Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Problem med kopiering av "Toca World Touring Cars"

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Question Problem med kopiering av "Toca World Touring Cars"

    Jag försöker kopiera "Toca" med CloneCD, men när PlaystationOne försöker ladda banan så slutar laddningen precis innan den är klar och låser sig. Vad kan vara fel? Jag har kopierat andra skivor utan problem.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post

    Lite väl klent med information för att kunna besvaras !

    Läsare? Brännare?

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    0
    Respekt
    0

    Wink

    Ska patchas med BAD´s patch i cdr win. Så funkar det!

  4. #4
    Janne2 Guest

    Post

    Betyder det att den är kopierings skyddad??

  5. #5
    Janne 1 Guest

    Thumbs up

    Nej!

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Lightbulb

    Om nu spelet är oskyddat, varför skall en patch behövas?

    Om Du använder Clone för att kopiera, glöm ej att markera read subchannel data för både data och ljud, don't repair subchannels när Du skriver !

    Gå inte på skitsnacket om att det bar är att patcha, kör Clone om Du kan !!!

  7. #7
    mannen med svaren Guest

    Post

    Originally posted by gaston:
    Om nu spelet är oskyddat, varför skall en patch behövas?
    nu är det ju så att alla patcher inte är fix patcher.
    vissa vill tex spela med fusk då kan kör man men en trainer patch. så finns det patchar med ntsc to pal och fix patcharn., dom brukar ha flera egenskapeler, både trainer och ntsc to pal etc. a du hajar nog

  8. #8
    mannen med svaren Guest

    Post

    ...men du är det så att spelet är skyddat. janne 1, snackara bara skit eller så vet han inte bättre.


    Toca World Touring Cars
    protected: YES SLES-02572
    PAL UK Locks up loading Patch Available use the combined patch it works better than the others.

    nästa gång gå till http://www.geocities.com/psxcplist/

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Talking

    OM det nu vore så att han ville patcha för fusk, skulle han inte ha använt Clone över huvudtaget !

    Uppenbarligen VILL han göra en identisk kopia !

    Låser sig spelet efter kopiering med Clone, kan han inte ha kompatibel utrustning, eller gör fel !!


    För övrigt: hur seriöst är det att kopiera in färdiga fusk på ett spel......?
    Gamers??? HAHAHA !!!

  10. #10
    mannen med svaren Guest

    Post

    klart som fan att killen vill ha bra backup.
    det kan finnas flera förklaringar på han inte lyckas, men jag orkar inte gå in på det nu.
    gaston, jag skulle tro att du inte är gamal i branchen. om man inte visste det finns patcher med trainers så kan du inte ha varit med innan prog som om clone fanns.
    bara för att man har bränt in en trainer så är ju inte det samma sak som att man alltid måste spela med något fusk. men jag håller med dig, hur roligt kan det vara att klara ett spel genom att fuska. det är ok när man studerar men inte om man ska spela =)


  11. #11
    Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Question

    Den ursprungliga frågan var "Vad kan vara fel?"

    Redan genom att använda Clone, är målsättningen klar: Han vill ha en kopia identisk med originalet. Han är INTE intresserad av trainers eller borttagande av eventuellt skydd.

    När någon påstår att skivan inte är skyddad, men tycker att kopian skall patchas, har ursprungsfrågan ej besvarats ! I detta läge är det synd, att du som inte har ork att förklara, lägger ned tid på att förklara att jag är en färsking.......

    Har själv patchat via CdrWin innan jag skaffade utrustning som funkade med Clone. Har även tidigare rippat via Blindread (före påhittet med images) för att kunna applicera nocd filer direkt på slutprodukten(PC). Nu kör jag clone, med rätt inställningar behövs inga patcher såvida man inte VILL fuska eller har ett extremt behov av att konvertera Ntsc-Pal (el. tvärtom)!

    Jag hävdar fortfarande: Använd Clone, om utrustningen tillåter detta, CdrWin+Patch om behovet av FUSK eller KONVERTERING till Pal behövs........

    Oskyddade Psx: Ingenting ikryssat
    Skyddade Psx: Read subchannel på både data och ev. audio, don't repair subchannel data vid skrivning !

    Färdigdiskuterat?

  12. #12
    Dicksteen Guest

    Exclamation

    Toca WTC PAL HAR ett kopieringsskydd, å bästa sättet att få en fungerande kopia är att patcha skiten med cdrwin 3.7c. Den versionen läser errors bättre än senare versioner!
    Varför chansa med clone-cd när det funkar hur bra som helst med CdrWin!?
    Jävla clone-cd stödjer inte många brännare idag, å alla warez barn bör ju veta att fel serie nummer kan leda till att proggen lägger en coaster på kopian så att dom inte fungerar!!!
    Då spelar det ingen roll att du matar cdr'n med Verbatim's.

    Kan man inte använda en sökmaskin att hitta info om hur man ställer in CdrWin ordentligt så ska man fanimej inte göra backups på sina lir heller!



  13. #13
    Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Angry

    1: Bästa sättet, om man har utrustningen, är fortfarande att använda Clone. Kopian är en klon av originalet.

    2: Med Clone chansar man inte, vilket inte kan sägas om CdrWin. Vem garanterar att patchtillverkaren har hittat ALLA ställen som kollas??

    3: Det är begränsningar i hårdvaran som styr om brännaren är kompatibel, inte i Clone. Följdaktligen "jävla brännare", inte Clone.

    4: Warezbarn? Hade för mig att alla warez som sprids redan var strippade (du vet, ingen musik m.m.) och patchade, färdiga för bränning. Kan ju dock ha fel, ingen är fullkomlig....

    5: CloneCd har aldrig, och kommer inte att ha den typ av skydd som Du refererar till (av egen erfarenhet?), vilket däremot CdrWin ALLTID har haft.

    6: Sist, men definitivt inte minst: Att i ett forum av den här typen, gapa om min inkompetens leder inte till att Fredrik får en fungerande backup. Om alla vore så fullkomliga som Du, skulle detta forum vara en klubb för inbördes beundran. I ett forum torde alla kunna fråga även dom simplaste av frågor utan påhopp. Den kunskap Du besitter borde användas till att besvara skribentens fråga, inte säga åt densamme att byta program. Om Fredrik dessutom inte kan, eller vet var han skall leta patchar, försvinner behovet av backup då?

    Fortsätt Du att patcha fusk via CdrWin, men tvinga inte på oss dina åsikter om Clone.

    För övrigt kan det väl inte ses som en merit, att man vet var man skall hitta patcher? Är det inte bättre att göra en klon?

    Oskyddade Psx: Ingenting ikryssat
    Skyddade Psx: Read subchannel på både data och ev. audio, don't repair subchannel data vid skrivning !

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    0
    Respekt
    0

    Lightbulb

    För att reda ut en del problem:

    Jag fick en kopia av en kompis som hade kopierat Toca 3 med clone cd. Spelet är fullt spelbart, men när repriserna visas så
    kör "min" bil lite hur som helst. Han lade då in olika patcher, dock inte på samma gång,
    utan att få det att funka helt okej. Jag försökte med BAD´s patch i CDRwin, sen funkade allt ´helt perfekt! Så är det bara!!

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Question

    Det är ju möjligt att kompisen inte fått till det?

    Har trots allt inte erfarenhet av just detta spel, men Clone har inte stoppat mig ännu.

    Har Du provkört originalet?

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Linkeboda
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    hehehe, grabbar trevlig samtal. clone vs cdrwin + patch.
    visst e Olli's progg bra (har själv ingen brännare som stöds av det progget), men i andra handen har vi ett prog som har fungerat innan patcher fanns & verkligen långet långt innan olli skrev sitt progg. jag skulle inte säga att det är fel att patcha ett spel, PDX etc är riktigt stora killar, om man nu säger som så. för mig så låter det som gaston tycker att PDX är ett gäng inkometenta idioter, vilket jag inte skulle säga...

    tänkte bara säga en sak till, det ser ut som killen som frågat orginal frågan har givit sig i väg från detta forum, kanske till något att det större engelsk språkiga...

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Cool

    Vill definitivt inte förringa Paradox, BAD eller någon av dom andra ! Har själv haft stor glädje av dessa grupper, trots att en del inte verkar tro det.

    Valet av program är säkert en smaksak för många, men det torde väl inte ha gått någon förbi att jag numera föredrar Clone....

    Ingen som tror på BR/BW?

    Tror säkert att frågeställaren har vandrat vidare, så nu kliver jag av.....

  18. #18
    Varvet Guest

    Post

    Jag har provat Br/Bw och det fungerar alldeles utmärkt. Clone passar däremot inte min utrustning så där kan jag inte säga nåt.

  19. #19
    Varvet Guest

    Post

    Jag har provat Br/Bw och det fungerar alldeles utmärkt. Clone passar däremot inte min utrustning så där kan jag inte säga nåt.

  20. #20
    000---(_' I '_)---000 Guest

    Post

    besök www.cdrforum.com dom har en avdelning för BR/BW sam så kan du läsa en intervjuv med killen bakom progget på www.cdrtimes.com

Liknande diskussioner

  1. NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt
    By Goro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 22:48
  2. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 23:41
  3. Problem med Toca.
    By Bredband in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2003-05-01, 10:15
  4. Kopiering av DVD spel med DVD brännare!
    By Dajje in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-07-23, 04:25
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •