Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Uppdateringen som kom idag, tisdag 19/7 -11

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19

    Uppdateringen som kom idag, tisdag 19/7 -11

    Lite spridda skurar på xbox-scene men det verkar som att den ställer till det för vissa maskiner med flashade enheter.

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=733645

    Hur går det för er?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Som vanligt skriver massa n00bs på Xbox-Scene massa skitsnack för att dom inte fattar vad dom håller på med.

    Den här uppdateringen påverkar inte tjockis maskinerna om man har LT+ 1.9 annat än att AP25 tabellerna uppdateras, det vill säga alla AP25 spelen måste brännas om vid senare tillfälle med nya patchar (när dom väl kommer ut)

    Dom som det ställt till sig för är folk som har bytt ut sina läsare, det vill säga folk med spoofade läsare, alternativt folk som har riktigt gammal flashning (äldre än LT+ 1.9) främst BenQ läsare, precis som med 2.0.13146.0 updaten... inte speciellt förvånansvärt faktiskt eftersom dom inte bara uppdaterar med den versionen, dom måste ha samma grej kvar i nästkommande uppdateringar för att det ska funka ordentligt om man inte valt att lägga in 13146 först...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    dom måste ha samma grej kvar i nästkommande uppdateringar för att det ska funka ordentligt om man inte valt att lägga in 13146 först...
    DOH! Smart.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2011
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Som vanligt skriver massa n00bs på Xbox-Scene massa skitsnack för att dom inte fattar vad dom håller på med.

    Den här uppdateringen påverkar inte tjockis maskinerna om man har LT+ 1.9 annat än att AP25 tabellerna uppdateras, det vill säga alla AP25 spelen måste brännas om vid senare tillfälle med nya patchar (när dom väl kommer ut)

    Dom som det ställt till sig för är folk som har bytt ut sina läsare, det vill säga folk med spoofade läsare, alternativt folk som har riktigt gammal flashning (äldre än LT+ 1.9) främst BenQ läsare, precis som med 2.0.13146.0 updaten... inte speciellt förvånansvärt faktiskt eftersom dom inte bara uppdaterar med den versionen, dom måste ha samma grej kvar i nästkommande uppdateringar för att det ska funka ordentligt om man inte valt att lägga in 13146 först...
    Ursäkta min okunnighet, men finns det någnstans att kolla när de kommer nya AP25 Patchar?

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av unaaz Visa Inlägg
    Ursäkta min okunnighet, men finns det någnstans att kolla när de kommer nya AP25 Patchar?
    Det är bara att köra ison i abgx360 som vanligt.
    När de kommer är det ingen som vet.
    Det borde väl synas här också http://abgx360.net/verified.php

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Slim 9504

    Jag då som sitter på en 9504 med lt+1.1 har i tankarna att uppdatera min fw till lt+ 1.9. Ifall jag nu skickar in boxen för uppdatering av min fw, kommer min box fortfarande påverkas av den nya uppdateringen av Ms, trots att jag då kör lt+ 1.9? Eller är det bara att köra på och invänta nya ap25 tabeller?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av WhinerN1 Visa Inlägg
    Jag då som sitter på en 9504 med lt+1.1 har i tankarna att uppdatera min fw till lt+ 1.9. Ifall jag nu skickar in boxen för uppdatering av min fw, kommer min box fortfarande påverkas av den nya uppdateringen av Ms, trots att jag då kör lt+ 1.9? Eller är det bara att köra på och invänta nya ap25 tabeller?
    nya ap25 tabeller får du med varje uppdatering från ms verkar det som, men nya ap25 patchar är nog det du vill ha tag i

    vi vet inte hur det är med LT + 1.9 och senaste updaten, kanske skrivs över? not sure... det jag vet är att 13599 låser SPI'n
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Okej, så om jag har fattat det rätt så är läget alltså så att ifall jag har lt+ 1.9 med min 9504 så blir spi;n låst och jag kan därefter inte flasha min box igen utan ett custom styrkort? Även om jag har lt+ 1.9? Du får ursäkta ifall det är dumma frågor men jag vill bara försäkra mig i dessa svåra tider

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av WhinerN1 Visa Inlägg
    Okej, så om jag har fattat det rätt så är läget alltså så att ifall jag har lt+ 1.9 med min 9504 så blir spi;n låst och jag kan därefter inte flasha min box igen utan ett custom styrkort? Även om jag har lt+ 1.9? Du får ursäkta ifall det är dumma frågor men jag vill bara försäkra mig i dessa svåra tider
    Jag vet inte hur det är med just LT+ 1.9, men 0272 läsarna får låst spi...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Det bör ju bli låst SPI då Xbox:en flashar om 9504:an till 0272. Eftersom boxen svarar som en 9504 på inquiry så ser jag det nästan som utsiktslöst att den inte skulle flasha om den vid uppdatering till ...599. Men du kan ju alltid hoppas.......eller strunta i att uppdatera den. Tyvärr bannar du ju dig själv från Xbox Live då bara.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Det bör ju bli låst SPI då Xbox:en flashar om 9504:an till 0272. Eftersom boxen svarar som en 9504 på inquiry så ser jag det nästan som utsiktslöst att den inte skulle flasha om den vid uppdatering till ...599. Men du kan ju alltid hoppas.......eller strunta i att uppdatera den. Tyvärr bannar du ju dig själv från Xbox Live då bara.
    Jag test körde lite idag på jobbet, den försökte flasha om men fick errors... alltså funkar det inte jag fick trassla tbx original styrkortet för att den skulle flasha om och få allting o funka...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Nya uppdateringen
    By yabbah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 44
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 10:41
  2. Nya uppdateringen?
    By malajo in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-06, 13:38
  3. nya uppdateringen
    By alixx1990 in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 15:22
  4. Vår-Uppdateringen
    By tompa290 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 12:08
  5. Vart det några chip igår?(Tisdag)
    By Teofil in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-03-07, 17:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •