Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 50 av 50

Diskussion: "Pre NXE" Är alla boxar med blad-dashen jtagbara?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Så tidigt är jag inte vaken. Jag får väl höra mig för under morgondagen.

Hur ofta behöver man skriva till NANDen? Kommer det uppdateringar då och då eller är det mjukvara på hårddisken man uppdaterar själv?
    Du behöver skriva till nanden när du ska uppdatera, eller om du råkar förstöra allting (om du kör något som gör något det inte ska med nanden t.ex.)

Det finns dock program som du kan köra från hårddisk för att skriva till nanden, så du behöver sällan/aldrig använda dig av en USB programmerare i efterhand, det är bara om den inte startar eller strular som f*n pga mjukvaru fel som du kan behöva det
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Woho!

Dåså. Nu har jag 4 fungerande boxar hemma varav 1 jtag-bar.
    Är det en bra idé att stoppa i kylflänsarna från jasper/falcon på cpu och gpun i xenonmaskinen? Känns som att man måste vårda en JTAG-maskin ömt.

Tack för tålamodet med alla mina frågor.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Woho!

Dåså. Nu har jag 4 fungerande boxar hemma varav 1 jtag-bar.
    Är det en bra idé att stoppa i kylflänsarna från jasper/falcon på cpu och gpun i xenonmaskinen? Känns som att man måste vårda en JTAG-maskin ömt.

Tack för tålamodet med alla mina frågor.
    Jag skulle INTE rekomendera att du monterar CPU flänsen från en Jasper/Falcon då detta kan medföra kortslutningar mot kondensatorer som sitter runt processorn (den stora aluminium flänsen täcker hela ytan till skillnad från den mindre varianten med heatpipe och koppar bas som har lite mer "free space" runt omkring...

Däremot, om du har GPU fläns som är ren aluminum skulle jag rekomendera att du byter ut den mot en heatpipe variant
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Okok, heatpipe it is.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    My precious är inne hos er nu! Klart att jag skulle tajma releasen av slim-fw.. Min vanliga tur!
    Tur i oturen är dock att tullarna inte kostar något i juli.
    Vill ha henne NU!

Jag lämnade in boxen med 20gig'sdisken. Jag kommer att behöva byta den till min disk på 250gig som sitter i en annan box. Vad behöver jag föra över? Jag har x360usb så anslutning till datorn och tillgång till filerna är inga problem.
    Last edited by N!klas; 2011-07-20 at 15:32.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    My precious är inne hos er nu! Klart att jag skulle tajma releasen av slim-fw.. Min vanliga tur!
    Tur i oturen är dock att tullarna inte kostar något i juli.
    Vill ha henne NU!

Jag lämnade in boxen med 20gig'sdisken. Jag kommer att behöva byta den till min disk på 250gig som sitter i en annan box. Vad behöver jag föra över? Jag har x360usb så anslutning till datorn och tillgång till filerna är inga problem.
    Kör en XEXMenu skiva annars, du behöver delar av content mappen, Freestyle mappen, freestyle2.0 mappen och _PCTools mappen... dom är egentligen inte nödvändiga för att maskinen ska funka, men är bra om du vill få ut det baspaketet som vi installerar
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Jag kommer att plocka bort DVD-spelaren för att få plats med extra kylning.
    Ni lägger väl in på hårddisken? Det gör absolut inget om allt försvinner från den. Det är tidigare ägarens grejer på den nu.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag kommer att plocka bort DVD-spelaren för att få plats med extra kylning.
    Ni lägger väl in på hårddisken? Det gör absolut inget om allt försvinner från den. Det är tidigare ägarens grejer på den nu.
    Ja, vi lägger in det på hårddisken, men om du försöker kopiera det genom programmet själv kommer det faila... jag kan formatera hårddisken åt dig om du vill innan jag slänger in allt, skicka PM till mig med inlämningsnummret så fixar jag det åt dig om du vill det
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Respekt
    15
    känner du till att JTAGade maskiner tillåter dig att använda precis vilken 2.5" sata disk som helst, i hårddisk-kabinettet? Kan vara bra att tänka på när man har flera boxar, så spar man sina officiella microsoft diskar (eller hddhackr-hackade) till övriga icke-JTAG maskiner.

Det går alltså bra med t.ex. 1TB disk internt. Ingen hddhackr krävs.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Tack för infon. Jag känner till det. Jag har dock bara 1 originaldisk på 250GB just nu. Planen är väl att byta ut den i framtiden.
    Sparar min hdss.bin innan.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Varning: Formaterar man en 360 disk i en j-taggad maskin så ryker allt som heter HDDSS.bin o fan o hans moster åt skogen.
    Den disken kommer du sedan aldrig kunan använda på en omoddad 360 om du inte hårddisk hackar den som folk gjorde förr i tiden då de köpte diskar lösa o bytte ut mot sina 20Gb diskar till 250gb eller 120 själva

Bästa är att formatera en 360 disk i en ikke j-taggad 360 sedan föra över den till en maskin som är j-taggad
    Om man så klart inte stoppar i diskar över 250Gb i ett kabinett själv som ovan nämt.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Jag har backup på hdss.bin från originaldisken på 250gb.

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Respekt
    15
    såvitt jag vet hjälps inte det så mycket, då de enda diskar du faktiskt kan köra hddhackr på (som skriver hddss.bin) är en specifik serie av western digitals diskar. Microsofts originaldiskar ska inte gå att fixa om man förlorat hddss.bin pga formatering i en JTAG. Det enda du kan göra då är att ta ur originaldisken och använda den som en vanlig hårddisk i t.ex. en PC, eller som sagt i en JTAG konsol.

Anledningen till att man ens kan ta backup så är väl för att kunna använda den filen när man skriver till en WD sen
    Last edited by anden1; 2011-07-21 at 14:51.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
    såvitt jag vet hjälps inte det så mycket, då de enda diskar du faktiskt kan köra hddhackr på (som skriver hddss.bin) är en specifik serie av western digitals diskar. Microsofts originaldiskar ska inte gå att fixa om man förlorat hddss.bin pga formatering i en JTAG. Det enda du kan göra då är att ta ur originaldisken och använda den som en vanlig hårddisk i t.ex. en PC, eller som sagt i en JTAG konsol.

Anledningen till att man ens kan ta backup så är väl för att kunna använda den filen när man skriver till en WD sen
    Jag har en xbox360usb så det är inga problem!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Det gick utmärkt. Nu sitter den i originalboxen igen.

Inte så låst till just WD:
    http://www.team-xecuter.com/forums/s...ad.php?t=63922
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Respekt
    15
    aha va bra. Kände inte till den produkten faktiskt.

Btw såg jag idag att det kommer en star wars stylad 360 med 320GB hdd, så håll utkik efter nya hddss.bin sen när den släpps

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    aha va bra. Kände inte till den produkten faktiskt.

Btw såg jag idag att det kommer en star wars stylad 360 med 320GB hdd, så håll utkik efter nya hddss.bin sen när den släpps
    Länka
    Game kommer få en Gears Of War 3 Edition med 2 HK samt 320 eller var det 350Gb disk... jag ahr förbokat men om SW är finare tar jag hellre den <3
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Länka
    Game kommer få en Gears Of War 3 Edition med 2 HK samt 320 eller var det 350Gb disk... jag ahr förbokat men om SW är finare tar jag hellre den <3
    det e 320GB hdd, 350 är inte en standard
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Respekt
    15
    http://www.prylportalen.se/nyheter/s...inect-1.478090.

Bläddra igenom bilderna för att se olika bilder på konsolen, samt att den är 320GB. Är inte övertydligt direkt, tycker prylportalen har lite crappy webdesign...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    http://www.prylportalen.se/nyheter/s...inect-1.478090.

Bläddra igenom bilderna för att se olika bilder på konsolen, samt att den är 320GB. Är inte övertydligt direkt, tycker prylportalen har lite crappy webdesign...
    vit kinect får man med också osså är den pre-modded med blå dioder istället för gröna
    Google is your friend!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. kan nån skriva en guide till hur man bränner med "pioneer 111d" med "Imageburn"
    By shaft in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 02:34
  2. Tilla alla er som vill ta bort "Flash"
    By InZaghi in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-02-03, 12:09
  3. för alla som vill byta "flubbret" i början!!!
    By Lucif3r in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-07-27, 16:20
  4. "Kompressor"? Koppla ihop 2 boxar?
    By Alarinn in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-06-28, 21:49
  5. Flera "Items" i samma "section"? (evox.ini)
    By boxhack in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 14:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner