Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: iphone 4 skärmbyte?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Question iphone 4 skärmbyte?

    Ni har möjligen inte möjlighet att göra skärmbyte på en iphone 4?
    (eller det kanske inte är något som ni brukar jobba med)

    mycket tacksam för svar

    mvh / Anna

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har nyligen beslutat oss för att börja ta in reservdelar samt erbjuda service av iPhone m.fl. mobiler.

    Min första leverantör var tyvärr dålig på att kunna erbjuda alla delar vi behöver, men nu har jag hittat en ny som skall fungera bättre.

    Skicka ett mail och ange exakt vilken modell av iPhone du har samt vad det är för skada på den så skall jag ge dig ett kostnadsförslag efter helgen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    @Hansi: Tips, det finns bara en modell Iphone 4 <3
    Samma skärm och Digitizer oavsett om den är Svart eller vit och oavsett hur mycket minne från 8Gb till 32Gb den har *ler soett*

    Oftast det som går på en tappad Ajjphöne är Digitizern ( pekkänsliga glaset ovanför skärmen ) den kan man skala loss med en skalpell då den sitter limmad. Är skärmen nedan oskadad är det bara byta Digitizerglaset

    Men som vanligt med tappskadade saker kan man inte garantera att den kommer vara problemfri då det kan uppkommit microsprickor på kretskort av fallen.
    Last edited by Pendragon; 2011-07-18 at 00:48.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    typ jätte svårt ju byta bara glas på en iphone 4 (3an var jätte enkelt) som jag hört, därför alla andra byter glas + skärm då dom kommer i en enhet från leverantören... hur som helst är det alltså glaset som är paj för övrigt funkar telefon och skärm. varför jag vänder mig till er är för att jag vet ni är duktiga på andra saker och vet inte alls hur andra företag som just fixar iphones är.

Liknande diskussioner

  1. Iphone o Tomtom
    By Bugz in forum iPhone
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-11-01, 16:43
  2. iPhone FAQ
    By Xager in forum iPhone
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 15:54
  3. iPhone
    By Xager in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 19:02
  4. iPhone
    By Xager in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 20:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •