förut för att underlätta att arbeta med JTAG's

    Nu är den första versionen färdig för test, om någon här känner för att testa den kan ni ladda hem den här:

    http://whipland.no-ip.org/.downloads...r/1.0-BETA.rar

    all information är på engelska eftersom jag planerar släppa ut programmet öppet till scenen när jag väl fått det att fungera bra

    ny version: 1.0.1-BETA några buggar fixade
    http://whipland.no-ip.org/.downloads...1.0.1-BETA.rar
    ny version: 1.0.2-BETA ännu fler buggar fixade
    http://whipland.no-ip.org/.downloads...1.0.2-BETA.rar finns även som mini pack för er som laddat hem 1.0.1, det vill säga paket med det som är ändrat det finner ni här
    Last edited by Swizzy; 2011-07-19 at 23:06. Anledning: Uppdaterade länkarna lite...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Dum fråga kanske, men vad är det viktiga/gör config.bin filen i jtag.
    Man ska läsa ur den och vara lika rädd om den som kv, men boxen startar ju utan config.

    Kom att tänka på detta för att för ca ett halvår sedan så köpte jag en falconbox som förra ägaren hade fipplat med, men lyckades få ut kv dock så var xell redan skrivet så kunde inte få ut mer.
    Laddade då ner "clean falcon.bin" från jtag tool tror jag det var. använde denna plus kv och cpu key för att bygga freeboot och det funkade perfekt. dvs någon config fil användes aldrig...

    Eller kan jag komma ihåg så fel??

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    Dum fråga kanske, men vad är det viktiga/gör config.bin filen i jtag.
    Man ska läsa ur den och vara lika rädd om den som kv, men boxen startar ju utan config.

    Kom att tänka på detta för att för ca ett halvår sedan så köpte jag en falconbox som förra ägaren hade fipplat med, men lyckades få ut kv dock så var xell redan skrivet så kunde inte få ut mer.
    Laddade då ner "clean falcon.bin" från jtag tool tror jag det var. använde denna plus kv och cpu key för att bygga freeboot och det funkade perfekt. dvs någon config fil användes aldrig...

    Eller kan jag komma ihåg så fel??
    Ingenting är egentligen viktigt, KV.bin är väldigt bra att ha då det är jobbigt att bygga en ny, config är egentligen bara information om vilken region konsollen har för video/film etc. etc. samt vilka temperatur värden som den ska hålla sig inom och när den ska indikera överhettning...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •