Hej!
Jag har en gång tidigare lyckats reparera en PS3 genom att använda den så kallade Gilksy metoden som finns på youtube. Så kom jag för några dagar sedan över en till PS3 60 gigare som hade ylod så jag tänkte att jag skulle ge mej på att fixa den med. Så jag plocka isär den helt och värmde upp vissa kretsar på moderkortet med en varmluftspistol, dock gick det inte så bra denna gången som sist. Antagligen värmde jag för läge på samma ställe (trots att jag cirkulerade med pistolen) så två kretsar som det står "NEC / TOKIN OE128" smälte en aning i kanten, har bilder på kretsarna som smält.
Jag tänkte att jag skruvar allfall ihop konsolen och ser om den fungerar och det gör den. Allt funkar som det ska. Men jag är inte någon expert på finelektronik så jag känner ändå en viss tveksamhet inför att ha den och använda den när jag vet att den är skadad innuti.
Min fråga blir då, är det farligt att använda den, kan den börja brinna eller på annat sätt orsaka problem hemma. Eller kan man se det som att när den funkar så är det okay?
Biforgar två bilder och om du känner för att säga att jag vart klumpig när jag gjort det här och att man inte skall hemmafixa så får jag väl ta det antar jag :P Men jag gav 350 spänn ungefär för den så det var värt ett försök.
OBS, Den fungerar kanon så vitt jag kan bedöma men det kanske märks först om man belastar den ett tag, vad vet jag?
Jag har inget emot att få svar från flera personer, så även om någon skrivit svar så skriv gärna du med! Och förklara gärna varör det är riskabelt / inte är riskabelt att använda konsolen.
Bookmarks