Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Project ProgSkeet | Nedgradera från 3.56+

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Wink Project ProgSkeet | Nedgradera från 3.56+

    Läste för par dagar sen en artikel på ps3hax om det här, ser lovande ut, ännu har inte hoppet dött ut om att spela "backup" spel på min 3.56 konsol som vart uppdaterad vid service...

    "Flash or Dump your PS3 (NOR and NAND consoles) and even allows you to downgrade from 3.56+ Firmware."

    http://www.ps3hax.net/2011/07/coming...ect-progskeet/

    God Jul o Happy Jailbreak

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Psxcare ni vet att ni måste beställa denna enhet så fort den släpps, enligt uf6667 @twitter kommer den kosta runt 50 euro. //puss o kram

    Official Homepage: http://www.progskeet.com/
    Last edited by Fuxz; 2011-07-15 at 16:31.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om det visar sig vara en bra produkt lär vi köpa in dom, men som det verkar är det motsvarande ett infectus chip och kräver typ 20+ lödningar på moderkortet för att komma åt att programmera om nanden/noren...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om det visar sig vara en bra produkt lär vi köpa in dom, men som det verkar är det motsvarande ett infectus chip och kräver typ 20+ lödningar på moderkortet för att komma åt att programmera om nanden/noren...
    20+ lödningar? hmm det låter inte bra alls med så många lödpunkter, men trots det så är det något jag hoppas på för att komma igång med "backup" spelen.. för jag tvivlar på att det kommer en CFW 3.6+ innom en rimlig tid, ända möjligheten är att degradera ner tillbaka till 3.55.

    EN fråga? Infectus för ps3, syslar ni med det på psxcare? den gäller för FAT ps3 va och inte för slim modellen? för slim är väl NOR?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fuxz Visa Inlägg
    20+ lödningar? hmm det låter inte bra alls med så många lödpunkter, men trots det så är det något jag hoppas på för att komma igång med "backup" spelen.. för jag tvivlar på att det kommer en CFW 3.6+ innom en rimlig tid, ända möjligheten är att degradera ner tillbaka till 3.55.

    EN fråga? Infectus för ps3, syslar ni med det på psxcare? den gäller för FAT ps3 va och inte för slim modellen? för slim är väl NOR?
    Vi har inte börjat med det nej, kommer kosta en del om någon kund vill ha det gjort

    Ja, slims har NOR flash... alla modeller med 16MB minne är NOR, medans dom med 256MB är NAND... nedan har du en tabell jag hittade och la in på forumet tidigare...:

    ägare av dom grön markerade modellerna kan vara glada, ägare av röd markerade modeller kan gråta

    FAT

    CECHA = 256MB
    CECHB = 256MB
    CECHC = 256MB
    CECHE = 256MB
    CECHG = 256MB

    CECHH = 16MB
    CECHJ = 16MB
    CECHK = 16MB
    CECHL = 16MB
    CECHM = 16MB
    CECHP = 16MB
    CECHQ = 16MB


    SLIM

    CECH-20..A = 16MB
    CECH-20..B = 16MB
    CECH-21..A = 16MB
    CECH-21..B = 16MB
    CECH-250.A = 16MB
    CECH-250.B = 16MB
    CECH-250.A = 16MB
    CECH-250.B = 16MB
    CECH-251.A = 16MB
    CECH-251.B = 16MB
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vi har inte börjat med det nej, kommer kosta en del om någon kund vill ha det gjort

    Ja, slims har NOR flash... alla modeller med 16MB minne är NOR, medans dom med 256MB är NAND... nedan har du en tabell jag hittade och la in på forumet tidigare...:
    Hmm varför har dom gått ner från 256 mb minne till 16 mb? hmm ett dumt idé jag fick direkt är, går det o byta minnes modulen till 256 mb minne för att installera NAND på en slim? eller är jag helt ute och cyklar?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fuxz Visa Inlägg
    Hmm varför har dom gått ner från 256 mb minne till 16 mb? hmm ett dumt idé jag fick direkt är, går det o byta minnes modulen till 256 mb minne för att installera NAND på en slim? eller är jag helt ute och cyklar?
    NAND och NOR är 2 helt olika typer av minnen så det kommer INTE funka nej, konsollen skulle inte klara av att starta alls om du gör det... det går inte att göra på en 360 heller som har 16, 256 och/eller 512mb nand... ingen aning varför dom gått ner i minne om jag ska vara ärlig, men för att lösa problemet med mindre minne har dom valt att lägga delar av menyerna på hårddisken vilket kräver att du har ett USB minne med uppdatering på för att kunna byta hårddisk... på maskinerna med 256mb nand krets behövs det inte eftersom allting ligger på moderkortet i nand minnet, det som behöver ligga på hårddisken genereras i samband med formatering
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Swizzy alltid lika klockrena svar från dig, uppskattar verkligen att du finns här på forumet, tack som fan.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om det fanns fler som dig vore det mycket roligare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    För att du ska få lite mer hum om hur jobbigt det är att löda in chippet har jag letat upp diagrammet åt dig:



    Räknade punkterna precis, det är totalt 32 punkter du ska löda, 15st för varje nand krets, sen är det 2st lödpunkter för att ge chippet ström... nu är iofs det här diagrammet för Infectus, men räkna med att ProgSkeet kommer ha lika många punkter, kanske fler kanske några färre...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Exakt, progskeet kommer inte kunna göra något som inte egentligen går att göra med infectus. Problemet med infectus är att det inte supportas av tillverkaren längre samt kan vara svårt att få tag på om man inte hittar någon säljare som har gamla kvar.

    Nergradering av ps3 är väl bara löst för de tjocka modellerna, men jag kan vara dåligt uppdaterad.

    Pris för nergradering med det arbete som det ser ut att omfatta = c:a 1.400:-

    Vi kommer ta in progskeet i vårt sortiment, men tro inte att det är någon magisk produkt som vissa verkar vilja tro.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Exakt, progskeet kommer inte kunna göra något som inte egentligen går att göra med infectus. Problemet med infectus är att det inte supportas av tillverkaren längre samt kan vara svårt att få tag på om man inte hittar någon säljare som har gamla kvar.

    Nergradering av ps3 är väl bara löst för de tjocka modellerna, men jag kan vara dåligt uppdaterad.

    Pris för nergradering med det arbete som det ser ut att omfatta = c:a 1.400:-

    Vi kommer ta in progskeet i vårt sortiment, men tro inte att det är någon magisk produkt som vissa verkar vilja tro.
    Det stämmer bra att det änsålänge bara finns downgrade till tjockisarna (från 3.56+), och det gäller tyvär inte alla tjockisar utan enbart dom med 256MB NAND, alltså inte dom med 16MB NOR vad jag förstått
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Anledningen till att de gick ned i Ram var för att det inte behövdes i andra modeller än tidiga 60Gb modellerna då den hade mjukvaru emulering för Ps1+Ps2 spel.
    Något som var hårdkodat på Japanska och Amerikanska modellerna av 60gb versionen.

    Då folk klagade röv över att de inte fick igång alla gamla spel så hoppade Sony funktionen på framtida modeller.
    Folk klagade minst lika mycket när Ps2 inte fick igång 20-30 olika PS1 titlar och främst var det Squaresofts FF spel på den tiden...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Swizzy du är klockren, då är det dags att ta fram lödpennan.. och börja öva, samt få bort parkinson rycken från händerna... eller väldigt mkt valium för att få lödpunkterna sitta på rätt plats... jag älskar psxcare forumet, skönt gäng med blixsnabba svar, ni är grymma dudes.

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Pris för nergradering med det arbete som det ser ut att omfatta = c:a 1.400:-
    Hansi jag tycker absolut att det låter rimligt t.o.m billigt om man ska löda 32 punkter osv.. annars tänkte jag kolla om ni kanske har en begagnad ps3 med 3.55 eller lägre till salu? Spelar ingen roll om den är deffad elled tjock...

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Anledningen till att de gick ned i Ram var för att det inte behövdes i andra modeller än tidiga 60Gb modellerna då den hade mjukvaru emulering för Ps1+Ps2 spel.
    Något som var hårdkodat på Japanska och Amerikanska modellerna av 60gb versionen.

    Då folk klagade röv över att de inte fick igång alla gamla spel så hoppade Sony funktionen på framtida modeller.
    Folk klagade minst lika mycket när Ps2 inte fick igång 20-30 olika PS1 titlar och främst var det Squaresofts FF spel på den tiden...
    RAM????? Här snackar vi om NAND/NOR! och amerikanska/japanska har inte "hårdkodat" stöd, dom har HÅRDVARU stöd det vill säga dom modellerna har komponenter från en PS2:a på sig, dom europeiska modellerna däremot har mjukvarustöd...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    RAM????? Här snackar vi om NAND/NOR! och amerikanska/japanska har inte "hårdkodat" stöd, dom har HÅRDVARU stöd det vill säga dom modellerna har komponenter från en PS2:a på sig, dom europeiska modellerna däremot har mjukvarustöd...
    Snälla lilla ZwizzyBjörnen
    Det är inte bara du som sitter uppe sent o är trött när du skriver, skillnaden är att jag inte ordbajsar ner folk för det
    Ja det jag skulle skrivit var att de har större "nand" och ja så klart att jag menade att Amerikanska och Japanska modellen hade Hårdvaruemulering ( Kretsar ) medan PAL ( Europa ) modellerna fick Mjukvaruemulering "Program".

    Jisses...

    För övrigt sitter det inte PS2 komponenter i en Ps3a med bakårkompabilitet ,det sitter värre kretsar som gör samma jobb
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Snälla lilla ZwizzyBjörnen
    Det är inte bara du som sitter uppe sent o är trött när du skriver, skillnaden är att jag inte ordbajsar ner folk för det
    Ja det jag skulle skrivit var att de har större "nand" och ja så klart att jag menade att Amerikanska och Japanska modellen hade Hårdvaruemulering ( Kretsar ) medan PAL ( Europa ) modellerna fick Mjukvaruemulering "Program".

    Jisses...

    För övrigt sitter det inte PS2 komponenter i en Ps3a med bakårkompabilitet ,det sitter värre kretsar som gör samma jobb
    Sen behöver man inte ta det personligt som du alltid gör men det är viktigt att alla förstår hur det är
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Läste precis om detta Project PNM PS3 Nor Manager – Dual Firmware Management låter mer intressant, antar att man kan då köra 3.55 samt 3.6+ på samma konsol.

    http://www.ps3hax.net/2011/07/projec...re-management/

    Vad tror ni om detta Swizzy & Pendragon? intressant va..

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fuxz Visa Inlägg
    Läste precis om detta Project PNM PS3 Nor Manager – Dual Firmware Management låter mer intressant, antar att man kan då köra 3.55 samt 3.6+ på samma konsol.

    http://www.ps3hax.net/2011/07/projec...re-management/

    Vad tror ni om detta Swizzy & Pendragon? intressant va..
    Helt klart något mer vettigt än vad ProgSkeet är, eftersom ProgSkeet pretty much är same same som infectus fast under nytt namn och med liiite andra komponenter/annan mjukvara...

    Dual NOR låter riktigt schysst också, tyvär kommer inte 3.55 + 3.66 funka speciellt bra på den samtidigt eftersom NOR maskinerna har delar av mjukvaran på hårddisken... och det är inget man kan lösa på ett enkelt sätt om man inte har 2 hårddiskar, och då måste du jue byta hårddisk varje gång du ska switcha mellan dom vilket bara är jobbigt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    hmm det där med hårddisken, och switcha? funkar det då o göra 2 olika partitioner o göra någon slags klon? kanske ute o cyklar men det verkar lovande iaf...

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fuxz Visa Inlägg
    hmm det där med hårddisken, och switcha? funkar det då o göra 2 olika partitioner o göra någon slags klon? kanske ute o cyklar men det verkar lovande iaf...
    Nej, det går inte att göra 2 olika partitioner... det är hela disken eller ingenting alls du behöver ha 2st hårddiskar helt och hållet... (iaf på 16MB NOR maskinerna, NAND maskinerna kommer det inte vara några problem med...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Nedgradera v3.55
    By Tjurig in forum Playstation 3
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 20:49
  2. nedgradera wii
    By mickan63 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-17, 18:10
  3. Nedgradera 3.71
    By m0rt in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 08:17
  4. Nedgradera från 2.81
    By Tophe in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 00:22
  5. nedgradera 2,81
    By flengo in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 22:10

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •